Auteur Topic: dochtertje heeft een hersentumor  (gelezen 51647 keer)

ello

• **
  • mama van twee schatjes
    • Bekijk profiel
Re:dochtertje heeft een hersentumor
« Reactie #60 Gepost op: september 07, 2010, 09:05:44 am »
Hallo allemaal !

De aftrap van het nieuwe schooljaar is achter de rug. Gisteren heb ik de namiddag doorgebracht met het nieuwe klasje van Lotte. De juf had gevraagd of ik het klasje kon vertellen wat er eigenlijk met Lotte aan de hand is, dat ze met een driewieler fietst, soms slaapt in de klas, wat meer afwezig is, enz…

Ik besloot dus maar om bij het begin te beginnen, vanaf de eerste tumor. Met brooddeeg had ik hersentjes gemaakt en bolletjes plasticine waren de tumor, die steeds groter werd.  De kindjes zagen dat het bolletje de hersenkwabjes plat duwde.  En net zoals een auto niet goed kan rijden met een “platte” band, kunnen hersentjes niet goed werken met “platte” kwabbetjes, en daarom moest Lotte dus geopereerd worden. (Hoe leg je dat anders uit aan 9- jarigen?) Zo heb ik dan uitgelegd dat het “slaapkwabbetje” en het “evenwichtkwabbetje” een beetje geraakt waren.

Daarna mochten ze allemaal eens over de speelplaats fietsen met Lotte haar driewieler. (eindelijk, na maanden, hebben we die dan!) Het is niet zo gemakkelijk om daar mee te fietsen en het vraagt toch een hele aanpassing.  Ze hebben gelachen, die bengels ! Het was ook hilarisch om te zien waar sommigen heen fietsen. En het toppunt was natuurlijk toen de juf en ik eens op die driewieler probeerden te fietsen. 

Er wordt beweerd dat kinderen zo hard kunnen zijn, maar het moet ook gezegd worden dat ze heel begripvol zijn en heel flexibel zijn. 

Veel liefs,

Katrien

omamanita

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: september 07, 2010, 10:32:13 am »
Hallo Katrien,
Goed dat je dit op deze manier hebt kunnen doen. Je hebt het wel heel creatief aangepakt en dat is waarschijnlijk voor kinderen van die leeftijd het duidelijkste. Zo zullen ze hopelijk begrip kunnen opbrengen voor het een beetje anders-zijn van Lotte en haar helpen en betrekken in hun spelletjes.
Ik hoop dat het schooljaar jou ook een beetje rust kan brengen.
Lieve groetjes.
Omamanita

vify

• Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: september 07, 2010, 15:13:52 pm »
Katrien je bent een super mama, hoe je dat aan Lotte haar klasgenootjes hebt uitgelegt is gewoon prachtih heel begrijpelijk voor een 9jarig kind

Ik wens je nog heel veel sterkte toe en hoop terwijl je dochtertje naar school is je nu ook wat voor je zelf tijd kan uit rekken en zeker je lichaam wat tot rust laat komen
Liefs viviane

Kimmy

• Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: september 07, 2010, 15:28:11 pm »
Vol bewondering lees ik hoe je dit hebt klaargespeeld ....
Knap van jou hoor...
Denk dat Lotte nu hare draai wel zal vinden in deze klas  ;)

:-* , kimmy