Auteur Topic: dochtertje heeft een hersentumor  (gelezen 51690 keer)

ello

• **
  • mama van twee schatjes
    • Bekijk profiel
Re:dochtertje heeft een hersentumor
« Reactie #15 Gepost op: maart 06, 2009, 10:14:08 am »
Goed nieuws gehad !!! Heb net naar Leuven gebeld voor de uitslag van Lotte haar scan en ... ze is stabiel gebleven !! Voorlopig nog geen operatie, het is wel uitstel, geen afstel, maar toch ... toch weer enkele maanden erbij dat ze zalig zorgeloos een kind kan zijn ! Vandaag is ze jarig, en dat gaat dus extra gevierd worden !
Ik ben zo content, lieve mensen, dat ik het direct hier effe wou posten !

Veel knuffels !!!!!

Katrien

omamanita

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: maart 06, 2009, 10:22:47 am »
Hoera zou ik zeggen! Geniet maar dubbel en dwars op deze dubbele feestdag: verjaardag en goed nieuws dag.
Dikke knuffel voor de jarige.
Omamanita

MelissaM

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: maart 07, 2009, 17:09:32 pm »
ik hoop dat je er een fijne verjaardag van hebt kunnen maken!
proficiat :)

liefs
Melissa

ello

• **
  • mama van twee schatjes
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: juni 05, 2009, 15:36:18 pm »
hallo lieve mensen,

vandaag minder goed nieuws gehad : de tumor is weer aangegroeid en volgende week bepalen ze in Gasthuisberg de operatiedatum. ik hoop dat de knoop snel wordt doorgehakt en dat de datum niet te ver weg ligt. des te eerder Lotte kan recupereren, des de meer heeft ze iets aan haar zomervakantie.
maar langs de andere kant :  volgende week beginnen voor Elke de examens. dus daarvoor zou het weer beter zijn moest de operatiedatum wat later vallen.
en ik ... ik heb gewoon veel zin om vanaf maandag thuis te blijven, alles op orde te maken, het huis een goeie poetsbeurt te geven, zodat ik in alle rust (nu ja !?) bij Lotte kan zijn als het eenmaal zover is, en dat ik ook tijd kan steken in Elke.

tja... ik zal zien. proberen om nog niet te veel te piekeren.

veel liefs,

katrien

aurora

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: juni 07, 2009, 09:24:06 am »
hoi Katrien,
Das minder goed nieuws,ja.Ik kan begrijpen dat je thuis wil blijven en als dat haalbaar is moet je dat doen,je innerlijke zegt je wat de juiste keuze is voor jouw.Hoe oud zijn je dochters?
Veel succes voor elke tijden de examen en dat ze haar concentratie erbij kan houden.
Je rust zou je absolut moeten nemen,aan een zieke mama hebben ze ook niet veel,hé(af en toe onspannen is goed voor iedereen).
ik wens jullie veel sterkte en meod om door deze verwarrende en moeilijke periode goed doorheen te komen.
Vrede zij met jullie,groetjes,Karen :-*

ello

• **
  • mama van twee schatjes
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: juni 08, 2009, 11:57:40 am »
hallo aurora!

Lotte is ondertussen 9 jaar, Elke een flinke puber van 14 (maar die is ervan overtuigd dat ze volwassener is dan alle volwassen samen ;) )
Ik heb de school van Lotte ook al op de hoogte gebracht. Moest ze nog tijdens het schooljaar geopereerd worden, zou het zeker geen probleem zijn voor de school. Lotte zou gewoon naar het vierde mogen overgaan, ook zonder de eindejaarstoetsen. De directrice zei dat Lotte goed haar best deed en dat we nu vooral aan haar moesten denken en niet aan de school.

Ook op mijn werk ben ik goed opgevangen. Ik mocht stoppen wanneer ik het nodig vond. Gewoon doktersbriefje binnenbrengen. Ze zouden de papieren klaarmaken voor de aanvraag van loopbaanonderbreking voor medische bijstand. Ik moet gewoon maar effe bellen of een sms'je sturen en dan deden ze al het nodige. Ook zij hadden zoiets van : nu aan je kindertjes denken en niet aan ons.

Nu is het dus wachten op het telefoontje ...

Veel liefs,

Katrien

ello

• **
  • mama van twee schatjes
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: juni 27, 2009, 20:36:28 pm »
Eindelijk is de kogel door de kerk !!! We hebben HET verteld aan onze kleine meid. Het bolletje is terug gegroeid en ze moet geopereerd worden. Nu ja, eigenlijk heeft de papa het haar verteld. (Ik voel me dus dik gebuisd als moeder, maar ik kon het gewoon niet.) Het heeft een tijd geduurd en we hadden ons alle mogelijke scenario’s voor de geest gehaald. Maar er is nu eenmaal geen goede manier om zulk nieuws te brengen.

Eerst kwamen natuurlijk de tranen. En het ongeloof. Daarna ging Lotte het uithuilen bij haar grote zus, die meteen voorstelde om te gaan zwemmen. Daar ging Lotte direct mee akkoord en toen ik hen na anderhalf uur terug ophaalde, werd grote zus flink geplaagd in de auto. De oude Lotte was al terug.  Eenmaal thuis wou ze al meteen haar koffers maken en ondertussen staan er in haar kamer al een hoop spelletjes klaar, knuffels, stapeltjes met kleren, net of ze op vakantie gaat.

We hebben ook een paar fijne herinneringen van de vorige operatie opgerakeld. Achteraf gezien toch fijn. Hoe ze hallucinaties had en vreemde dingen zag, hoe ze waggelde als een eendje als ze uit haar bedje kwam,… we hebben er goed mee kunnen lachen. En Lotte lachte mee.
Gisteren zijn we op gesprek geweest bij de neurochirurg. Die heeft alles ongelooflijk goed uitgelegd. Lotte heeft er alles van begrepen. Ze heeft de foto’s van de scan mogen zien, haar hoofdje aan de binnenkant, haar tumor, het verdere verloop is met haar besproken. Lotte wil zelfs eens een stukje van haar tumor zien. Eigenlijk wou ze hem in potje, om aan de klas te laten zien.

Ze reageert erg goed op het nieuws, natuurlijk zal ze zenuwachtiger worden tegen volgend weekend. En wij ook. 
Maar ik ben content dat er gewoon gepraat kan worden. Niet meer fluisteren over iets, niet meer met de telefoon naar een andere kamer gaan, maar gewoon normaal doen. Je kan nu ook aan veel dingen een uitleg geven. Waarom ze een petje moet opzetten met dit weer. (Want  sommige tumoren zijn een beetje als een plantje, als de zon schijnt, groeien ze beter. Een simpele uitleg, niet echt hoe het moet, maar het heeft effect, altijd buiten petje op en zonnecrème op zonder dat we er iets van moeten zeggen …)

We hebben nu echt het “oef-gevoel”, zijn opgelucht. Nu gaan we de komende week zeker nog genieten en vakantie houden, en dan komt de dag… maar we blijven positief !!!

viske

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: juni 28, 2009, 14:10:17 pm »
he katrien veel steun en moed houden

omamanita

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: juni 28, 2009, 17:14:24 pm »
Jullie zijn een tof gezin denk ik, ik bewonder jullie voor het optimisme en de relativering waarmee jullie deze situatie de baas blijven.  Geniet maar van deze week vakantie en we duimen allemaal mee dat Lotte rap terug op de been is en nog kan voort genieten van de rest van de vakantie.
Liefs.
Omamanita

Lieve47

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: juni 29, 2009, 10:42:04 am »
Ello,

Ik duim voor Lotte en voor jullie dat als goed verloopt. Het is goed dat je het haar verteld hebt, zodat ze toch een beetje weet wat ze kan verwachten.
Als ik het zo lees heb je ook een goed werk, waar ze vol begrip zijn. Gelukkig had ik dat ook, zodat ik de laatste maanden volledig bij mijn zoon kon zijn.

Ik laat een kaarsje branden voor Lotte wanneer ze geopereerd wordt.
Geniet van de vakantie en probeer toch positief te blijven.
Veel sterkte nog;

Knuffel
Lieve

ello

• **
  • mama van twee schatjes
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: juli 06, 2009, 04:53:55 am »
hallo lieve mensen !

vandaag is het zover... Lotte wordt geopereerd. Ze staat als eerste op de lijst, maar goed dat we dan niet de hele dag moeten wachten tot ze naar het OK gebracht wordt.
Ik vertrek seffens naar Leuven (de papa blijft 's nachts bij Lotte). Heb deze nacht maar weinig geslapen, gewoon beneden op zetel. Ik voel me nog wat dwaas. Zal eerst maar een beetje proberen te eten voor ik achter het stuur kruip.
(en zeker geen koffie drinken, ik heb zo al genoeg zenuwen ...)

Ik zal me eens gaan klaarmaken, een beetje oplappen, want anders krijgt mijn kleine meid de schrik van haar leven als ze haar mama zo verfrommeld ziet  :-[  .

Veel liefs,

Katrien

omamanita

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: juli 06, 2009, 10:03:20 am »
Hallo, ik kan gewoon maar zeggen dat ik aan jullie denk en duim dat alles vandaag en de volgende dagen zo goed mogelijk verloopt
Lieve groetjes.
Omamanita

viske

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: juli 06, 2009, 10:56:42 am »
hier nog eentje die aan jullie denkt en op goed nieuws wacht

miriam

Greetje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: juli 06, 2009, 19:24:50 pm »
Hallo,
Hoop dat alles goed verloopt. Veel sterkte!!

Greetje.

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
« Reactie #29 Gepost op: juli 08, 2009, 11:17:51 am »
Hey Katrien,

Eerst en vooral : Jij ben zeker en vast NIET gebuisd als moeder; integendeel !!!
Net zoals wellicht vele anderen, kon ook ik het zelf niet aan om het nieuws van herval aan mijn vrouwke uit te leggen. Ik was er wel bij, maar de behandelende arts heeft haar toen het slechte nieuws verteld. Schaam je hier dus absoluut niet voor. Je bent een prima moeder die een heel pak aan verantwoordelijkheden draagt en dit met de nodige liefde voor je kleine spruit én je ganse gezin ten uitvoer brengt. Dat je dat maar weet!!!

Hoe is de operatie verlopen?

Groetjes, steven