Auteur Topic: Leverkanker  (gelezen 5893 keer)

Britteke

• Gast
Leverkanker
« Gepost op: januari 02, 2008, 18:10:42 pm »
Hoi,
mijn naam is Britt en ik heb een vraag voor mensen die al in contact zijn geweest met personen waar er uitzaaiing is geweest naar lever, gal.
Mijn schoonvader heeft op 31/12/07 het slechte nieuws gekregen dat de kanker zicht heeft gemanifesteerd naar andere organen in zijn lichaam.
De dokters zeggen dat hij nog 3 tot 10 dagen te leven heeft. Nu zijn wij vandaag de 2de dag en ik zit met een dubbel gevoel.
Deze persoon loopt nog rond, doet alles wat wij kunnen. En toch vertellen ze ons dat hij nog maar een korte periode heeft.

Dus mijn volgende vraag is : Als de dokters zeggen dat hij 3 tot 10 dagen te leven heeft, moet je hier dan van op aan gaan of kan het dan nog langer zijn??
Omdat hij nu nog zo vitaal is ( ziet enkel geel).

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes Britt

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
Re:Leverkanker
« Reactie #1 Gepost op: januari 02, 2008, 19:12:57 pm »
Hey Briit,

Hopelijk zitten ze er naast en krijgt hij inderdaad nog langer. Maar het "enkel geel zien", duidt toch op een aantasting van de lever. Als de artsen al eens zo'n korte en exacte periode opgeven vind ik dat enerzijds wel gewaagd, maar anderzijds gaan ze u wellicht ook geen foefkes wijsmaken.
Misschien is het een signaal naar jullie toe om deze periode nog zo intens mogelijk te delen met je schoonvader en toch enkele voorbereidingen te treffen in samenspraak met je schoonvader zelf...
Bij mijn vrouwtje konden ze indertijd géén periode zeggen... 1 Maand heeft het geduurd na het nieuws van herval (hersentumor). Voor wij die zijn achtergebleven was dit véél te kort, maar voor An was het een ellenlange maand van aftakelen. Achteraf bekeken? Het had inderdaad niet langer meer hoeven te duren. An was uit haar lijden verlost. Maar ik begrijp je hééééél goed, dat je je daar op dit ogenblik niet kan bij neerlegen.
Geniet nog van de tijd die jullie samen kunnen hebben!!!

Sterkte en een warme knuffel, Steven
« Laatst bewerkt op: januari 02, 2008, 19:13:36 pm door Bostie »

Christof

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: januari 02, 2008, 19:13:42 pm »
Dag Britteke

Kan dit moeilijk geloven.  Stellen ze geen chemo meer voor?
Of weet je al langer dat hij kanker heeft?
Probeer er toch de moed in te houden
Veel sterkte
Christof

smiley

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: januari 02, 2008, 21:37:25 pm »
Hey Britt,
Ik heb getwijfeld om te antwoorden op je oproep, maar heb besloten om dit dan toch te doen. Mijn vader had prostaatkanker  sinds 2005 en op 13 november 2007 hebben we te horen gekregen dat de uitzaaiingen zich hadden verspreid over zijn ganse lichaam.
Op 17 december hebben we een laatste controle gehad en mijn vader had ook een gele huidskleur. De dokter heeft ons toen ook verwittigd dat het wel eens heel vlug zou kunnen verlopen. Op 20 december heb ik mijn vader laten opnemen in het hospitaal en op 24 december is hij overleden.
Ik heb iedere dag afscheid genomen van mijn vader alsof het de laatste keer zou zijn geweest dat ik hem zou zien. Zondag 23 december heb ik hem voor de laatste keer gezien, hij is diezelfde nacht overleden en op 31 december begraven.
Mijn vader liep ook nog rond op 17 december. Misschien loopt het bij jullie anders, maar ik zou me toch voorbereiden op wat kan komen.
Uiteindelijk ben ik opgelucht voor hem dat het zo vlug is mogen gaan alhoewel ik hem natuurlijk nog graag wat langer bij ons had gehouden.
Ik wens jou veel sterkte de komende dagen en je mag me steeds contacteren moest je nog met enkele vragen zitten.

Groetjes,
Yvonne

kleinetuinkabouter

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: januari 02, 2008, 21:45:50 pm »
[quote author=Britteke
......Mijn schoonvader heeft op 31/12/07 het slechte nieuws gekregen dat de kanker zicht heeft gemanifesteerd naar andere organen in zijn lichaam.
De dokters zeggen dat hij nog 3 tot 10 dagen te leven heeft....
Deze persoon loopt nog rond, doet alles wat wij kunnen........

quote Britteke-----------------
---------------------------------------------------------------------------------

Beste Britt,

Iedere mens kan zich vergissen....
Maar oncologen, die reeds jaren omgaan met (lever)kankerpatienten
 zijn over het algemeen, zéér betrouwbaar in het inschatten van het "stadium" van een zwaar  zieke patient....
Zoals je schrijft is jouw schoonvader momenteel nog vitaal....
Het is nu, nog het beste moment om bepaalde dingen met hem te bespreken....
Het is beter dat gij nu, het initatief neemt om voorzichtig naar de
"wensen" van Uw zwaarzieke schoonvader te "zoeken....
Het zal uiteindelijk ook voor hem, een "zekere" geruststelling betekenen.
Zo zullen bepaalde "nog niet besproken zaken" duidelijker worden.
Zaken die ook voor hem, moeilijk zijn om er een gesprek over te beginnen...
Maar ééns bepaalde zaken in alle intimiteit, besproken zijn, ook al zou blijken dat het "nog te vroeg" aanvoelt, zal dit voor iederéén uiteindelijk een zekerheid zijn....
Verder zou ik hem , nu meer dan ooit, het gevoel geven, dat hij een goede (schoon)vader is , en trachten, zovéél mogelijk hem gerust te stellen en te "vergezellen" tijdens al de zaken die hij nog wil beleven, of die hij nog zal moeten doorstaan.......

Nogmaals, beste Britt, wat vandaag nog als onwaarschijnlijk kan overkomen, kan morgen plots omslaan...in de harde realiteit....

groetjes,

Daniël

« Laatst bewerkt op: januari 02, 2008, 21:56:50 pm door kleinetuinkabouter »

Britteke

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 02, 2008, 21:49:29 pm »
Dag Britteke

Kan dit moeilijk geloven.  Stellen ze geen chemo meer voor?
Of weet je al langer dat hij kanker heeft?
Probeer er toch de moed in te houden
Veel sterkte
Christof

Beste Christof,
bedankt voor je snelle reactie.
Leo heeft al 2 jaar kanker, hij heeft gevochten en gedaan wat hij kon. Maar als je 2 jaar lang chemo moet gaan halen lijdt je lichaam hier ook onder.
De kanker is begonnen bij zijn dikke darm en eindigt in zijn lever.
Nog chemo geven kon een optie zijn, maar hij heeft chemo gekregen met een soort van anti - stoffen in ( nieuwe experimentele chemo) dus de dokters weten nog niet met zekerheid wat het gevolg is van deze reeks chemo's.
Ze hebben ons verteld dat als ze nu nog chemo geven de kans groot is dat hij 1 maand langer in leven zal blijven, maar of dit dan nog een waardig leven zal zijn was niet met zekerheid te zeggen.

Bedankt voor je reactie.
Groetjes Britt

Britteke

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: januari 02, 2008, 21:54:38 pm »
Hey Britt,
Ik heb getwijfeld om te antwoorden op je oproep, maar heb besloten om dit dan toch te doen. Mijn vader had prostaatkanker  sinds 2005 en op 13 november 2007 hebben we te horen gekregen dat de uitzaaiingen zich hadden verspreid over zijn ganse lichaam.
Op 17 december hebben we een laatste controle gehad en mijn vader had ook een gele huidskleur. De dokter heeft ons toen ook verwittigd dat het wel eens heel vlug zou kunnen verlopen. Op 20 december heb ik mijn vader laten opnemen in het hospitaal en op 24 december is hij overleden.
Ik heb iedere dag afscheid genomen van mijn vader alsof het de laatste keer zou zijn geweest dat ik hem zou zien. Zondag 23 december heb ik hem voor de laatste keer gezien, hij is diezelfde nacht overleden en op 31 december begraven.
Mijn vader liep ook nog rond op 17 december. Misschien loopt het bij jullie anders, maar ik zou me toch voorbereiden op wat kan komen.
Uiteindelijk ben ik opgelucht voor hem dat het zo vlug is mogen gaan alhoewel ik hem natuurlijk nog graag wat langer bij ons had gehouden.
Ik wens jou veel sterkte de komende dagen en je mag me steeds contacteren moest je nog met enkele vragen zitten.

Groetjes,
Yvonne

Beste Yvonne,
bedankt voor je reactie, uit je verhaal blijkt dat het inderdaad snel kan gaan.
Wij hopen dat alles voor hem pijnloos gebeurt en dat hij niet moet afzien. Want deze persoon heeft een goed en goud hart. De dokters vertelde dat hij rustig in een coma zal belanden en nadien zal sterven. Ik hoop maar dat het zo mag lopen wat waarschijnlijk ook zou gebeuren. Op dit moment ( kom net van mijn schoonvader) ziet hij minder geel als daarstraks. Eerder wat blozen in zijn aangezicht.

Ik hoop dat het voor jou wat draaglijk is en dat je de moed erin houdt, dat je de goede momenten koestert.
Nog veel sterkte en nogmaals bedankt voor je reactie
Groetjes Britt

Britteke

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: januari 03, 2008, 16:54:05 pm »
Vandaag weer een goede dag voor mijn schoonvader, ik heb het gevoel dat hij weinig steun nodig heeft in deze strijd en dat hij zich wat gewonnen geeft aan de kanker. Hij geniet volle teugen van onze aanwezigheid.

Maar vandaag was hij toch wat vermoeider als gisteren, hoewel de gele kleur op zijn lichaam met momenten verzwakt.

Groetjes Britt