Auteur Topic: kennismaking  (gelezen 1894 keer)

Adelheid

• **
    • Bekijk profiel
kennismaking
« Gepost op: december 20, 2007, 20:21:07 pm »
Ik ben nieuw op deze site en dus wat onwennig. Ik ben 39 en heb eind september mijn verdict gekregen: borstkanker (3cm) niet hormoongevoelig met lymfeklieren aangetast. Men is bij mij gestart met chemo (3x fec, 3x taxotère). Heb vorige week mijn eerste beurt taxotère gekregen en zit momenteel met een heel laag aantal witte bloedcellen. De mastectomie met okselruiming is voorzien voor februari. Daarna volgen de bestralingen. Het is een harde dobber maar ik slaag er wonderwel in om mij te handhaven. Tijd om stil te staan heb ik eigenlijk niet, onze kinderen van 3/7/10 hebben niets aan een depressieve moeder.
Heidi

jeannette

• Gast
Re:kennismaking
« Reactie #1 Gepost op: december 20, 2007, 20:49:36 pm »
Hallo Heidi,
Wat kun je anders zeggen dan ja de kinderen hebben je nodig, maar je moet niet altijd sterk zijn hoor.  Het moet erg voor je zijn om zolang te moeten wachten op de mastectomie. Bij mij zat er tussen de diagnose en de mastectomie(2) nog geen week, dan zit je in zo'n stroom dat je zelfs niet kunt nadenken. Gebruik het forum om je hart te luchten, informatie in te winnen en steun te zoeken bij lotgenotes. Ik wens je  veel sterkte in de komende tijd.
jeannette

gerda_s

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: december 20, 2007, 22:42:50 pm »
Veel sterkte Heidi, we gaan er allemaal door...

Adelheid

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: december 21, 2007, 18:59:14 pm »
Wel Jeanette,
Eigenlijk vind ik het integendeel een voordeel om eerst chemo te krijgen. Ten eerste kan ik ondertussen wennen aan het idee van een borstamputatie en er vrede mee sluiten en anderzijds heb ik ook een zicht op het verloop van de chemo en of deze aanslaat. In mijn geval was dit een waar feest toen ik na drie kuren te horen kreeg dat de tumoren bijna niet meer te zien waren op echo (terwijl ze toch een aanzienlijke omvang hadden: 3cm, twee kleintjes en okselklieren). Het blijft dezelfde ingrijpende operatie en daar hebben ze me nooit loze hoop in gegeven, maar het geeft je toch een beetje een overwinningsgevoel en dat hebben we soms ook wel nodig.
Heel veel groetjes,
Heidi