Auteur Topic: Nieuwkomer.  (gelezen 6854 keer)

elsemieke

• Gast
Nieuwkomer.
« Gepost op: december 09, 2007, 13:00:08 pm »
Hallo, Jullie hebben er een nieuwe lotgenoot bij.Bij mij werd drie dagen geleden borstkanker vastgesteld.Via een onmiddelijke biopsie kreeg ik 's anderendaags het vreselijke verdict : kwaadaardig.
Mijn leven staat op zijn kop! :o
Wat is dat emotioneel zwaar.En wat volgt er nu nog allemaal????
Ik ga daarvoor eens één en ander lezen op het forum, daar zal ik wel veel te weten komen, denk ik.
Groeten,
Annie

dobrevjetser

• Gast
Re:Nieuwkomer.
« Reactie #1 Gepost op: december 09, 2007, 13:36:48 pm »
Dag Annie,

Jammer dat we je hier welkom moeten heten. De meesten zouden hier liever niet zijn, maar als je steun zoekt bij lotgenoten of gewoon naar info op zoek bent, dan ben je aan het juiste adres.

Veel sterkte.

Marc

md

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: december 09, 2007, 14:40:30 pm »
Hallo Annie,

Bij mij werd anderhalf jaar geleden borstkanker vastgesteld. Borstamputatie, chemo, bestralingen, hormoonbehandelingen ... Alles heb ik wel gehad.  Het is inderdaad een moeilijke tijd zowel fysiek als emotioneel. Maar alles is goed gekomen! En dat moet je ook steeds in gedachte houden. Je hebt er in ieder geval al verstandig aan gedaan om je op het forum te melden. Hier vind je inderdaad veel steun van je lotgenoten.
En als je vragen hebt of het even niet meer ziet zitten moet je dat ook beslist melden hier.

Veel sterkte en moed,

Martine

christeltje

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: december 09, 2007, 15:09:03 pm »
tja , tegen ons zin heten we welkom

Ik heb 8jaar geleden borstkanker gekregen , met alles erop en eraan . Hier op de forum vindt je veel steun en  begrip voor elkaar .Wat we je wensen is veel moed en positieve kijk op de toekomst ,en als het even moeilijk is , laat ons het weten samen kunnen we deze verschrikkelijke ziekte aan , je staat niet alleen .

veel succes en moed

omamanita

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: december 09, 2007, 15:17:15 pm »
Hallo Annie,
Ik kreeg hetzelfde verdict te horen op 15 mei; ondertussen heb ik twee operaties en 6 chemo behandelingen achter de rug,  bezig met hormoontherapie sedert 2 weken en morgen start ik met bestralingen.
Het is inderdaad emotioneel enorm zwaar en lichamelijk ook niet te onderschatten.  Maar elke behandeling is een stap in de goede richting; eens begonnen kun je beginnen aftellen naar de periode "als alles voorbij is" en je weer gezond bent. Deze gevoelens en twijfels kunnen delen met lotgenoten is zeer belangrijk, want iemand die dit niet zelf meemaakt - hoe genegen die ander je ook is - kan niet inschatten wat het met je doet en blijft altijd een beetje een buitenstaander. Voor mij was - en is - het wel heel belangrijk dat ik er met mijn man en mijn kinderen zonder schroom kan over praten.  Maar het kontakt via dit forum is een leidraad in het genezingsproces en een bron van grote en kleine tips die je het leven in de komende maanden kunnen gemakkelijker maken. Als je met vragen zit aarzel nooit van eerst en vooral je artsen en verpleegkundige te raadplegen, maar ook op dit forum proberen wij elkaar te helpen.
Sterkte en groetjes.
Omamanita

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
« Reactie #5 Gepost op: december 09, 2007, 20:03:27 pm »
Hey Annie,

Helaas ook welkom op het forum waar je inderdaad beter geen 'lid' van wordt. Vuur je vragen en bemerkingen gerust op ons af. Ook voor een woordje van steun kan je steeds bij ons terecht.
Kop op meid en je geraakt er wel!!

Groetjes, Steven

Bostie

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: december 09, 2007, 20:13:26 pm »
Annie,

Ik zie trouwens dat Yolande ook (bijna) van Zeebrugge is en in het zelfde (BK) schuitje zit als jij!!
Op onderstaande link vindt je haar relaas terug : http://tegenkanker.net.apache01.hostbasket.com/forum/index.php?board=15;action=display;threadid=1185

;) Steven
« Laatst bewerkt op: december 10, 2007, 07:50:24 am door Bostie »

gerda_s

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: december 10, 2007, 00:04:58 am »
Hoi Elsemieke,

Ik wens je veel moed. Ik kreeg het verdict eind april en ben na een zware tijd weer boven water. Hou vol... aan het einde van de tunnel is er echt nog licht...

Krizzy

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: december 13, 2007, 14:14:43 pm »
Hallo Annie.

Ook ik wens je veel moed. Bij mij werd de BK geconstateerd op 21 september (mijn verjaardag). Ik heb dinsdag mijn eerste chemo gehad.  De moed waarmee de anderen lotgenoten hun ziekte dragen, helpt mij om positief te blijven.
Veel sterkte.

Krizzy

abba

• ik voel me een klein angstig vogelke
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: december 13, 2007, 22:17:05 pm »
hallo annie
goed dat je niet alleen blijft zitten met je vragen, ook ik heb veel steun gehad op dit forum en antwoord op de vele vragen die ik had, bij mij werd dit jaar op 11 april borstkanker vast gesteld, het bleek een zeer kwaadaardig  en agressief ding te zijn, na 2 operaties, 6x chemo, en 25 bestralingen kreeg ik verleden week  de inw.bestraling, oef .... vanaf nu kan ik terug wat beginnen te leven..... ander jaar, beter jaar ( hoop ik) zoals vele lotgenoten je al vertelden; heb je vragen of heb je het moeilijk.... we zijn er voor u en begrijpen als niemand anders wat je nu moet meemaken, we duimen voor een goed herstel, het duurt ja, maar  geloof me, je  komt erdoor,
dikke knuffel
annabel

Adelheid

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: december 21, 2007, 10:32:19 am »
Hallo Annie,
Ook ik ben een redelijke nieuwkomer op dit forum. Ik vind het zeer moedig dat je je onmiddellijk richt tot het forum, ik heb dit zelf tot gisteren uitgesteld ook al werd mijn diagnose al eind september meegedeeld en heb ik reeds mijn vierde beurt chemo achter de rug. Ik tracht niet te veel achterom te kijken en tracht zonder schroom te vertellen over mijn ziekte. Het helpt anderen blijkbaar om de stap in jouw richting te zetten en erover te praten. Ik merk dat als ikzelf een positieve geest heb, ook mijn lichamelijke klachten verminderen.
Heidi

Adelheid

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: december 21, 2007, 18:52:58 pm »
Hallo Thérèse,
Ons schema ligt een beetje gelijk denk ik. Mijn diagnose werd gesteld op 30 september. Heb vorige week mijn vierde beurt chemo gehad, verwacht in februari de mastectomie met okselruiming en daarna bestralingen. Het voordeel van eerst chemo te krijgen is wel dat je onmiddellijk weet of de chemo aanslaat. In mijn geval was dit zo en verkleinde de grootste tumor van drie centimeter tot 3mm en verdwenen twee kleinere, ook de okselklieren bleken verdwenen te zijn na drie keer. De operatie gaat door zoals gepland. Mijn tumor is echter niet hormoongevoelig en van een zeer agressieve soort.
We hopen allemaal in 2008 enkel maar positief nieuws te mogen horen, hè.
groetjes,
Heidi

Bostie

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: december 21, 2007, 21:18:09 pm »
Ik ... tracht zonder schroom te vertellen over mijn ziekte. Het helpt anderen blijkbaar om de stap in jouw richting te zetten en erover te praten.

Heidi, daar sla je de nagel op de kop!! Ik kan me heel goed inbeelden dat niet iedere lotgenoot even veel behoefte heeft om met hun ziekte naar buiten te komen, maar zó breek je inderdaad die drempelvrees bij je naasten en vrienden af. Pas dan durven ze het er over hebben. Anders denken ze vaak jou te kunnen sparen door stil te zwijgen. Ook wij hebben dit zo ervaren. Helaas was ik (als echtgenoot dan) diegene die er sneller begon over te praten. Het was mijn 'uitlaatklep', en dat had ik nodig op die moment.

Groetjes, Steven

elsemieke

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: december 24, 2007, 09:07:07 am »
Bedankt allemaal voor de verwelkoming en de steun.
Ondertussen heb ik een borstsparende operatie achter de rug (vrijdag 21/12) en ben sinds gisteren reeds terug thuis.Chirurg heeft prima werk geleverd.Sentinel uitgehaald, okseluitruiming misschien later nog.Donderdag weet ik uitslag van labo voor eventuele okseluitruiming en definitieve keuze nabehandeling.
Gelukkig ben ik thuis tijdens de kerstdagen. Ik wens jullie allemaal een gezellig en liefdevol kerstfeest.
Veel liefs,
Annie