Auteur Topic: mijn verhaal  (gelezen 2957 keer)

goetje

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
mijn verhaal
« Gepost op: november 23, 2007, 10:07:55 am »
hallo
ik zit de eerste keer op de site
heb sedert verleden week te horen gekregen dat ik borstkanker heb
grote schok je leven staat even stil
ondertussen ben ik sedert 19 november geopereerd, borstparend en
7 klieren weggehaald.
nog wat last van mijn borst maar voor de rest al aan de beterhand
verleden week heb ik goed doorstaan daar ik me goed voorbereide op de operatie zag dit alles goed zitten
nu de operatie achter de rug is zit ik met veel meer vragen en angsten
slaap slecht pieker veel en wordt soms angstig alleen al door aan chemo te denken; je kan je hierop niet voorbereiden op een operatie wel en weet niet hoe ik er mee om moet
is er iemand die me wat goede tips kan geven?
om mijn gemoed wat op te krikken
veel liefs

goetje

dobrevjetser

• Gast
Re:mijn verhaal
« Reactie #1 Gepost op: november 23, 2007, 10:31:03 am »
Dag Goetje,

Inderdaad, schokkend nieuws.
Ik ben blij dat je de operatie goed doorstaan hebt!
Voor de chemo kan ik maar de volgende raad geven: Vraag na welke chemo je gaat krijgen en wat de te verwachten bijwerkingen zijn, zodat je je daar kan op voorbereiden. Veel hangt af van de soort chemo.
Sommige geven niet veel last, terwijl andere uitermate belastend kunnen zijn, hoewel iedereen anders reageert.
Misschien best dat je hier de naam van de chemo plaatst, zodat lotgenotes die deze chemo gekregen hebben kunnen reageren.

Nog veel goede moed!

Marc

bineke

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: november 23, 2007, 10:43:43 am »
Dag Goetje,
2 jaar geleden - exact rond deze tijd - maakte ik hetzelfde mee. Wat de chemo betrof en de bijwerkingen enz..  verliet ik me op mijn man. Hij las en zocht veel op op het internet en we hadden afgesproken dat als ik vragen had, ik ze aan hem zou stellen en hij me zou helpen. Na verloop van tijd begon ik dan toch zelf wel dingen op te zoeken maar initieel niet. Ik zorgde er eerst voor dat ik herstelde van de operatie en nam dag per dag. Ik was geenszins in een fase van ontkenning maar wilde niet te vlug te gaan. Natuurlijk piekerde ik ook. Eerste wat ik las op de site van de vlk is dat niemand de beste manier heeft om te verwerken en te doorspartelen. Elk heeft zijn manier. En dat is goed.Veel sterkte!
groetjes,
bineke

md

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 23, 2007, 10:59:35 am »
Hey goetje,

Ik kreeg borstkanker in mei 2006. Eerst borstsparend geopereerd, toen volledige amputatie. Daarna chemo en bestralingen. Wat de chemo betreft , iedereen reageert daar anders op. Probeer je niet te veel zorgen op voorhand te maken. Laat het gewoon op je afkomen. Het kan zijn dat het een zware tijd zal worden maar hou altijd in gedachten dat je er door komt.
Ik start volgende week terug te werken, na anderhalf jaar ziekteverlof. Ik heb zeker ook momenten gehad dat ik het niet meer zag zitten maar nu ben ik er toch klaar voor. Zo zie je maar.
Als ik je een raad mag geven: doe steeds je verhaal hier op het forum. Je kan hier van je lotgenoten enorm veel steun krijgen.

Nog heel veel sterkte!
Martine

goetje

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: november 23, 2007, 11:02:18 am »
bedankt voor de reactie
het doet deugd dat je er niet alleen voor staat
als ik nog vragen heb zal ik ze sturen
vele groetjes goetje
en eveneens het beste

abba

• ik voel me een klein angstig vogelke
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: november 23, 2007, 14:21:17 pm »
hallo
ik ben in april geopereerd van een agressieve borstkanker, omdat ook enkele lymfeklieren waren aangetast, werd ik de week daarop terug geopereerd en werden alle okselklieren verwijderd, daarna even tot rust komen, al was er van rust niet veel sprake , ik maakte me zo ongerust over alles en nog wat,kon uiteindelijk bijna niet meer slapen ondanks een licht slaappillke,uiteindelijk werd me een anti deprssieva voorgeschreven  om wat te kunnen slapen,  in mei begon ik aan de chemo waar ik zeer bang voor was, ik zag het niet goed zitten, om én chemo te krijgen én te moeten blijven werken, dat was soms zeer zwaar, maar ik had geen keuze, ik ben zelfstandige, zoals je in eerdere berichten kon lezen ervaart iedereen de chemo anders, en mits de goede medicijnen voor en na de chemo beurt was ik niet misselijk en moest ik niet overgeven, ik kreeg 3x fec en 3x chemo taxotere
achteraf gezien heb ik me goe staande gehouden, al waren er weken dat niks nog ging, ook emotioneel had ik het heel zwaar dat ik met deze verschrikkelijke ziekte werd geconfronteerd,
ik heb nu 25 bestralingen achter de rugsinds verleden wek,  en ik begin wat terug op krachten te komen, het is een zware tijd die je te wachten staat, maar wees gerust, een vrouw is een sterk iemand, je komt er ook door hoor ! en gaat het al eens een dagje minder , hier op het forum vind je steeds een luisteren oor,
vuur maar af  die vragen ....
annabel