Beste mensen,
Ik ben Marja en ik ben 55 jaar oud.
Ik heb vorig jaar maart de diagnose keel/halskanker gekregen.
Een jaar verder en ''schoon'' verklaard. heb ik door de verschrikkelijke ziekte en nasleep een lijst met vragen...ik hoop dat er mensen zijn die antwoord op mijn vragen kunnen geven aangezien de diagnose keel/hals kanker niet veel voorkomt.
Ik heb door de bestraling een soort gaatje over gehouden in mijn keel, dat stukje is waarschijnlijk verbrand, mijn huisarts zegt dat dit vanzelf moet genezen, maar na drie maanden hoestbuien is mijn keel zo rauw dat ik weer verschrikkelijke keelpijn begin te krijgen, zijn er mensen die dezelfde klachten hebben of hebben gehad?
Hoelang liepen jullie hiermee door en geneest het inderdaad vanzelf?
Wat begon als een bijzaak begint nu echt een probleem te worden, ik slaap snachts slecht door de verschrikkelijke kriebelhoest die dit 'gaatje' veroorzaakt.
Ook wil ik graag lotgenoten oproepen, ik heb er een verschrikkelijke nasleep aan over gehouden, en kamp veel met problemen die mijn ziekte hebben veroorzaakt, ik heb sinds de diagnose nog geen traan gelaten, ik voel me bedrukt want ik wil zo graag, maar heb het gevoel dat niemand mij begrijpt.
Ik heb 2 kinderen, een jongen van 27 en een meid van 19, toen ik het telefoontje van de huisarts kreeg dat mijn kanker weg was sprongen wij een gat is de lucht, want ik was 'beter'.
het tegendeel is bewezen, ik ben door de chemokuren en alles wat ik heb meegemaakt nog helemaal niet beter! ik kan nog steeds niet alles, ben ontzettend vermoeid en ik heb nog steeds veel pijn, zowel van binnen als van buiten.
het probleem is dat mensen in mijn omgeving het idee hebben dat nu ik van de artsen heb gehoord dat het er goed uit ziet, weer helemaal de oude ben.
ik probeer mezelf te bewijzen maar het gaat simpelweg gewoon niet helemaal..dit doet pijn en voel me alleen, en ik wil graag in contact komen met mensen met hetzelfde probleem, mensen die de naweeen van de ziekte ook als zeer pijnlijk ervaren, mensen die ook iemand willen hebben om hun verhaal mee te delen, om gevoelens uit te wisselen, omdat ik denk dat mensen die dit nooit zelf ervaren hebben mij nooit helemaal zullen begrijpen..
Sterkte aan alle mensen met de ziekte en aan hun omgeving.
god zegen jullie.
Groetjes,
Marja struik
dani_malossi@hotmail.com