Auteur Topic: herceptine  (gelezen 4428 keer)

abba

• ik voel me een klein angstig vogelke
    • Bekijk profiel
herceptine
« Gepost op: november 15, 2007, 10:34:34 am »
hallo
na de chemo krijg ik vandaag  mijn laatste bestraling , oef !! weer iets dat voorbij is,
volgende week wordt al gestart met herceptine die ik 1 jaar lang alle 3 weken ga krijgen,
er zouden geen bijwerkingen van zijn enkel de 1e keer, kun je wat  koortsig   zijn, en spierpijn enz..is me gezegd,
heeft er soms iemand dat ook gehad?
en hoe heb je het ervaren ?
.
ik hoopte van eindelijk uit het ziekenhuis buiten te zijn, nu moet ik daar nog  steeds 1 jaar lang  op de afdeling oncologie zijn.....alleen de geur al ....

op 3 december krijg ik dan weer een inw. bestraling met iridium en wordt ik 2 dagen opgenomen

maar we gaan ervoor , we hebben geen keuze hé

annabel

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
Re:herceptine
« Reactie #1 Gepost op: november 15, 2007, 12:28:59 pm »
Hey Annabel,

Weer een mijlpaal in het genezingsproces en een stap dichter bij het einde van je ellende.
Ga er inderdaad voor. We helpen alvast te duimen voor je.

Groetjes, Steven

omamanita

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: november 15, 2007, 12:39:25 pm »
Hoi Annabel,
Ik heb juist mijn laatste chemo achter de rug, en zoals Steven het zegt  "weer een stap dichter bij het einde van de ellende", nu nog radiotherapie binnen enkele weken en vijf jaar hormonale therapie, maar alles helpt om ons om die verdomde ziekte de baas te worden en te blijven. Dus doen en de moede er in houden.
Groetjes.
Omamanita

hideconi

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 16, 2007, 10:17:22 am »
Hey Annabel,

Ik heb mijn laatste Herceptinebehandeling gehad op 13 augustus en inderdaad er zijn geen bijwerkingen, zelfs de eerste keer heb ik er niets van gevoeld, ik moest de eerste keer wel de hele dag in het ziekenhuis blijven , in observatie, maar ik heb er echt geen last van gehad.
aan het begin van de behandeling had ik ook zo iets van amai, een jaar lang om de drie weken naar de dagkliniek, ik zag er verschrikkelijk tegen op vooral omdat ik de dagkliniek associeerde met chemo en alle ellende die dat meebrengt, maar nadien waren die afkeer en die schrik verdwenen en eigenlijk is het dan gewoon vervelend dat je om de drie weken daar moet gaan zittten, bloed prikken, wachten op de uitslag..
maar weet je wat ik nu ervaar, eigenlijk mis ik die controle een beetje, om de drie weken wordt je bloed onderzocht, je wordt gevolgd en op het moment zelf stond ik daar niet bij stil maar na enkele maanden merkte ik dat ik dat begon te missen, dat ik begon te piekeren, nu heb ik eind deze maand mijn grote controles, mamo, echo van de lever, botscan, het is met gemengde gevoelens, de schrik zit er in maar ik voel me goed dus positief denken.
Hou de moed erin!

groetjes

Hilde

abba

• ik voel me een klein angstig vogelke
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: november 16, 2007, 11:40:46 am »
hey hilde
bedankt voor je uitleg, ja die herceptine is iets dat ik eingenlijk nog steeds nie goed begrijp, en een jaar lang leek me zooooo lang, maar het is voor ons eigen goed, dus ....
ik ben blij dat je geen bijwerkingen hebt gehad, er is me gesproken dat de hartspier kan verzwakken, en dat maakte me bang, omdat mijn vader met zijn hart is beginnen sukkelen toen hij nog in de vijftig was , en dat  ben ik nu ook .... begrijp je, .
de dokter heeft me gisteren ook gezegd  dat ze de uitslag van het bloed niet moeten afwachten, maar ineens kunnen beginnen, ik zal het wel zien hé, ik vraag me nu wel af : ben ik nu genezen ? of kan ik dat pas na de herceptine, en de inw. bestraling zeggen ? ik begrijp je bang bent  voor je eerste kontrole, want ik heb al van alles gelezen hier op het forum, die schrik zal er bij mij ook nog een hele tijd in zitten, weet ik nu al, eens je een possitieve uitslag hebt zal er wel een pak stress wegvallen hé

in alle geval bedankt voor je reaktie
annabel

marianneT

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: november 19, 2007, 09:09:16 am »
Hey Annabel,

De eerste keer dat ik Herceptine kreeg, had ik het plots erg koud, kreeg rillingen en koorts. De verpleging heeft het product dan iets trager laten doorlopen en na 15 minuutjes voelde ik me weer zoals voordien. De keren erna heb ik geen bijwerkingen gehad. Bij mij is de behandeling even stopgezet omdat ik een operatie moest ondergaan, maar binnenkort krijg ik weer herceptine. In totaal ook een jaar lang, om de drie weken.
Ik zie er niet tegenop om het product te krijgen maar wel om terug op die afdeling te komen... maar ja, het helpt, dat is het belangrijkste he!!
Groetjes,
Marianne