Auteur Topic: bijwerkingen bestralingen  (gelezen 3958 keer)

abba

• ik voel me een klein angstig vogelke
    • Bekijk profiel
bijwerkingen bestralingen
« Gepost op: november 08, 2007, 17:19:55 pm »
momenteel heb ik al 20 van de 25 bestralingen gehad, ik weet niet of het normaal is, maar ik heb nu sinds een week precies terug een smaakverlies, of een rare na-smaak in mijn mond, precies zo ne nasmaak van té veel chocola te eten of de  aspartaansmaak van cola-light, heeft dat nog iemand gehad?
voor de rest verloopt alles goed, ben nog niet verbrand, maar mag me enkel intalken en niks anders aansmeren, en ik voel me zo uitgedroogd !!
ik ben in augustinus en ze hebben daar nu sinds kort splinternieuwe machienen in een hele  nieuwe afdeling, mischien dat het daarom beter te verdragen is,het schijnt dat de bestralingen nu ' milder ' zijn . ik heb geen huiduitslag ( nog niet )
wel een pijnlijke keel al sinds 2 weken,

Eve

• **
    • Bekijk profiel
Re:bijwerkingen bestralingen
« Reactie #1 Gepost op: november 12, 2007, 09:05:13 am »
Hallo

Ik ben ook in St Aug behandeld geweest.
Heb geen brandwonden gehad; behalve reactie op het product van de tekeningen.
Pijne keel heb ik ook wel gehad !

Groetjes

Eve

omamanita

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: november 18, 2007, 10:25:24 am »
Hallo,
Ik begin binnenkort aan de bestralingen en ik begin al te denken aan het einde ervan!  ;)Kan iemand van jullie - ervaringsdeskundigen - vertellen hoel lang na het einde van de bestralingen het verboden is  of op zijn minst af te raden is van te gaan zwemmen (zee en/of zwembad)? :-\
Bedankt en groetjes.
Omamanita

elise

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 18, 2007, 18:34:57 pm »
Hallo Omamanita,

Als je huid niet meer rood ziet ... anders zou er gevaar zijn voor infecties.

Succes!

suzyvr

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: november 19, 2007, 12:49:32 pm »
hoi,

Normaal mag je onder de bestralingen niet zwemmen en ook 6 weken daarna niet. Maar ik heb bestralingen gehad tot 3 augustus (zomer!)en omdat ik zelf keigraag zwem en we thuis een klein zwembad hebben, heb ik toch gezwommen ook omdat ik geen brandwonden had van de bestralingen . In een publiek zwembad moet je zeker voorzichtig zijn voor besmetting.

groetjes,
suzy

arno

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 05, 2008, 20:31:04 pm »
Even terug van weggeweest,

even schrikken"6weken niet zwemmen na bestraling".

Ik ben met mijn partner die na haar borstamputatie ,okseluitruiming,chemo en 25 bestralingen vorig j. 2 weken na de behandeling op reis gewoon naar de sauna en gaan zwemmen geweest .(de saunabeurten niet langer dan 20 min.)Achteraf de rode oppervlakten wel ingesmeert met uiercreme.
Een hele overwinning voor mijn partner trouwens om weer naakt(wij zijn naturisten) onder de mensen te komen.