Soorten kanker > Longkanker

pijn na lobectomie

(1/2) > >>

marianneT:
Hallo,

Op 15 oktober heb ik een lobectomie ondergaan (linkerbovenkwab van mijn long is weggenomen). Ik heb fantastisch nieuws gekregen want er zijn geen uitzaaiingen (van borstkanker) gevonden, het waren gewoon ontstekingen. De operatie is nu 3 weken gelden en ik heb nog steeds veel pijn (ondanks de pijnstillers), ben snel kort ademig en ben volkomen uitgeput. In het ziekenhuis kan men niet zeggen hoe lang dit zal duren. Heeft iemand hier ervaring mee? Nu weet ik echt niet hoelang dit nog zal duren, sommigen zeggen dagen, anderen maanden...
Groetjes,
Marianne

VivV:
Hallo Marianne, ook bij mij zijn er 2 longkwabben weggehaald. De operatie is gebeurd eind juni dit jaar. Spijtig genoeg was het bij mij kwaadaardig, maar de pijn van de operatie blijft toch dezelfde. We zijn nu 5 maand verder, en ik heb nog steeds pijn, maar het begint stilaan te beteren. In het begin kon ik mijn rechterarm niet gebruiken. Na intense kine krijg ik hem nu al halverwege. Ik ben nu ongeveer 6 weken terug aan 't werk, maar op halve kracht, en ik heb een fantastische baas: ik mag stoppen wanneer ik wil.  Momenteel heb ik nog veel last van pijnscheuten in mijn borst, maar ook dat is al veel verbeterd tegenover de eerste weken.
Je moet je natuurlijk niet vastpinnen op mijn verhaal. Iedereen reageert anders op operaties en op pijn, maar je moet het toch zeker niet onderschatten. Elke dag een beetje beter, en veel geduld. Je zal zien dat je binnen een paar maand ook al veel verder staat. Hou er zeker de moed in, en nog veel sterkte

Ilse:
Hallo,
Ik ben 48 jaar, ik heb nooit gerookt en toch heb ik longkanker.  Ik heb ook een lobectomie gehad van de linkeronderkwab in maart 2013.
Ik heb nog steeds heel veel pijn aan mijn borstkas.  Ik vraag me af hoe dat nu bij jullie is.  Is de pijn overgegaan.  Ik ben nu onder behandeling van de pijnkliniek, het gaat een klein beetje beter, maar van die medicatie word ik heel moe.
groetjes,
Ilse

Talleke:
In september 2017 heb ik ook een lobotomie ondergaan. Nu, 4 maand verder en 36 bestralingen heb ik nog steeds pijn waar het lidteken is. Soms ben ik pessimist, maar dan denk ik terug aan de eerste weken na de operatie. Ik kon geen 50 meters gaan of ik zat al zonder zuurstof. Nu kan ik al verder stappen maar heb wel weinig zuurstof en moet ik dan even rusten. Herken iemand ook dit ongemak

Ilse:
Als de pijn blijft aanhouden zou dat kunnen wijzen op beschadiging van de zenuwen, en dan heb je blijvend pijn.  Als het niet beter wordt raad ik je aan om een doorverwijzing te vragen naar een pijnarts, die kan je echt helpen.  Ik heb ook nog steeds pijn, maar nu is het draaglijk, en kan ik door de behandelingen en aangepaste medicatie toch beter functioneren. 
Het is natuurlijk nog maar kort geleden, en ik hoop dat het nog vanzelf voorbij gaat, maar wacht indien nodig niet te lang om doorverwijzing te vragen.
Veel moed!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie