Auteur Topic: moelijke dagen  (gelezen 12136 keer)

dobrevjetser

• Gast
Re:moelijke dagen
« Reactie #15 Gepost op: december 11, 2007, 08:50:20 am »
dobrii den = goeiedag, niet 'goede avond' Steven

;)

Marc

kleinetuinkabouter

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: december 11, 2007, 15:48:36 pm »
Beste Marc,
dobrii den = goeiedag,maar nu is het eigenlijk al namiddag en weet niet wat dit is in het Russisch??? :)

groetjes van Limburg,

Daniël ;)

dobrevjetser

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: december 11, 2007, 17:05:53 pm »
Beste Daniel,

Ik ben maar een amateurke voor 't russisch. Ik moet je hier het antwoord schuldig blijven.

Groetjes uit Oudenaarde,

Marc

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
« Reactie #18 Gepost op: december 11, 2007, 18:21:32 pm »
dobrii den = goeiedag, niet 'goede avond'

Oeps, inderdaad, sorry.
Nu "Dobre" in het algemeen is sowieso "goed" in vele Balkanstaten.
En ook jij bent een goed mens, dus... ;)

Groetjes, Steven

kleinetuinkabouter

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: december 11, 2007, 18:30:31 pm »

Beste Marc,

Dobrij vecher: Goede Avond ;)

Een lach moet ook even kunnen, maar laat ons niet afdwalen hé....... ;)

groetjes,

Daniël ;)
« Laatst bewerkt op: december 11, 2007, 18:32:36 pm door kleinetuinkabouter »

zusje

• Nieuwkomer
  • *
  • en toch is het leven me lief
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: december 11, 2007, 22:54:02 pm »
beste LLDM

dank voor je reactie. gelukkig heb je me persoonlijk gemaild want tussen al die reacties door zou ik het over het hoofd zien. Dinsdag avond is de computer gewoonlijk vrij om eens rond te surfen op het forum .Vandaar mijn verlate antwoord.
Uw woorden waren juist wat ik op dat moment nodig had, want ik was weer een beetje aan het afglijden.
Het ging me nochthans alle maal vrij goed af de laatse tijd. Er lag weer een "smile" op mijn gezicht, zomaar en de interesse voor anderen was er weer. De boosheid heb ik al een tijdje los gelaten, gelukkig maar.Dus ge ziet , het zijn niet allemaal moeilijke dagen . Ik kan genieten van mijn dochter die smoorverliefd is en niet aan examens denkt, van mijn hond die altijd dolblij is mij te zien, van het warme lijf van mijn man in een koud bed. Ik kan weer heel uitgelaten zijn en door alles wat er gebeurd is intens genieten.Maar plots, ineens overvalt je een immens verdriet, een diep en oh zo pijnlijk gemis . Soms komt het zomaar, in de auto of bij dat ene liedje van "afscheid nemen bestaat niet " , of nu bij het kopen van kerstkadeautjes.
Dus het is zeker waar wat je zegt, soms kan je genoeg hebben van verdriet en keer je je volop naar de andere kant. Maar soms denk ik , moet je het verdriet gewoon toelaten en even stil blijven. :-X
Misschien hoor ik je nog voor de feesten. Verzorg je, geniet
(maar met mate ;)) en bedankt
zusje

LLDM

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: december 11, 2007, 23:29:32 pm »
Zusje,
alle gevoelens moeten en mogen er zijn. Als je je er maar bewust van bent dat je die hebt en als ze belemmerend zouden werken, dat je weet dat je er dan zelf ook iets kan aan doen.
En verdriet toont ook hoe graag je iemand gezien hebt. Zolang je maar niet aan zelfbeklag begint te doen, want dat is uiteraard niet de bedoeling.
Het is niet altijd makkelijk, maar moeilijk gaat ook en soms moet je in je ongeluk een dosis geluk krijgen. Soms kan je daar niet in geloven maar toch is het zo. Toen ik mijn diagnose kreeg zei Luc : je zal misschien minder jaren krijgen, maar het kunnen nog de gelukkigste van je leven worden.Wel "zusje" ,ik kan getuigen dat ik , in mijn ongeluk, nog schitterende mensen heb leren kennen waarmee ik een prachtige vriendschap heb kunnen uitbouwen en dat doet héél veel deugd. Het is héél spijtig dat we in zo'n jachtige maatschappij met al die stress en deadlines enz leven, want veel "gezonde" mensen beseffen wel dat ze dikwijls niet de tijd hebben om bij de waarden stil te kunnen staan die tellen. En dat kan pijn doen. Mijn gedachten gaan dikwijls naar alle mantelzorgers en "thuiszorgers" die niet genoeg gesteund worden van overheidswege. Als je ziet dat full-time werkende partners dan nog eens de zorg voor de thuissituatie op zich moeten nemen, dan is dat wel bovenmenselijke inspanningen vragen en schiet de overheid volgens mij te kort in flexibele oplossingen.
Daar gaat vooral mijn bekommernis naar uit. En niet alleen wat kankerpatiënten betreft, maar vooral naar wat psychisch zieken betreft. Want dat is een categorie apart die overal uit de boot lijkt te vallen en dat is een héél spijtige zaak.
Ik wil maar zeggen : kijk nooit met een paardebril op, maar zie alles ook veel ruimer. Dat kan héél veel helpen om te relativeren.
Zo , dat moest er ook eens uit en voor het einde van het jaar zie je mij niet meer op het forum hoop ik. Tijd te kort om vanalles te doen en de energie laat soms wel veel te wensen over. Maar zoals ik al zei :ik heb geen klagen. Moge 2008 een heel aangenaam jaar worden met héél veel liefde en vriendschap en vooral een goed basisvertrouwen en warme genegenheid.
Van harte
LLDM
ps veel meer hoef ik niet meer te zeggen denk ik, wil je meer over me weten, lees dan eens alle berichten die je vind bij mijn profiel.

dobrevjetser

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: december 12, 2007, 09:43:38 am »
Lut,

Dat is echt een boodschap van hoop!
Een opsteker in donkere dagen.

Marc

kleinetuinkabouter

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: december 12, 2007, 19:07:57 pm »
Quote LLDM:
Mijn gedachten gaan dikwijls naar alle mantelzorgers en "thuiszorgers" die niet genoeg gesteund worden van overheidswege. Als je ziet dat full-time werkende partners dan nog eens de zorg voor de thuissituatie op zich moeten nemen, dan is dat wel bovenmenselijke inspanningen vragen en schiet de overheid volgens mij te kort in flexibele oplossingen.
Quote LLDM

Beste LLDM,

Inderdaad, die mensen kunnen niet genoeg "in de bloemetjes gezet worden!"
Ik ook, heb héél véél respect voor deze mensen.
Ik wens jou en jouw familie alvast een Zalig Kerstfeest en een 2008 gevuld met  vriendschap!

groetjes,

Daniël en Miranda