Auteur Topic: moelijke dagen  (gelezen 12137 keer)

zusje

• Nieuwkomer
  • *
  • en toch is het leven me lief
    • Bekijk profiel
moelijke dagen
« Gepost op: november 04, 2007, 22:35:10 pm »
het waren moeilijke dagen de voorbije dagen, weken ,maanden.
Bijna 4 maanden is zusje nu gestorven en ik vind geen goede manier om met de pijn om het verlies om te gaan .Gelukkig is het weer werken morgen, na een weekje verlof.
Maar vrije dagen geven me te veel ruimte om te denken.
Ik zoek eigenlijk iemand of iets om beter zin te geven aan het verlies van mijn zusje.
Heeft iemand hier enkele suggesties ?
alvast kijk ik uit naar uw reacties :D

dobrevjetser

• Gast
Re:moelijke dagen
« Reactie #1 Gepost op: november 04, 2007, 23:24:19 pm »
Dag Zusje,

Jammer om te moeten horen dat je je zus al verloren hebt.

Met dit verlies omgaan kan op verschillende manieren.
Zoals Bostie vind ik het zinvol om op dit forum mensen raad te geven , puttend uit onze ervaring (helaas). Ook voor de mensen in mijn nabije omgeving probeer ik een hulp te zijn. Dit is niet alleen goed voor deze mensen, maar naar mij toe is het ook heel therapeutisch, omdat ik mijn tijd daardoor zinvol kan vullen. Niets erger dan veel vrije tijd en veel om over te piekeren.
Er zijn nog vele manieren denkbaar, maar ieder moet voor zichzelf uitmaken waar hij zich goed bij voelt.
Hopelijk heb je hier iets aan.

Groetjes en veel sterkte,

Marc

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
« Reactie #2 Gepost op: november 05, 2007, 18:08:41 pm »
Hey Annemie,

Lang geleden dat ik nog iets van je gehoord heb.
Het is nromaal dat met enige vorm van bezighouding je veel beter/makkelijker je tijd doorkomt. En het is ook goed om dergelijk tijdverdrijf te hebben, maar... Mijn psychologe heeft me ook gewaarschuwd om ook wel eens wat tijd voor mezelf vrij te maken. Ze vroeg me wat ik zoal deed ter ontspanning. Toen ik het een en ander opnoemde (waaronder: lopen), vroeg ze me vlakaf:"En dàt noem jij ontspanning?!" Verdorie! Ze had nog gelijk ook. Ik beulde gewoon mezelf af. En vroeg of laat zou zich dat ook gaan wreken op mij en m'n gezondheid. Ik put inderdaad veel sterkte met mijn 'bezigheid' hier op het forum, maar soms zal ik ook doelbewust NIET ingaan op bepaalde onderwerpen. Niet uit taboe, maar om me ook niet té véél op m'n nek te halen.
Waaraan had je zelf gedacht ? Psychologe? Paragnost? Groepstherapie met lotgenoten? Misschien kan je huisarts je makkelijk doorverwijzen naar een geschikte persoon.
P.S.: Mijn huisarts woont trouwens op amper 1 kilometer van jou vandaan! Een héél goeie hoor. Je kent hem vast ;)

Groetjes, Steven
« Laatst bewerkt op: december 08, 2007, 11:41:21 am door Bostie »

zusje

• Nieuwkomer
  • *
  • en toch is het leven me lief
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 05, 2007, 22:41:42 pm »
hey Bostie en Dobr.
dank voor jullie woorden van steun.
ik zou mij inderdaad terug wat meer moeten open stellen voor andere mensen en terug die interesse van vroeger die ik voor iedereen had willen terug vinden. verdriet maakt een mens zeer eenzaam en sociaal arm. Ik merk ook dat vrienden en kenissen me (bewust of onbewust ) wat "gerust" laten. Misschien ben ik ook niet echt zo aangenaam in de omgang de laatste tijd.
Ik ben er nog niet uit of ik prof. hulp wil. Dit had ik graag zelf verwerkt. Daarom geef ik mezelf ook nog wat tijd en ruimte. En inderdaad , nog eens over dit forum surfen geeft weer wat inzicht in het leed van anderen , meestal zieke mensen. Zij hebben  dan ook meer recht van klagen.
En Steven, ik ben niet echt op de hoogte van de huisdokters hier. De mijne is zelf al enklele weken ziek.
Het zijn ook maar mensen hé.
 ::)

kleinetuinkabouter

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: december 08, 2007, 10:02:25 am »
[quote author=zusje
Ik zoek eigenlijk iemand of iets om beter zin te geven aan het verlies van mijn zusje.
Heeft iemand hier enkele suggesties ?
alvast kijk ik uit naar uw reacties :D

----------------------

Beste zuske,

Ook ik heb onlangs een zuster verloren....
Versta eigenlijk niet wat gij bedoeld met Uw vraag?
Ik denk dat men véél steun kan putten uit zijn geloofsovertuiging!
Het gaat er niet om waarin, of in wie, men gelooft,  maar ik denk dat ook gij daarin, zeker steun zult vinden, in  de moeilijke periode, om dit verlies te verwerken!

LLDM

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: december 10, 2007, 00:48:26 am »
"zusje" ,
heb zelf ongeneeslijke beenmergkanker. Heb alle "hulpkanalen" eens bewandeld en dat was blijkbaar nodig toen, maar nu is het genoeg geweest. Zeggen dat die weg overbodig was dat kan ik niet, want ik zou toch verder willen weten hebben wat er allemaal kan en niet kan (curieuzeneuze zeker? de aard van het beestje ?)
Maar na alles zou ik dit willen zeggen : als je zelf voelt dat het verdriet een beetje genoeg is geweest, probeer het los te laten. Als ik er ooit niet meer ben, dan zou ik liefst hebben dat al mijn zusjes genieten, GENIETEN VAN IEDERE DAG DIE HEN GEGEVEN IS. Want morgen kan het voor hen ook al gedaan zijn en dat geldt ook voor jou ! "Get a life" zegt mijn vriendin dan soms en ik denk wel dat zij gelijk heeft.
Ik hoop zelf dat mijn dood nog een tijdje op zich wil laten wachten, maar ik wil je toch graag deze boodschap meegeven. Carpe diem, pluk de dag, ook met je zusje in je hoofd en laat haar meegenieten van alles wat jij doet !

dobrevjetser

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: december 10, 2007, 01:53:20 am »
Wijze woorden.
Ik sta er van te kijken hoeveel moedige mensen hier anderen raad geven. Ondanks alle miserie die ze zelf hebben. Chapeau.

Meer heb ik niet te zeggen.

Marc

kleinetuinkabouter

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: december 10, 2007, 08:45:32 am »
Beste LLDM,

Véél sterkte toegewenst!

groetjes,

Daniël

LLDM

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: december 10, 2007, 11:03:42 am »
Bedankt, Kleinetuinkabouter, maar voorlopig maak ik het héél goed hoor ! Ik geef je wensen door aan mensen die het op dit moment veel moeilijker hebben.
En jij, Dobrevjetser, bent een man van weinig woorden maar grote daden. Een man met een groot hart, dat mag ook eens gezegd worden. :)
Hou jullie goed en niet vergeten : GENIET van elke dag, om het even op welke manier, maar liefst op de manier die voor jullie het best aanvoelt !
van harte,
Lut

dobrevjetser

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: december 10, 2007, 15:26:09 pm »
Je doet me blozen  :)

Marc

LLDM

• Bekijk profiel
vertaling Dobrevjetser
« Reactie #10 Gepost op: december 10, 2007, 18:50:11 pm »
 :) :) :)
 ;) ;) ;)
Wat ik nog wou vragen Marc,
Dobrevjetser zou Pools zijn volgens Luc , maar hij weet niet meer wat het betekent...
Mag ik je vragen wat de vertaling is?
Lut

Bostie

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: december 10, 2007, 19:54:21 pm »
"Goeie avond"

Pools = dobry wieczór
Slovaaks = dobrý vecer
Sloveens = dober vecer

Bij deze jullie ook allen toegewenst natuurlijk.

;) Steven

dobrevjetser

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: december 10, 2007, 21:03:00 pm »
T'is eigenlijk russisch  ;D

Maar de vertaling is juist !

Marc

Bostie

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: december 10, 2007, 21:52:16 pm »

Russisch = dobrii den / zdravstvuite

LLDM

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: december 10, 2007, 22:27:23 pm »
Haha, Russisch of Pools of Slovaaks, om het even ,
bedankt en goeienavond aan de mannen !
 ;D en slaapwel !