Auteur Topic: gewrichtspijnen  (gelezen 5832 keer)

md

• Bekijk profiel
gewrichtspijnen
« Gepost op: november 04, 2007, 20:38:57 pm »
Hallo,

Ik  heb mijn laatste chemo gehad een jaar geleden. Ik heb nu heel veel pijn in mijn gewrichten. Vooral in mijn enkels en knieën. Soms kan ik zelfs niet slapen van de pijn. Als ik in de dag wat meer gewandeld heb is het wel erger, meer beweging = meer pijn. Heeft nog iemand dit? Kan dit nog altijd een gevolg zijn van de chemo? Tijdens mijn chemo had ik dit ook erg en dat was toen normaal. Het is een tijdje beter geweest maar het wordt nu weer erger.

Groetjes
Martine

Nan

• Bekijk profiel
Re:gewrichtspijnen
« Reactie #1 Gepost op: november 04, 2007, 21:18:58 pm »
hey Martine,

Ik heb enkel gewrichtspijnen in mijn knieën en vooral als ik lang neer zit. Ik neem, moet van mijn zus, vit B bij omdat de uiteinden van de zenuwen geraakt zijn door de chemo en die vit B herstelt die uiteinden.
Succes en sterkte,

Knuffel,
Nan

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
« Reactie #2 Gepost op: november 04, 2007, 21:24:57 pm »
Hey Martine,

Ter info: Vitamine B groep:

De vitaminen van de B groep garanderen vooral de stabiliteit van het centrale zenuwstelsel. Ze zouden in hoge mate voorkomen in volle granen, volkorenbrood, sommige noten en zaden, vers fruit en groenten. Andere goede bronnen zijn amandelen, walnoten, pindanoten, zonnebloempitten, en sesamzaden, biergist en sommige gistextracten.

Groetjes en smakelijk  ;), Steven
« Laatst bewerkt op: november 04, 2007, 21:25:24 pm door Bostie »

md

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 05, 2007, 09:21:29 am »
Hey Steven en Nan,

Bedankt voor jullie raad. Tijdens mijn chemo nam ik veel natuurlijke produkten bij om sterk te blijven. Eén van die dingen was biergist, elke dag 5 pillen. Die ben ik nog een paar maanden na mijn chemo blijven nemen. Dat is misschien de reden waarom ik nu meer pijn heb dan toen, ik had daar niet mee mogen stoppen. Toen ik in jou lijstje Steven, biergist zag staan heb ik mijn pot terug bovengehaald en inderdaad daar zit veel vitamine B in. Dus mijn pot staat nu terug op de kast! Bedankt voor de tip, ik hoop dat het snel helpt. We zijn dit weekend naar Duitsland geweest en hebben een klein beetje gewandeld. Ik had zo een pijn in knieen en enkels. Soms vind ik het zo moeilijk dat door mijn ziekte het toch nog altijd niet mogelijk is om een gewoon leven te hebben. Niet alleen voor mij maar ook voor mijn gezin.

Dikke knuffel
Martine

yvette2

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: november 05, 2007, 13:40:50 pm »
hey martine,

wat jij nu doormaakt is bij mij net zo. Van de taxotère had ik enorme pijnen. Dat is dan na de chemo verbeterd, maar sedert een 3-tal weken heb ik weer zoveel pijn. Mijn huisdokter heeft befact forte voorgeschreven. Ik heb toch maar een afspraak gemaakt bij de oncoloog. Donderdag ga ik er naartoe. De pijn is nog altijd aanwezig.

Mij hebben ze ook gezegd dat de uiteinden van de zenuwen en spieren aangetast zijn door de chemo en dat dat nog wel even kan duren. Ik kan ook niet 100 procent functioneren, maar doe dan maar wat ik wel kan.

Allee, sterkte en groetjes

yvette

Nan

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: november 05, 2007, 16:58:25 pm »
befact is vit.b

YvetteR

• ik ben een bang klein vogeltje in een kleine kooi
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: november 06, 2007, 11:19:44 am »
hey nan,

ja, das inderdaad vitamine B. Ik wist dat hoor maar heb het niet zo in mijn berichtje gezet.

Groetjes

Yvette