Auteur Topic: Slokdarmkanker  (gelezen 3060 keer)

Wiske

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Slokdarmkanker
« Gepost op: oktober 23, 2007, 13:01:57 pm »
Sinds kort is bij papa slokdarmkanker ontdekt.
Papa is 71 jaar.
Vorige week dinsdag is hij geopereerd.
De tumor zat vlakbij de maag, de hele slokdarm is nu verwijderd en de maag is opgetrokken tot 'in de keel' en daar aan bovenste stukje slokdarm gehecht.
Papa lag aan het beademingstoestel na de operatie, maar de dag erna mocht ie eraf.
Het is een heel zware ingreep, de operatie duurde ongeveer 6 uur, en het herstel gaat heel moeizaam en traag en is zwaar.
Gisteren kregen we de melding dat er vocht tussen de longvliezen zat, dat hebben ze via punctie verwijderd, en het vocht zal onderzocht worden.
Ook is er lekkage opgetreden aan de aaneenzet slokdarm/maag in de halsstreek.
Het vocht dat uit de wonde komt, is troebel en ruikt, en ook dat vocht zal onderzocht worden.
Alweer een ontgoocheling voor papa.
Hij snakt naar een slokje water, maar dit mag niet, zolang de aaneenhechting niet volledig dicht is.
Hij heeft erg pijn bij het hoesten, en de tijd verstrijkt onnoemelijk traag voor hem.
Als ik de verhalen hier zo lees over 'slokdarmkanker' en het verloop tijdens en na het ziekenhuis, word ik heel moedeloos, en vraag ik me af of deze lijdensweg allemaal wel zin heeft.
Ik heb het er soms heel moeilijk mee.

Wiske

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:Slokdarmkanker
« Reactie #1 Gepost op: oktober 25, 2007, 16:53:52 pm »
Vandaag heeft papa een slechte dag. Heeft ook een zware nacht gehad.
Had veel pijn, kon niet ademen, koorts, lage bloeddruk, hij voelde zich alsof het einde nabij was.   :-\
Heeft nu terug een pijnpomp, een zuurstofmasker en drinken mag niet meer.
Gisteren had hij opdracht gekregen af en toe met heel kleine slokjes wat water te drinken, ondanks de lekkage.
Ook hoest hij weer terug meer dan voordien. Dat was onlangs een beetje verbeterd, nu weer terug naar 'af', zo voelt het mij aan.
Ik weet niet wat ik er moet van denken, het ziet er allemaal heel eng en ontmoedigend uit.
Heb de chirurg, die de ingreep deed, zelf nog niet kunnen spreken.
Het doet enorm pijn papa zo te zien.
Deze lijdensweg had ik hem zo graag willen besparen.

« Laatst bewerkt op: oktober 25, 2007, 16:55:29 pm door Wiske »

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
« Reactie #2 Gepost op: oktober 25, 2007, 19:35:04 pm »
Hey Wiske,

Het is zeker niet leuk, maar je mag de moed niet opgeven. Je moet blijven hopen. Misschien is dit maar een tijdelijk fenomeen, en wordt hij snel terug beter. Wij hopen alvast mee met jullie!

Groetjes, Steven

Wiske

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: oktober 26, 2007, 10:44:35 am »
Dankjewel Bostie.
Ik weet dat we hoop moeten houden, ik weet dat we moed moeten houden, dat we sterk moeten zijn, en in een goede afloop moeten blijven geloven.
Als we de moed verliezen, word het allemaal eens zo zwaar.
Soms lukt het me te blijven vertrouwen, maar als ik dan zie dat papa een slechte dag heeft, en ipv verbetering, er achteruitgang is, zakt de moed me in de schoenen.
Het doet me enorm verdriet papa zo te zien lijden.
Hij vecht, maar ik voel dat hij uitgeput is, dat het hem allemaal een beetje teveel word.
Dat is hard.
« Laatst bewerkt op: oktober 26, 2007, 10:45:08 am door Wiske »