Auteur Topic: tongkanker  (gelezen 4811 keer)

chantal1246

• Gast
tongkanker
« Gepost op: oktober 22, 2007, 14:32:32 pm »
Heb over 1 maand een tongoperatie gehad. Had tumor onder tong en 1/3 van mijn tong is weggesneden. Kan nog steeds niet eten of slikken. Enkel vloeibaar. Moet nog bestralingen hebben. kan iemand mij zeggen of zij ervaring hebben met zo'n soort operatie en hoe lang duurt het voor men normaal terug zou kunnen eten ? Komt dit ooit nog goed ?

pittemiet

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:tongkanker
« Reactie #1 Gepost op: april 13, 2008, 23:29:05 pm »
Hallo Chantal,
ik ben nieuw op dit forum.
Mijn man wordt woensdag geopereerd aan de tong. 1/3 wordt weggesneden.
Ik zie dat gij deze operatie al achter de rug hebt !
Kunt gij ons zeggen wat ons te wachten staat ???
Héél erg bedankt op voorhand !
groetjes,
pittemiet

wim1967

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: februari 01, 2013, 11:13:39 am »
hallo,
ik ben afgelopen 3 december 2013 geoppereerd aan tongkanker,de 1ste week van november,tijdens JAWEL krijgen van chemo voor mijn lyfenklierkanker werd er een agresieve vorm van tongkanker vastgesteld,2/3 van mijn tong hebben ze verwijderd,en een stuk uit mijn onderarm hebben ze weggehaald om een nieuwe tong te maken(en alles is perfect),mijn aangezicht heeft voor de helft opengelegen kaaksbeen midden mond en aan omgeving oor hebben ze ook open gelegd om overal goed aan te kunnen,de opperatie heeft 11h geduurd en heb 2 dagen op intensieve in een soort coma gelegen,na de derde dag kon ik reeds uit bed en na dag 10 was ik reeds boterhammen met soep aan het eten,wel is waar moeizaam,we zijn nu begin februari en ik eet alles wat men normaal eet,dus bij mij is alles zeer goed verlopen,en gegaan(zelfs van de opperatie voor mijn aangezicht zie je bijna niets meer dan enkel nog een heel klein fijn lijntje precies een rimpel)
nu ben ik terug bezig met behandeling chemo voor lyfenklierkanker en ook hier loopt alles vlot,
natuurlijk bij iedere mens zal het verschillend zijn ,maar ik wil hier wel zeggen dat het niet altijd slechtgaat
ik heb mij laten oppereren in gasthuisberg leuven dr prof delaere en van der poorten,zeer bekwame mensen en ook het verplegend personeel was supper goed waarvoor mijn dank!!!!

wannes1952

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: februari 03, 2013, 21:07:51 pm »
chantal 1246, ls je een 13items hier naar beneden scrolt heb je eenzelfde thema met 25 reactie's, 't beste