Auteur Topic: prijs borstreconstructie  (gelezen 7301 keer)

md

• Bekijk profiel
prijs borstreconstructie
« Gepost op: oktober 19, 2007, 16:08:51 pm »
Hallo ,

Ik weet dat velen zich afvragen wat zo een borstreconstructie eigenlijk kost. Er worden daar dikwijls veel verschillende prijzen opgeplakt. Wel ik heb vandaag mijn totale rekening gehad en ik wil het jullie wel vertellen.

De totale rekening kost 4061 euro. Dit is het bedrag dat ik zelf moet betalen, het deel dat door het ziekenfonds wordt betaald is daar al af. Ik heb wel op een kamer alleen gelegen maar dat is maar een opleg van 150 euro. Het verblijf kost in totaal kost 266 euro. Geneesmiddelen: 20 euro. De operatie: 3775 euro. Samen dus 4061 euro.

Ik heb wel nog een hospitaliesatieverzekering. Ik ga zeker alles opsturen maar ik verwacht daar niet te veel van. Als ik daar iets van terug krijg laat ik juliie dat zeker weten.

Ik wou nog even zeggen dat ik het wel veel geld vind maar dat ik het dat wel waard vind. Ik ben heel tevreden van het resultaat. De afwerking (tepelreconstrutie) moet nog wel gebeuren, dat zijn nog extra kosten dus. Toch vind ik het eigenlijk wel erg dat we dit allemaal zelf moeten betalen. Ik heb toch niet gevraagd om kanker te krijgen en mijn borst te laten amputeren? Maar ja daar zal ik mij maar niet te dik in maken zeker? :-\
Ik veronderstel wel dat iedereen niet het geld heeft om dit te laten doen en dat vind ik wel vreselijk.  

Hopelijk hebben jullie hier iets aan.

Groetjes
Martine
« Laatst bewerkt op: oktober 19, 2007, 16:10:16 pm door md »

omamanita

• Bekijk profiel
Re:prijs borstreconstructie
« Reactie #1 Gepost op: oktober 19, 2007, 17:07:44 pm »
Hallo,
Ik heb hier helemaal geen ervaring in, dus je gaat mij over de rekening op zich niets horen zeggen.  Alleen toch dit in het algemeen, omdat het misschien voor sommigen die wel deze ingreep willen laten doen goed om weten is : is het niet zo dat de kost voor de ingreep hoger is omdat je op een kamer alleen lag, want dit geeft in ons systeem van ziekenhuiskosten de chirurg (en alle bijhorende artsen) het recht tot +/- 100% supplement op hun erelonen te vragen... wat je in mindere mate hebt voor een kamer met twee en niet bij een gemeenschappelijke kamer.  Ik  - en ik ben daar zeker niet alleen in - vind dit een bizar en onterecht systeem maar ja ... ::)
Groetjes en aan iedereen een deugddoend weekend.

md

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 19, 2007, 19:23:45 pm »
De dokter die ik had heeft niets extra gevraagd omdat ik om een kamer alleen lag. Dit had hij trouwens ook op voorhand beloofd. Zoals je ziet is de kost van de operatie zelf bijna het hele bedrag. De operatie heeft dan ook 9 uur geduurd en er stond een heel team paraat. (vb detail: alleen al de anesthesist kost me meer dan 600 euro) .
Nog even zeggen dat ik van het totaalbedrag(4061) al een voorschot heb betaald voor de operatie van 1600 euro.

Martine

christeltje

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: oktober 19, 2007, 22:14:59 pm »
jaja da is me wa he ,,, the price!!!!!!!

betaald : reconstructie - 2178.5€ mijn deel
                                       3609.24€ ziekenkas
                                       3505.95€hospitali.
vooronderzoek -43.36€
controles- 20.79€
tepelrecon. -263€
tatoo - 175€

in de reconsructie mijn deel zit 2000€ deze wordt niet door de ziekenkas erkent omdat het de liposuctie is .
Had een deel kunnen terugtrekken als ik een aanvraag had gedaan aan de behandelde geneesheer en het goed gekeurd werd door een mediche geneesheer bla bla bla  . Tja zoiets kom je altijd te laat te weten .

ik vind het ook spijtig dat dit alles zoveel kost , vooral aan diegene die dit niet kunnen .Wij hebben er niet om gevraagd .Nu het is waar wat martine zegt er staat wel een heel team mensen achter deze operatie en die werken ook niet gratis en als het dan zo mooi gedaan is, heb ik wel geen spijt  .Mischien bestaat  er een fonds voor mensen die het echt niet financieel aankunnen ,zou moeten kunnen he .

prettig weekend iedereen.

hildeke

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: oktober 23, 2007, 09:10:28 am »
hallo allemaal,

Ik denk dat ik er net iets goedkoper uit kom.
Ik heb hier mijn facturen eens bij genomen en ik betaal 3560.37€ voor mijn verblijf en ereloon.
Deze facturen heb ik doorgestuurd naar hospitalisatie en zij hebben mij nog 2060.37€ terugbetaald.
Dus ik betaal uit eindelijk 1500 € zelf. Ik verbleef wel op een kamer van 2 maar of dat het veel uitmakt? :-\

Heb nu wel een aanpassing van mijn gezonde borst gehad en daar heb ik nog geen rekeningen van ontvangen, later volgt nog een tepelreconstructie en daar ken ik het prijskaartje nog niet van.

Maar in ieder geval vind ik net als jullie dat wij dit niet gevraagd hebben en dat het allemaal toch wel zwaar doorweegt op ons budget.

Ik heb het er soms moeilijk mee dat mensen die te dik zijn of die een te grote boezem hebben en hierdoor "pijn in de rug" hebben wel alles terugbetaald krijgen ??? >:( maar ja ....

eigenlijk wel goed dat er eens iemand over de prijs begint zo weten anderen wat ze in de toekomst kunnen verwachten.

groetjes en veel sterkte
Hilde

Krizzy

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: oktober 24, 2007, 15:39:45 pm »
Hallo iedereen.

Dit is mijn eerste berichtje op dit forum, want  mijn operatie is gepland voor volgende week dinsdag 30 oktober.

Het doet  mij in elk geval goed dat jullie allemaal tevreden zijn over het resultaat, want eerlijk gezegd, ik weet nog niet wat mij te wachten staat.

Over de prijs van de borstreconstructie was mijn chirurg heel eerlijk, op het eerste consult zei hij meteen dat €2000 niet terug zou worden betaald door het ziekenfonds.
De sociaal assistente van het ziekenhuis wist mij ook te vertellen dat ook hospitalisatieverzekeringen moeilijk kunnen doen over dit bedrag, maar dat indien je ze vooraf informeert over de borstreconstructie, dit misschien wel eens een positieve reactie zou kunnen opleveren.

Ikzelf heb een hospitalisatieverzekering via mijn werkgever en ook de contactpersoon van mijn werkgever vond het raadzaam om de verzekering vooraf in te lichten.  Daarom heb ik gebeld met secretariaat van de plastische chirurg die mijn operatie gaat uitvoeren.
Het ziekenhuis heeft mij daarop een brief geschreven waarin duidelijk wordt uitgelegd wat de operatie precies omvat en dat de meerkost te verantwoorden is als je het ziet in vergelijking met een prothesereconstructie (minder complicaties, slechts 2-5% i.v.m. +/- 30% bij een prothese).

Deze brief van het hospitaal heeft het bijkomende voordeel, dat de hospitalisatieverzekering nu op de hoogte is van het feit dat ik kanker (zeer ernstige ziekte) heb, en ze nu een heel jaar gaat bijspringen in de kosten terwijl dit anders slechts 1 maand voor en 3 maand na te operatie zou zijn.  D.w.z. dat ze nu ook gaat tussenkomen in de eventuele rekeningen voor chemo of bestralingen.

Ik ben ook eens naar het ziekenfonds gestapt (CM).  Zij raden mij aan om met al de rekeningen eerst langs hen te komen om ze na te gaan op eventuele onjuistheden.  Indien er fouten zijn, dan gaan zij die eerst contesteren.  Ze wisten mij ook te vertellen dat het ziekenfonds soms ook nog tussenkomt in kosten die niet door de hospitalisatieverzekering worden gedekt. Dus als je eindafrekening van de hospitalisatieverzekering hebt gekregen, kan je nogmaals bij hun langsgaan.  Je weet maar nooit.

Ik hoop dat dit nuttige informatie is.

Groetjes.

Krizzy

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
« Reactie #6 Gepost op: oktober 24, 2007, 17:53:58 pm »
Hey Krizzy,

Ook bij ons raadde men aan om eerst met de fakturen langs te komen vooraleer ze te betalen. het was makkelijker om een fout aan te vechten dan wel om een reeds betaalde som terug te vorderen. Helaas wisten wij dat zelf pas nadien. Gelukkig deed het ziekenhuis niet moeilijk en is alles - met dank aan de ziekenkas - toch nog in orde gekomen.

Steven

omamanita

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: oktober 24, 2007, 19:48:14 pm »
Gebeurt het regelmatig dat er fouten zijn in de afrekening van de kliniek? Ik ging er van uit dat dit wel "allemaal" juist zou zijn. Ben ik te goedgelovig? :o
Groetjes.
Omamanita

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
« Reactie #8 Gepost op: oktober 24, 2007, 19:54:47 pm »
Bij ons ging het welgeteld om 3 schedelboren (was hersentumor) die aangerekend werden, maar die in principe door het forfait van de ziekenkassen gedekt was. En die waren niet goedkoop hoor  :o

Regelmatig? Ik weet het echt niet en dat is misschien maar best ook ;). Maar het is dan ook een materie waar we niet dagdagelijks mee te maken krijgen, tot het je overkomt natuurlijk.

Groetjes, Steven

suzyvr

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: november 07, 2007, 21:44:46 pm »
Hoi,

Bedankt iedereen voor het doorgeven van de kosten voor reconstructie. Bij mij moet alles nog gebeuren maar nu weet ik weeral waar ik voor moet werken. Ben vorige week (na 10mndn ziekteverlof) terug aan het werk gegaan en zal nu maar gaan sparen voor een nieuw borstje alhoewel we hebben ook nog een dochter als studente op kot in Leuven en dat kost ook al veel geld dus zal het sparen met kleine eurootjes zijn. :-\

groetjes
suzy