Auteur Topic: Verandert kanker je "way of life"?  (gelezen 58324 keer)

Annette

• **
    • Bekijk profiel
Re:Verandert kanker je "way of life"?
« Reactie #90 Gepost op: januari 21, 2008, 14:59:53 pm »
Beste Daniël,

Dus het gezegde had geen betrekking op wat ik geschreven had, maar had met je gevoelens naar andere mensen toe te maken. Begrijp ik dat goed? Ik dacht dat het persoonlijk voor mij bedoeld was en daarom begreep ik de context niet zo goed en wat je er mij mee wilde zeggen. Vandaar mijn vraag.

De uitleg en het verhaal bij het spreekwoord ken ik.
Nog een kleine aanvulling hierbij; Het was jammer dat allen wegliepen bij Jezus vandaan en niet tot de erkenning kwamen dat ze Jezus ook nodig hadden voor de vergeving van hun zonde (niemand is immers zonder zonde) en niet op hun knieën gingen voor Jezus. De vrouw begreep het wel; zij had begrepen dat ze vergeving van Jezus nodig had.

Vanuit die vergeving kunnen we ook anderen vergeven, die ons pijn hebben gedaan door hun houding.

Ik hoop dat je meer begrip van anderen zult krijgen. Dat hebben we allemaal nodig op z'n tijd.  ;)

Vriendelijke groeten van Annette.

kleinetuinkabouter

• Gast
« Reactie #91 Gepost op: januari 21, 2008, 20:39:05 pm »
Beste Annette,

Het spijt mij dat ik een misverstand heb veroorzaakt....
Sorry daarvoor.
Maar ik heb het hier al neergeschreven, ik zou soms dingen willen uitschreeuwen....; ik ben een zéér impulsief iemand...die als hij aan iets begint, zich hier 100% wil voor inzetten....
Het lijkt, zelfs voor mezelf,  soms vreemd, hoe ik kan gedreven worden...Soms denk ik...wat je nu schrijft is geschreven, want wie verzekerd je,dat je er mogen nog bent.....,
en dan, ja, "krijgt men soms wel ééns een misverstand...
En ...een misverstand gaat vaak zijn eigen leven leiden... en zo wordt dit misverstand steeds groter....
Ik apreciéér het in jouw, beste Annette, dat je even de tijd en de moeite nam...om dit misverstand..met mij uit te praten.
Het is dikwijls zo.. waar mensen elkaar "ontmoeten" kunnen misverstanden onstaan. Het beste om dit misverstand "uit de weg te ruimen" is klaarheid te  vragen aan de andere persoon.
Zo zal dit gesprek uiteindelijk duidelijkheid brengen, en zo ontstaat er vaak een "hechte vriendschap" tussen mensen.
Een mens moet op zijn "fouten" soms gewezen worden, alvorens men zelf beseft dat men niet goed bezig is....
Hieruit trekt men dan zelf lessen, want een mens , blijft immers een mens....; en iedere mens heeft zijn gebreken...

Daniël

CARPE DIEM (pluk de dag)
« Laatst bewerkt op: januari 22, 2008, 08:45:46 am door kleinetuinkabouter »

kleinetuinkabouter

• Gast
« Reactie #92 Gepost op: januari 29, 2008, 15:57:05 pm »
Plots, was het er....
Het leek alsof, het kwam...uit het niets...
"een steen" die haar hart kliefde...
in twijfel en in smart..

Ze zonk neer, en weende,
bittere tranen....
Ze had nooit gedacht, dat zoiets
mogelijk was...

Ze keek naar buiten,
en zag doorheen haar tranen,
enkel mist  en "nevel".
Al de pracht van de natuur,
waar ze zo kon van genieten...
leek te moeten wijken...
voor het onbekende...

Ze woonde alléén...
en sprak stil,
tegen zichzelf.....
Mijn God, waarom ik....
Waarom krijg ik...die "verdomde kanker"....
Maar niemand die haar antwoordde...

Daniël