Auteur Topic: hersentumor  (gelezen 10986 keer)

bicky

• Gast
hersentumor
« Gepost op: oktober 06, 2007, 18:13:52 pm »
hallo iedereen,

ik ben vicky.
Al lange tijd (zelf toen ik klein was) heb ik last van vreselijke hoofdpijn.
Alleen is de soort hoofdpijn nu veranderd. Ik voel het echt van in mijn nek vertrekken, zo van achter aan de linkerkant naar voor trekken tot boven mijn linkeroog.
Het steekt soms, vooral als ik bepaalde houdingen met mijn hoofd aanneem.
Voor de rest verlies ik ook af en toe mijn evenwicht. Maar misselijk ben ik niet. Ik kan nog gewoon eten zoals ervoor. Toch ben ik niet helemaal op mijn gemak, want mijn ogen (ik draag wel al 5 jaar bril) verslechtere ook. Ik heb het gevoel dat ik terug naar de oogarts moet, ook al is het maar 2 maanden geleden.

Ik weet niet of ik overdrijf, daarom kom ik hier om advies vragen.
ik durf namelijk niet naar mijn moeder gaan en vragen voor een hersenscan omdat ik denk dat ik een hersentumor heb. Dat klinkt zo drastisch want zeker ben ik totaal ni. Ik heb niet alle symptomen.

dank u

dobrevjetser

• Gast
Re:hersentumor
« Reactie #1 Gepost op: oktober 06, 2007, 19:27:07 pm »
Dag Vicky,

Ik zou zeggen, doen die hersenscan !
Je hebt dan tenminste zekerheid of er al dan niet iets is.
Is er niets ben je daar al in gerustgesteld; mocht er wel iets zijn, kunnen ze een gehandeling starten om je te helpen.

Niet uitstellen, doen!

Marc

bicky

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: oktober 06, 2007, 19:36:51 pm »
ja, maar ik ben totaal niet zeker
het kan toch niet da tik een hersentumor heb?
ik heb al heel mijn leven hoofdpijn..
weet zelf niet waarom ik er zo een punt van maak, want
kdenk dat ik overdrijf...
en het evenwichtsverlies is niet zo vaak.

ben je echt vlug misselijk bij een hersentumor?
dat ben ik totaal niet..

dobrevjetser

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: oktober 06, 2007, 19:39:32 pm »
Vicky,

Het hoeft daarom geen kanker te zijn, maar hoofdpijn kun je om verschillende redenen hebben, die ze misschien ook op de foto kunnen zien. Daarom niet meteen het ergste denken! Ikzelf zou het heel moeilijk hebben met almaar hoofdpijn te hebben zonder te weten waarom.

Groetjes,

Marc

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
« Reactie #4 Gepost op: oktober 06, 2007, 20:32:44 pm »
Hey Vicky,

In ieder geval zou ik in uw plaats te rade gaan bij een neuroloog. Die zal dan wel bepalen als een hersenscan nodig zou blijken of uitsluitsel moet geven. Ik denk ook eerder dat de oorzaak ergens anders dient gezocht te worden, maar nog eens, de neuroloog is de persoon die dit kan vaststellen. Praat er eens over met je huisarts, die kan je dan doorverwijzen.
Merendeel van de hersentumoren komen aan het licht door een epileptische aanval, plotse langdurige hevige hoofdpijn en al dan niet dubbel zicht. Maar dit is slechts een opsomming van wat ik weet en zeker geen uitsluitsel dat er dan al of niet een hersentumor aanwezig zou zijn.
Je mag gerust bezorgd zijn om je eigen gezondheid, maar je laat je dan ook beter onderzoeken. Je weet wat je te doen staat hé  ;)

Groetjes, Steven

sofie25

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: december 01, 2007, 09:49:10 am »
Dag Vicky,

ik wil graag reageren op jouw oproep: vorig jaar in april kreeg ik ook hoofdpijn, ik was een kerngezonde meid van 23 die sportte, werkte, samenwoonde,...
Een week later werd mijn tumor ontdekt en 2 weken later werd hij verwijderd!
Ik ben nu nog steeds aan het revalideren maar stel het verder goed!
Ik raad je dan ook aan om zo snel mogelijk naar de dokter te gaan, stel het aub niet uit want het kan echt heel snel gaan zo zei de dokter tegen mij dat ik geen week langer had mogen wachten want dan was ik er nu niet meer!
Ik raad je dus aan om naar de neuroloog te stappen en ik wens je het allerbeste toe!
Mocht je nog vragen hebben: sofieflamand@hotmail.com
En je hoeft niet meteen het ergste te denken, maar het is beter als je zeker bent hé?

Bostie

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: december 01, 2007, 16:32:29 pm »
Vicky,

Het feit dat je al gans je leven last hebt van hoofdpijn, doet me eigenlijk net minder aan een hersentumor denken. Het is en blijft natuurlijk ambetant, maar wellicht ligt de oorzaak toch elders.
Ben je ondertussen al op onderzoek geweest?? Want het is toch al een tijdje geleden dat je nog iets van je hebt laten horen...

Groetjes, Bostie

janneke

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: juli 31, 2008, 12:37:00 pm »
hey ik ben jan 21 jaar
en heb beetje bang hiervoor
ik durf nie echt dokter
heb sinds vorige zondag af en toe steken aan de linkerkant van mijn hoofd voor de rest geen hoofdpijn enkel af en toe steken aan men linker hoofd slaap en achter mijn oor heb redelijk bang voor een tumor ben wel niet misselijk enkel dak soms beef. ook heb ik geen symptome en geen pijn als ik ga werke of het stad inga hoop dat jullie mij wat kunnen gerust stellen

Bostie

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: juli 31, 2008, 17:11:11 pm »
Hey Jan,

Dat is nu eens de meest menselijke manier van denken. Ik zou net zo zijn en een doktersbezoek uitstellen, doch...
Wie is de enige die jou een zekerheid en antwoorden op je vragen kan geven ?? Inderdaad: de dokter.
Het hoeft daarom inderdaad niet persé om een tumor te gaan hé. Misschien heb je een soort van migraine, lage of hoge bloeddruk, een zonneslag of 1 van die andere relatief eenvoudig te verhelpen aandoeningen?? Maar nog eens; er is er maar 1 die je daarmee kan helpen!!
Als het je een troost mag wezen : De meeste hersentumoren komen aan het licht door een epileptische aanval, sommige door het dubbel zicht. Maar ook dit hoeft niet met alle zkerheid op een tumor te duiden.

Ga nu maar eerst naar je huisarts!!!

Groetjes, Steven

janneke

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: juli 31, 2008, 17:21:20 pm »
k heb gewoon echt bang
vorig jaar is men vader gestorven
aan leverkanker en heb em echt zien afzien
daarom dak bang heb k wil nie zo afzien
en this alleen die steken zijn er ook niet altijd
als ik werk voel ik niks en sommige avonden voel ik het
gewoon soms is het ook rechts maja bedankt voor
de info groetjes

Bostie

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: juli 31, 2008, 17:26:04 pm »
Hey Jan,

Dat verklaart nog meer je ongerustheid. In het eerste jaar nà het overlijden van mijn echtgenote (hersentumor) was ik ook bij het minste super ongerust.
Misschien moet je gewoon maar eens onderzocht worden en ben je zo weer gerust gesteld door de dokter. Je kwelt alleen maar je eigen geweten door een doktersbezoek uit te stellen!!

Greetz, Steven