Auteur Topic: Leven met borstkanker  (gelezen 55468 keer)

marianneT

• Bekijk profiel
Re:Leven met borstkanker
« Reactie #75 Gepost op: november 12, 2007, 09:53:19 am »
10 december lukt voor mij

lucie

• Gast
« Reactie #76 Gepost op: november 12, 2007, 14:24:44 pm »
Maandag 10 december lukt voor mij ook.
Leuven of Hasselt blijft dan het zelfde.

Groetjes
Lucie

Nan

• Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: november 13, 2007, 08:42:15 am »
Hela,

Laat ons 10 december afspreken in Hasselt. Misschien rond 11u dan kunnen we ineens iets gaan eten. Wen, jij leidt ons wel, hé.
Dikke kus,
Nan

lucie

• Gast
« Reactie #78 Gepost op: november 14, 2007, 18:13:43 pm »
Hallo,
10december past voor me sta al zeker in mijn agenda, laten we gewoon nog afsreken waar want ik kom met de trein van uit Landen.

@Martine dit is de kans van ons weer eens terug te zien hopelijk, en de lotgenoten die ik nog niet ken ik kijk er naar uit. tot de volgende afspraak.

Lucie.

Greetje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: november 15, 2007, 10:44:47 am »
Hey,

10 december in Hasselt lukt wel. Ik kom ook met de trein, uit Aarschot,. Het uur speelt geen rol. Laat maar weten waar we afspreken.

Greetje.

Wenneke

• Bekijk profiel
    • www.bloggen.be/wenneke
« Reactie #80 Gepost op: november 16, 2007, 23:47:29 pm »
hallo,

Ik denk dat we het beste afspreken om 11 uur  aan het station van Hasselt. Aan de trappen. Dan kunnen we de boulevardpendel (gratis ;) ) nemen en in het centrum iets gaan eten...

Groetje en tot dan Wen

grietv

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: november 20, 2007, 10:51:42 am »
Dag dames!

ik ben er lange tijd tussenuit geweest (ben sinds gisteren terug thuis uit het ziekenhuis na een amputatie van m'n rechterborst). Ik lees hier dat jullie 10 december hebben afgesproken in Hasselt...ik zou er graag bij zijn. Ik weet niet precies wanneer de bestralingen gaan starten en om hoe laat en zo, maar ik ga m'n best doen om 10 december vrij te houden! Moest het me lukken...is er nog iemand die met de trein vanuit Antwerpen naar Hasselt rijdt? Ik stap in Olen op deze trein...

Groetjes,

Griet

PS buizerdje: ik heb je een mail gestuurd.

md

• Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: november 20, 2007, 14:31:11 pm »
Hey,

Ik ga ook proberen om er bij te zijn. Volgende week dinsdag begin ik terug te werken (na anderhalf jaar), drie halve dagen in de week.
@ lucie: Het zou zeker fijn zijn om jou nog eens te zien.
@ griet: blijkbaar wonen wij niet zo ver van elkaar.  Ik woon in noorderwijk. Als ik met de trein ga zal ik ook in Olen opstappen en kunnen we misschien wel afspreken. Het kan wel zijn dat ik misschien gewoon met de auto rijd, maar dan kunnen we misschien ook wel afspreken dat ik je ophaal. Ik laat nog wel iets weten. Hoe is je operatie verlopen? Ik weet dat je eerder zei dat je misschien borstsparend zou worden geopereerd of dat je er ook over nadacht om je linkerborst preventief  te laten amputeren? In ieder geval nog veel sterkte met je herstel.

Groetjes
Martine
« Laatst bewerkt op: november 20, 2007, 14:32:32 pm door md »

grietv

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: november 22, 2007, 10:57:16 am »
@ Martine: de operatie is goed verlopen. Na onderzoek bleek dat het borstsparend zou kunnen, maar na heel wat overwegingen heb ik besloten om toch een amputatie te laten doen. En de andere borst ben ik van plan tijdens de reconstructie te laten 'vervangen'. Of moest uit het genetisch onderzoek blijken dat ik brca1 of 2 draagster ben misschien al wat vroeger...we zien wel...misschien denk ik er binnen een paar maanden weer anders over...want ik vind dit toch zware (en mentaal vermoeiende) beslissingen...
Ik heb nu wel veel last van mijn bovenarm, zelfs zachte aanrakingen doen al pijn, precies of mijn vel uitgerokken wordt. Volgens de kiné heeft dit te maken met de lymfestrengen of zo...? Heeft hier nog iemand last van gehad? Waarschijnlijk zal dit binnen een paar dagen wel verdwijnen? Hoop...hoop!!

Groetjes!

marianneT

• Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: november 22, 2007, 15:09:32 pm »
Hey Griet,

Zijn idd. lymfestrengen. Bij mij ging dat niet over na een paar dagen dagen en het bemoeilijkte het gebruik van mijn arm. Heb ze dus laten "overtrekken". Pijnlijk maar efficiënt!
Succes ermee en hopelijk tot in Hasselt.
Marianne

omamanita

• Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: november 22, 2007, 18:23:49 pm »
Ja dat zijn inderdaad verklevingen van de lymfestrengen en dat is heel pijnlijk, en ik moet beamen het duurt wel langer dan enkele dagen eer het weg is, is de ene weg dan komt er een andere in de plaats.  Met de hulp van de kinesiste heb ik ze na enkele weken wel weg gekregen en ze blijven nu ook weg. Dus even geduld en sterkte.
Groetjes,
Omamanita

abba

• ik voel me een klein angstig vogelke
    • Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: november 23, 2007, 14:48:19 pm »
hallo
ook ik had na mijn operatie (april) last van mijn okseluitruiming, wat ge zeker niet moogt doen is je arm forceren, ge doet oefeningen, maar niet over je pijngrens gaan, want dit kan dan weer een " dikke arm " veroorzaken volgens mijn dokter, alle dagen een beetje verder oefenen, ik heb nu een gevoelloze oksel, en ook daaronder zijn mijn spieren precies ontzenuwd, en soms doen ze nog wat pijn,het zal wel een tijd een gevoelige plaats blijven zeker, die strengen kunt ge zien als je de arm omhoog houd, dan is dat precies een dikke pees, maar wees gerust na verloop van tijd word het soepel en verdwijnt het,
nog even geduld

suzyvr

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: november 27, 2007, 20:00:49 pm »
Hoi Griet,

Na mijn amputatie heb ik ook veel last gehad van lymfestrengen, maar de dokter heeft die telkens kunnen overtrekken, ik heb toen wel een paar seconden op mijn tanden moeten bijten  ::) want er waren erbij die zeer hardnekkig waren. De laatste strengen heeft zelfs mijn dochter kunnen overtrekken. Maar het had zeker resultaat voor de bewegelijkheid van mijne arm.

Veel beterschap
Suzy

grietv

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: november 28, 2007, 10:29:26 am »
Hallo, ondertussen zijn we weer een weekje verder en ik moet zeggen dat ik al veel minder last heb van mijn arm. Ik ben vorige vrijdag naar de wondverzorging geweest in Leuven en toen is er één drain verwijderd. Dit deed ongelooflijk veel pijn, de tranen sprongen ervan in m'n ogen. De verpleegster bekeek mij een beetje vreemd en zei dat de meeste mensen hier niet veel last van hebben...ik dus blijkbaar wel... Maar van zodra de drain er uit was voelde ik een spectaculaire verbetering aan mijn arm. Dus volgens mij heeft die drain toch wel ergens op een lastige plaats gezeten!
Hoe lang hebben jullie dagelijks kiné nodig gehad? En hoe lang heeft het geduurd vooraleer jullie je arm terug gestrekt naar boven konden doen?

Tot 10 december (de babysit is geregeld)!

Griet

omamanita

• Bekijk profiel
« Reactie #89 Gepost op: november 28, 2007, 11:20:44 am »
Hallo, blij te horen dat het al beter gaat. Het verwondert me dat die verpleegster een raar gezicht trok, want ik denk dat het uithalen van die drain bij iedereen een felle pijn veroorzaakt, bij mij alleszins was dat alleszins ook.
Ik ben gestart met kiné à rato van 3 x per week, en dan stilletjesaan verminderd en zo zit ik nu - bijna 6 maanden na de okseluitruiming - op één sessie om de twee weken. soms voelt de kinesiste nog een kleine verkleving maar met één behandeling is dat dan weg, en meestal heb ik het zelf voordien niet gevoeld.  
Groetjes.
Omamanita