Auteur Topic: Leven met borstkanker  (gelezen 52788 keer)

Greetje

• **
    • Bekijk profiel
Leven met borstkanker
« Gepost op: oktober 05, 2007, 08:50:09 am »
Gisteren in libelle het interview over leven met borstkanker gelezen.

Een dikke proficiat aan Kim en Nan en ook Griet en Goedele voor hun moed om hier aan mee te werken!!
En de foto's zijn heel mooi, jullie zien er heel goed uit.
Deze libelle gaat niet in de papiercontainer!
Nog veel sterkte.

Groetjes, Greetje

rozemieke

• Gast
Re:Leven met borstkanker
« Reactie #1 Gepost op: oktober 05, 2007, 09:46:13 am »
Hallo, net libelle gehaald en zit hier nu ontroerd en aangegrepen door de verhalen. Aan Nan, Kim, Goedele, Griet bij deze wil ik jullie niet alleen proficiat wensen voor de moed om hieraan mee te werken, maar in de eerste plaats proficiat voor de moed en kracht voor de moeilijke periode die jullie gehad hebben, en voor de kracht en moed die jullie hiermee aan alle lotgenoten geven. Bedankt hiervoor.
Liefs
Sonja

md

• Bekijk profiel
Re:Leven met borstkanker(libelle)
« Reactie #2 Gepost op: oktober 05, 2007, 11:46:09 am »
Hallo,

Toen ik deze morgen de libelle haalde viel me direkt op dat er een artikel over borstkanker in stond. Ik zocht direkt de bladzijden op die erover gingen. Toen ik het artikel zag van nan, kreeg ik het helemaal koud. Was dit nu 'de' nan die mij zo heeft aangemoedigd via het forum? Ik heb altijd zoveel steun gehad van Nan. Daarna herkende ik ook kim nog. Wat is dit een leuke verassing dames! nog eens bedankt voor de steun die ik van jullie heb gekregen en proficiat voor jullie artikels.
Ook aan de andere 2 dames bedankt omjullie verhaal te doen.

Dikke knuffels
Martine

« Laatst bewerkt op: oktober 05, 2007, 12:40:13 pm door md »

hildeke

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: oktober 05, 2007, 14:14:56 pm »
Hallo
Heb mijne man gauw achter een libelle gestuurd.

En Martine hoe gaat het met u???

groetjes

Nan

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: oktober 05, 2007, 15:35:52 pm »
Hey dames,

Inderdaad dat ben ik. Ik heb bijna niets meer laten horen omdat ik me niet meer aangelogd kreeg. Ik weet niet wat er gebeurd is.
Ik ben ook terug aan het werk sinds 3 september. Is deugddoende maar toch vermoeiend.

Nu nog een zeer belangrijke vraag, zouden jullie geen zin hebben om eens af te spreken. Misschien ergens of in Leuven, Hasselt, Gent? Misschien moeten we het middelpunt nemen van ons allemaal en daar afspreken. Laat maar iets weten, ik probeer dat te organiseren.
Dikke kus,
Nan

Nan

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: oktober 05, 2007, 15:38:49 pm »
Nog iets grappig... ik had Karel (zoontje van 10) de Libelle gegeven om aan zijn juf te laten zien, en daarnet kwam hij al wenend naar mij toe gelopen. Er had een jongen van de klas zitten kleuren op mijn hoofd. Resultaat: ik heb nu twee horens op mijn haar en een dikke grote bril. Keigrappig. Maar ik mocht natuurlijk niet lachen en zijn heel serieus een nieuwe libelle gaan kopen...

T leven is toch grappig, he.

Dikke kus,
Nan

md

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: oktober 05, 2007, 15:50:49 pm »
Hallo Nan,

Ik heb zeker zin om eens af te spreken. Ik moet wel zeggen ik  ben niet zo een held om tot in Gent te rijden of zo. Maar als je iets afpreekt zal ik mijn best zeker doen om daar te geraken. In augustus heb ik Steven eens ontmoet en vorige vrijdag heb ik Lucie ontmoet. Ik moet zeggen dat dat allebei heel aangenaam was, net of we elkaar al lang kenden.

@Hildeke: Het gaat goed met mij. Ik ben reeds goed hersteld van de operatie. Ik ben al beginnen sporten! En vooral: ik ben heel tevreden van het resultaat en dan moet de afwerking nog gebeuren. Voor de rest ben ik wel wat down geweest ( en soms nog wel) maar dat is wel normaal na zo een periode in je leven. Ik ben ook begonnen met een onderzoek of mijn borstkanker erfelijk is of niet. Ik moet wel een half jaar wachten op het resultaat. Daar heb ik wel al te horen gekregen dat mijn dochters , doordat ik op 34 jarige leeftijd kanker heb gekregen , zij al 20 procent kans hebben om het ook te krijgen. (een 'gewone' vrouw heeft 11 procent kans). Als het dan nog erfelijk is ook gaat dat getal nog een stuk omhoog. Ik vond dit heel veel en heb daar serieus van in de put gezeten. Ik probeer om er niet te veel aan te denken en ik hoop ook dat ze binnen 20 jaar nog veel verder staan in kankerbestrijding.
Veel mensen zeggen tegen mij: Je hebt je strijd gewonnen, het is voorbij, je kan weer gewoon verder. Maar als ik zoiets hoor vind ik dat dit nooit meer voorbij gaat. De angst en de risico's zullen altijd een deel van mijn leven zijn dat nooit voorbij gaat.

groetjes
Martine

Greetje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: oktober 05, 2007, 18:31:00 pm »
Hey Nan,

Een goed idee, ik ben van het Leuvense, ga regelmatig met de bus naar VLK in Leuven.
Als ik tijd heb zal ik er zeker bij zijn.
Ik zie er al naar uit!

Martine, veel sterkte en hopelijk goed nieuws binnen enkele maanden!

Groetjes, Greetje.

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
« Reactie #8 Gepost op: oktober 08, 2007, 19:28:14 pm »
Hey Nan & Kimmeke,

Ben er ook speciaal omgereden :o
Mooie artikels en zéér moedig van jullie.

P.S.: Jullie stralende gezichten zijn een grote steun voor jullie lotgenotes ;)

Groetjes, Steven

Wenneke

• Bekijk profiel
    • www.bloggen.be/wenneke
« Reactie #9 Gepost op: oktober 08, 2007, 20:02:23 pm »
Hallo allemaal,

Ben te donderdag ook onmiddellijk een libelle gaan kopen...chapeau dames! 4 knappe en moedige dames!

@ Nan: Heb je met Kimmeke gebeld om iets af te spreken? Misschien moeten we dag en uur afspreken en dan een oproep doen hier op het forum...en al wie wilt mag komen!

Dikke knuffel
Wenneke

Nan

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: oktober 08, 2007, 21:38:38 pm »
Hey Wen,

We zullen eens een oproep doen, zè. Wat dacht je van 31 oktober aan justitiepaleis in Antwerpen. Dan kan ik gaan laten zien aan de rechter dat ik genezen ben!!! Nee, nu niet meer cynisch. We kunnen op verschillende locaties afspreken. Ik stel voor in Leuven, Antwerpen en bv.Gent of Brugge.
vb. 22 oktober in Leuven? Zou dat lukken?
Alé, ik hoor het nog wel.

Nog een probleempje, ik moet me elke keer weer inloggen, toch vink ik dat kadertje aan maar dat schijnt niet te lukken. Kan er iemand me helpen, aub?

Bedankt en tot binnenkort,

Nan

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
« Reactie #11 Gepost op: oktober 08, 2007, 21:45:14 pm »
Nog een probleempje, ik moet me elke keer weer inloggen, toch vink ik dat kadertje aan maar dat schijnt niet te lukken. Kan er iemand me helpen, aub?
Heb je net een mailtje gestuurd. Kom anders eens op MSN.

Steven

marianneT

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: oktober 09, 2007, 12:40:47 pm »
Hoop dat ik meekan!!! Leuven is perfect voor mij! Maandag word ik geopereerd (er wordt een stukje long weggenomen). Als ik kan, ga ik zeker mee!!!

Marianne

Kimmeke

• Bekijk profiel
    • Studio Sleyckzift
« Reactie #13 Gepost op: oktober 09, 2007, 14:07:05 pm »
Hey dames !!

weer lang geleden dat ik ingelogd was maar nu kon ik het niet laten wegens 'onze reportage' in Libelle.

Het doet me deugd dat jullie het goed vonden... Ik heb in de eerste plaats meegedaan om 'herkend te worden in onze gevoelens en angsten'... uiteindelijk is het een erg leuke reportage geworden én kon ik me ook terugvinden in de andere reportages...

Ik lees hier juist om eens af te spreken, en ja hoor, ik wil er ook héél graag bij zijn!! Ik hoor nog wel waar en wanneer...

Enne, het is niet omdat ik niet meer elke dag of week inlog, dat ik niet meer aan jullie denk!!

Een hele dikke knuffel aan jullie ALLEMAAL !!!
Kim xxx

grietv

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: oktober 09, 2007, 14:43:42 pm »
Dag iedereen,

het doet inderdaad deugd al die positieve reacties van jullie te lezen! Ik heb heel veel leuke reacties op het artikel gehad, maar degene die ik hier van jullie lees doen me echt het meest! Ik ben er echt ontroerd door!

Een dikke knuffel voor jullie allemaal!

PS:ik zou er ook graag bij zijn als jullie afspreken. Laat maar weten waar en wanneer.
PS Marianne: misschien is dit voor ons ook de gelegenheid om elkaar eindelijk eens te ontmoeten!

Griet