Auteur Topic: papa  (gelezen 3656 keer)

Ptr

• Gast
papa
« Gepost op: september 16, 2007, 17:15:22 pm »
hallo, ik ben peter en ik ben 14 jaar.
enkele maanden geleden kreeg mijn papa kanker. Ik heb een super goede band met hem en ik weet niet wat ik moet doen. Ik kan het niet begrijpen dat hij ooit zal weggaan. Wat moet ik dan doen? Ik kan mij geen leven inbeelden zonder hem. :'(

Lieve47

• Bekijk profiel
Re:papa
« Reactie #1 Gepost op: september 16, 2007, 17:22:16 pm »
beste prt,

Ik zou zeggen nog niet panikeren op voorhand. Om welke soort kanker zou het gaan ?
Het beste dat je kan doen is hem gewoon bijstaan, samen leuke dingen doen en ook je mama en eventueel broers en zussen steunen, want die zullen het ook moeilijk hebben hoor.  
Dezer dagen kunnen ze echter al veel en is er misschien veel kans op genezing.

groetjes
Lieve

Ptr

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 16, 2007, 17:25:15 pm »
danku , hij heeft  ziekte van Kahler.

LLDM

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: september 17, 2007, 01:06:16 am »
Hallo Peter,
nog dit : ook in Nederland kan je heel veel info vinden. Op http://www.kahler.nl  
Daar kan je ook naar het forum gaan en daar is een onderdeel apart voorzien voor kinderen van Kahlerpatiënten = multipel myeloompatiënten.

turbo

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 17, 2007, 08:19:26 am »

Hallo Peter,

Mijn echtgenoot heeft ook de ziekte van Kahler, onze dochter was 15 jaar (maart 2005) toen we het te weten kwamen, ik (de mama) heb haar op de hoogte gehouden en ze is zoveel mogelijk mee geweest op consultatie en ziekenhuisbezoeken. Als ze tijd had en heeft doet ze nog veel met hare papa, ze gaan o.a. samen vissen en doen nog verschilldende zaken samen. Probeer er zo veel mogelijk van te profiteren want er zullen de eerste maanden ook moeilijke momenten zijn.
We hadden wel de school op de hoogte gebracht ingeval S. een moeilijke dag of moment had, dat de leerkrachten wisten waardoor het kwam.
Kun je terecht bij vrienden om eens te zagen, in feite een luisterend oor.

Veel sterkte,
groetejes,

Yvette

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
« Reactie #5 Gepost op: september 17, 2007, 17:51:27 pm »
Hey Ptr,

Probeer regelmatig je gevoelens eens van je af te schrijven. Of hier op het forum, waarbij je op onze steun kan rekenen of gewoon voor jezelf in een dagboek. Opkroppen zou je geen goed doen.
Als je kan, probeer ook eens in contact te komen met het medisch schooltoezicht, al dan niet via de school zelf. Een psycholoog kan je heel wat nuttige tips aanbrengen (en ik spreek van ondervinding hoor!!!) waar je zelf niet steeds stil bij staat.
Blijf vooral véél praten met zowel je vader als je moeder over ALLES.

Groetjes, Steven

jeskeuhtje1990

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: oktober 09, 2008, 07:37:21 am »
hey ptr  men papa is overleden aan kanker.
ge moet u heel sterk houden en nog niks verkeerd denken.

hou de moed er in!

groetjes jessica