Auteur Topic: Opnieuw een zware klap...  (gelezen 14242 keer)

Me

• Gast
Opnieuw een zware klap...
« Gepost op: september 12, 2007, 13:40:38 pm »
Drie jaar geleden is mijn schoonmoeder in nog geen maand tijd na de diagnose overleden aan leverkanker.
Ook drie jaar geleden kreeg mijn vader de diagnose Kahler en moest hij een zware behandeling met stamcellen ondergaan.
Vorige jaar in december kreeg mijn schoonvader de diagnose longkanker met uitzaaiingen in de hersenen. Ondertussen is de kanker bij hem al uitgezaaid naar de lever... nog een paar weken/maanden...
Gisteren bericht gekregen dat mijn vader wellicht een nieuwe opflakkering van Kahler heeft.

Wanneer houdt het eens allemaal op! :(  
IK HAAT KANKER! (Moest het even van mij afschrijven...)

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
Re:Opnieuw een zware klap...
« Reactie #1 Gepost op: september 12, 2007, 16:41:38 pm »
Hey Me,

Heb ook die indruk gehad : eens je met kanker te maken krijgt (niet noodzakelijk zelf maar ook rondom jou), komt daar precies nooit meer een eind aan... Het is als een spook dat je blijft achtervolgen.
Doe maar op hoor! het kan echt wel eens opluchten om je onmacht uit te schreeuwen. Dat begrijpen we hier allemaal!

;) Steven

turbo

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 13, 2007, 08:22:36 am »

Hallo Me,

Ik kan je begrijpen, bij ons is de ziekte van Kahler ook terug na 2 en half jaar. We staan er echt machteloos tegen, we kunnen er alleen maar het beste van maken en van de goede dagen genieten

groetjes

dobrevjetser

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 15, 2007, 12:47:05 pm »
Veel sterkte Me; heb dat ook allemaal meegemaakt. Ik vind de woorden niet om steun te geven, maar ik denk aan alle mensen die met kanker geconfronteerd worden.

Marc

Me

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 19, 2007, 09:57:14 am »
We beleven momenteel een ware nachtmerrie en leven voor het ogenblik op automatische piloot.
Mijn schoonvader is palliatief en gaat elke dag een stap achteruit. Mijn echtgenoot blijft voor het ogenblik 24u op 24 bij hem thuis.
Mijn vader ligt momenteel in het ziekenhuis. Zoals werd gevreesd heeft hij een heropflakkering van Kahler en daarbij nog een infectie aan de luchtwegen. Zijn toestand is voor het ogenblik zeer kritiek.
Het enige wat we voor het ogenblik kunnen doen is bang afwachten en zorgen dat we zelf overeind blijven. Mijn kinderen houden me voor het ogenblik op de been, ik moet gewoon doorgaan voor en door hen.

dobrevjetser

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: september 19, 2007, 20:25:34 pm »
Dat is vreselijk Me! Probeer vol te houden! Deze mensen hebben jullie nu nodig. Veel sterkte.

Marc

Me

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: september 30, 2007, 16:24:14 pm »
Sedert een week was mijn schoonvader in het ziekenhuis. Hij is er onverwacht overleden. Alles is heel snel gebeurd. Gelukkig geen zware strijd voor hem.

Mijn vader ligt nog steeds op de intensieve afdeling van het ziekenhuis. Momenteel gaat het met kleine beetjes de goede kant op. Hopelijk lukt het om de Kahler nog wat te onderdrukken.

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
« Reactie #7 Gepost op: september 30, 2007, 18:47:37 pm »
Hey Me,

We denken aan jullie in deze moeilijke periode.

Groetjes, Steven

leeke

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: april 09, 2008, 20:56:47 pm »
Kanker is het meest vreselijke woord dat ik in mijn leven heb leren kennen! Sinds een jaar vechten we er tegen bij ons zoontje van 4ondertussen.Het is verschrikkelijk vooral als je kind niet echt "alles" begrijpt. pfff het zou eens leuk zijn van met je kind buiten te komen en zijn zusje zonder dat mensen steeds kijken. ikke

Kalyna

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: april 14, 2008, 04:00:24 am »
Me, elke dag proberen eens te lachen. Huilen heeft toch geen zin. Het is echt wel wreed dat er zoveel tegelijk moet gebeuren, maar ik hoop echt dat je probeert af en toe eens te lachen.

Leeke, ik hoop echt dat die dag ne keer komt voor u he, ik kan me niet eens voorstellen hoe het moet zijn om zoiets uit te leggen aan iemand die zo jong is. En mensen die kijken moeten inderdaad niet leuk zijn, maar trek het u ni aan. Mijn mama heeft momenteel twee kleuren in haar haren omdat ze niet durft verven. Het kan me niet schelen, daarbij vind ik haar nog altijd een heel mooie vrouw. Ik heb een paar maanden geleden als ludieke aktie mijn haar laten kort snijden uit een 'steun mama' moment, ze vond het wel tof.

Ik ben nieuw op dit forum, ik vind het wel fijn dat er een plaats is voor familieleden van mensen met kanker. Wij leven thuis al tien jaar met kanker, mama is ziek. Het is momenteel 'onderdrukt'. Ze waren er toen indertijd redelijk snel bij maar elk jaar is er wel iets dat ni goed is, het houdt inderdaad nooit een keer op. Dit jaar moest ze voor de eerste keer chemo, het was wel even schrikken. Nu moet ze nog om de drie weken naar het ziekenhuis voor een pikuur om een bescherming op te bouwen. wij hebben dus nog geluk, momenteel is het niet zo erg maar de schrik zit er natuurlijk altijd goed in. Mijn bompa stierf twee jaar geleden door botkanker. Nu onlangs de zoon van iemand die ik ken, de jongen was nog geen 17. Ik begrijp het waarom er ook al lang niet meer van.

leeke

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: april 14, 2008, 15:29:54 pm »
hey kalina,
Bedankt voor je reactie!
Wij zijn  Dario ook altijd mooi blijven vinden,mensen in de naaste omgeving zeiden ons dat hij fel vermagerd was en bleek maar dat zien wij nu zowa later pas op foto. Die moment zelf ziede of wil je da ni zien.
Nu ist wel verschieten met die foto 's maar als diegene die zwaar ziek is je nauw aan het hart ligt dan blijf je die idd heel mooi vinden hoe erg het ook is. Ik wens je in ieder geval veel sterkte met de mama x Kelly

Kalyna

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: april 14, 2008, 17:42:34 pm »
Bedankt Kelly,

De zware da gen zijn bijna over. Met de ziekte gaat het al een tijd redelijk goed, maar financieel is het helaas pakken minder. Mama wil er niet van horen dat het komt door de kanker want we geven haar dan het gevoel dat het haar schud is. Zo bedoelen we dat uiteraard helemaal niet. Elke ziekte ondermijnt nu eenmaal een gezin omdat er minder gewerkt kan worden, meer kosten etc. Ik doe mijn uiterste best zoveel mogelijk op mijn woorden te letten en er is uiteraard niemand  die verwijten maakt maar kennelijk krijgt mama dat gevoel vaak wel, dat vind ik wel moeilijk om mee om te gaan want ik wil haar helemaal niet kwetsen. Twee maanden geleden kon ze het niet hebben als ik iets zei over mijn haren of zelfs maar als er reclamespots waren over haarproducten. Gelukkig is ze haar haren niet kwijt geraakt, ze zijn wel sterk uitgedunt. Ik vind het wel fijn dat er een plaats is op internet voor familieleden, want als ik thuis praat voelt mama zich dus heel snel gekwetst.

Vijvenveertig

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: april 15, 2008, 21:01:26 pm »
het word inderdaad financiel zwaarder. maar belangrijker word het zeker ni. zoveel dingen die geld niet kunnen betalen. sterkte alvast.

Kalyna

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: mei 05, 2008, 20:56:17 pm »
Ik ben het er zeker mee eens dat geld niet belangrijk is. We hebben alleen echt zware maanden gehad en ik zat er echt wel een beetje door. Het zijn echt zulke banale dingen die niet meer gaan op die momenten.

Voor de rest gaat het gelukkig beter met mama. Ze rijdt weer auto en ze heeft haar haren laten doen. Verven durfde ze niet, maar de meshen zijn ook heel tof :-)

adje

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: mei 06, 2008, 21:11:08 pm »
Hey Kalina.

Weet je dat de Vlaamse Liga tegen Kanker ook financiële steun kan geven? Kijk misschien eens op de home-page en/of bel eens met hem... allée.. of vraag je mama om te bellen,  want het is niet zij, maar die rotziekte die voor financiële rampen zorgt.
Ik begrijp dat schuldgevoel héééél goed uit eigen ervaring, grrrr... misschien heeft je mama wat psychologische begeleiding nodig, maar jullie gezinsbudget lijdt eronder en dat is niet redelijk, dat maakt me kwaad! Ik hoop dat ze eens wil bellen met de kankerfoon.

Adje