Hey Flavie,
Als het om een galblaaspoliep gaat, zou ik me nog niet te veel zorgen maken. Een poliep is meestal niet zorgwekkend.
Maar met wat je met je make meegemaakt hebt, is dat quasi onmogelijk hé.
Mijn mama wordt momenteel behandeld voor galblaaskanker. Ze heeft sinds meer dan een jaar buikpijn (vooraan en achteraan). Wat daarvan de oorzaak is, weten we nog altijd niet zeker. Sinds november 2006 kreeg ze maagklachten. Uiteindelijk bleek ze galstenen te hebben.
Niet erg, verklaarde de dokters, een kijkoperatie en alles wordt weer zoals vroeger. Het werd echter een zware operatie, de galblaas werd verwijderd en bleek groot en betonhard te zijn. Twee weken na de operatie voelde mama zich nog altijd slecht. Toen kregen we (uitgerekend op mijn verjaardag) te horen dat er in de galblaas een tumor gezeten had en dat er al uitzaaiingen in de lever waren.
De eerste chemokuur heeft niets uitgehaald, nu is ze met een andere chemokuur bezig, maar het ziet er momenteel niet goed uit.
Ik vrees dat ik haar ook ga verliezen.
Ik vind het verschrikkelijk wat er met je make gebeurd is. Het is niet te vatten.
Als je meer informatie wil over galblaaskanker, op deze sites vind je uitleg :www.kankerwiehelpt.nl,
www.orthelisabeth.besterkte !