Auteur Topic: Forum voor Franstalige kankerpatiënten en suggestie voor dit Forum  (gelezen 1721 keer)

Anne C.

• Gast
Forum voor Franstalige kankerpatiënten en suggestie voor dit Forum
« Gepost op: september 23, 2004, 10:20:43 am »
Ik ben 100 % Franstalig en afkomstig uit Arlon. Mijn echtgenoot (55) lijdt aan prostaatkanker, terminale fase. Ik heb de Franstalige site van de "Fédération Belge contre le Cancer" geconsulteerd maar ze hebben geen forum voor de patiënten. Ze zeggen dat ze besloten hebben geen forum toe te laten omdat dit "te moeilijk te modereren" zou zijn (hm ... censuur ?) . Ik heb dan het voorbeeld van de Vlaamse Liga aangehaald maar zonder veel succes tot nog toe waar dit geen probleem blijkt te zijn (er is een moderator).
Ik heb hen gezegd dat ik dan het forum van de Vlaamse Liga zou gebruiken en dat doe ik dus nu. Ik betreur deze "filosofie" van de Franstalige liga en hoop dat hun site ooit eens gebruiksvriendelijker wordt voor de kankerpatiënt.
Dit om te zeggen dat, gezien mij echtgenoot geen Nederlands spreekt, ik hem de boodschappen zal vertalen indien ik er ontvang.
Zou het geen goed idee zijn de onderwerpen van het forum te schikken volgens type kanker ? Bijvoorbeeld : forum prostaatkanker/borstkanker enz ...
Er bestaat een heel goede site voor borstkankerpatiënten, "essentielles.com" maar tot nog toe enkel in het Frans (we zitten weer in de taalproblemen).
Graag reactie van de Liga op mijn suggestie (of van anderen), bedankt !
Anne C.