Auteur Topic: Colontumor met uitzaaiingen in lever/longen  (gelezen 129030 keer)

Christof

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Colontumor met uitzaaiingen in lever/longen
« Gepost op: juni 27, 2007, 22:52:12 pm »
Dag
3 weken geleden werd bij mijn schoonmoeder darmkanker vastgesteld met uitzaaiingen naar lever en longen.  De arts wou direct beginnen met chemo.  Voelen ons vol vraagtekens?? wat staat er ons te wachten.  3 weken gelden kerngezond en de dag erop vertellen ze je dit.  Nooit iets gevoeld enkel de laatste 2 maanden een moeilijke stoelgang.

Senga

• **
    • Bekijk profiel
Re:Colontumor met uitzaaiingen in lever/longen
« Reactie #1 Gepost op: juni 30, 2007, 16:51:51 pm »
Hallo Christof,

Ik maakte ongeveer hetzelfde mee als jouw schoonvader.
Mij hebben ze geopereerd en ook mijn lever was aangetast,ook geopereerd.Dan aantal chemo's.Nu,bijna 2jaar later ,gaat alles goed.Ze vinden niets meer!
Ik weet het,het overvalt je.Je bent in alle staten,maar vergeet niet dat deze ziekte ook goed kan verlopen .

Hou er de moed in want de medische wetenschap staar ver.

Groetjes,
Senga. ;)

.

Christof

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juni 30, 2007, 23:47:31 pm »
@Senga
Bedankt voor de steun.  De eerste chemo is nu bezig en ze heeft enkel last van vermoeidheid en prikkelbaar in de vingertoppen.  Ze zeggen dat na de 3 de chemo het zwaar kan worden ( haarverlies? )

marie p

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juli 01, 2007, 09:12:19 am »
Hoi Kristof,

Volgens mijn dokter komt haarverlies zelden voor, ook niet bij de zwaardere chemo's. Zelf ben ik ondertussen ook gestart met chemo maar dan in de vorm van pillen, elke morgen en elke avond 5. Tot nu toe valt dit mee en heb ik er weinig last van. Het tintelen in handen en voeten zou normaal zijn. Ik ken ook iemand die drie jaar geleden dezlfde diagnose kreeg als jou schoonmoeder en nu kerngezond rondloopt.
Groetjes,
                   Marie p

Senga

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juli 01, 2007, 11:39:16 am »
Hallo Christof,

Volledige haaruitval komt inderdaad niet altijd voor.Ik zelf verloor wel een deel van mijn-toch al te weelderige-haardos.De tintelingen zijn er en soms ook in de mond.Dan liefst geen koude dranken drinken.Warm water helpt,ook voor handen en voeten.Na het stoppen met chemo gaan de klachten snel weg.Wonderlijk hoe ons lichaam zich herstelt.
Ikzelf ben weer de 'oude'.

Volhouden,ook als het even wat moeilijker wordt!!
 ;)
Groetjes,
Senga

Fleurke

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: juli 02, 2007, 18:42:13 pm »
Hallo

Ik ben de dochter van de vrouw waarover Christof het had.
Het was ongelooflijk welke shock het gaf toen we het nieuws hoorden. Dan pas ga je over het leven beginnen nadenken en over hoe kwetsbaar we allemaal zijn...
Toen we hoorde dat mijn moeder darmkanker heeft, kregen we een zware klap te verduren, we dachten dat het niet erger kon. Enkele weken later hoorden we dat er uitzaaïngen waren...  
Ik heb enorm veel bewondering voor mijn moeder, al bij al is ze sterk en ze gaat ervoor.
Wat ik me afvraag is wanneer we al iets meer zouden weten van de evolute door de chemo

Senga

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: juli 02, 2007, 19:42:55 pm »
Dag Fleurke,

Mijn kinderen hebben het ook moeten meemaken dat ik kanker kreeg met uitzaaiingen naar de lever.Ze waren er kapot van.Ze huilden van onmacht en verdriet.Weet je dat ik hun verdriet het ergste vond?Niet mijn ziekte,maar het feit dat ik hun dat aandeed.Ik heb die ziekte de oorlog verklaard.Ik heb me,voor de kinderen, altijd beter gehouden dan ik eigenlijk was en heb verbeten gevochten tegen deze indringer.Je kinderen zijn je grootste schat en je wil hun alle leed besparen.
Maar de chemo doet echt zijn werk.Na een tijdje gaat het beter en verneem je dat  via scanners.
Ik weet niet of ik de oorlog gewonnen heb,maar een zware slag zeker en vast!
Het gaat weer goed met me en nu , na 2jaar,is er niks meer te zien.

Heel veel sterkte !

Groetjes,
Senga ;)

Fleurke

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: juli 05, 2007, 12:16:41 pm »
Bedank voor de steun!!!
Het doet ongelooflijk goed om andere mensen hun verhaal ook eens te horen. Dan besef je dat je er niet alleen voor staat.

Christof

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: juli 12, 2007, 22:09:40 pm »
Dinsdag was de 2de chemo en vandaag de chemopomp verwijderd.  Ze heef enorm veel last van braken en draaien.  Ze kan geen water binnenhouden.
Zal deze situatie verminderen of kan er een middel hiervoor genomen worden om het toch draaglijker te maken. ?
Dank!!

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
« Reactie #9 Gepost op: juli 12, 2007, 23:16:35 pm »
Zie mijn antwoord onder de rubriek "Behandelingen en nevenwerkingen".

St.

Christof

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: juli 24, 2007, 21:46:58 pm »
Vandaag krijgen we goed nieuws.  We kruipen een beetje hoger uit het diepe dal.  Bij het bloedonderzoek is de waarde gezakt van 87 naar 49.  De oncoloog kon ons zeggen dat de chemo aanslaat.  Je kan niet geloven hoe blij we hiermee zijn.  Is nu de 3de chemo en na de 6de komt er een scan.  Hopelijk blijft het de goede richting uitgaan.  En dankzij emend is het veel beter met de misselijkheid.
Groeten

Christof

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: augustus 23, 2007, 16:52:37 pm »
Resultaat bloedmarkers.  Gedaald tot 13,5.  Voelen ons opgelucht maar er is nog een lange weg te gaan.  Volgende maand nieuwe scans.  Hopelijk is die tumor gekrompen en de uitzaaiingen verminderd. Zijn er nog mensen die gezakt zijn tot zo een lage waarde??
Christof.

Bostie

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: augustus 27, 2007, 08:03:48 am »
Amai Christof,

Dat ziet er al wat beter uit hé!! We blijven jullie steunen in deze strijd.

Groetjes, Steven

Christof

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: september 11, 2007, 17:23:24 pm »
Goed nieuws.  De plekken op de longen en lever zijn nu heel kleine stipjes geworden.  Op de longen zijn ze eigenlijk zo goed als weg.  Nu zijn ze 100% zeker dat de operatie kan doorgaan.  De colontumor is goed gekrompen.  Maar er zal wel levenslange controle zijn.  En nog de chemo 1 jaar verder nemen(in mindere mate dan).  De oncoloog zei het zelf " Dit is heel goed " God zij dank.

Bostie

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: september 11, 2007, 17:31:14 pm »
Hey Christof,

Eindelijk nog eens goed nieuws op dit forum. Je ziet maar hé : er blijven in geloven!! Ben echt blij voor jullie!!

Groetjes, Steven