Auteur Topic: Weinig mannen ?  (gelezen 514 keer)

Manu

• Nieuwkomer
  • *
  • Alleen ben je sneller maar samen kom je verder!
    • Bekijk profiel
    • Prostaatkanker op 45 jaar
Weinig mannen ?
« Gepost op: juni 18, 2018, 21:59:11 pm »
Beste lotgenoten,

In mijn strijd tegen prostaatkanker heb ik de laatste 7 jaar regelmatig een gesprek gehad met een psychologe die aan ’t ziekenhuis verbonden was. (= meestal gratis)
Ik heb ook veel infoavonden en voordrachten bijgewoond, Mindfulness cursussen gevolgd, Act, yoga en steeds was ik als man in de minderheid  ;).
(Mindfulness 3 mannen op 20 vrouwen,  bij Act was ik de enige man in de groep, bij Yoga ook ongeveer 3 mannen op 15 vrouwen,..)

Hoe komt het eigenlijk dat mannen dit minder aantrekt?...

Mij heeft het zeker goed geholpen in mijn strijd… ik heb er een blogpostje over geschreven.

Voor de geïnteresseerden : https://prostaatkankerop45.blogspot.com/2018/06/waar-zijn-de-mannen_18.html

Grts,
Manu

limman

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Weinig mannen ?
« Reactie #1 Gepost op: juni 19, 2018, 16:51:03 pm »
Beste Manu,

Ik heb er zelfs nooit aan gedacht of bij stilgestaan dat zoiets bestaat ,maar ik veronderstel wel dat yoga of dat soort spirituele dingen meer door vrouwen dan door mannen worden bezocht .

Groeten,Rudi

Manu

• Nieuwkomer
  • *
  • Alleen ben je sneller maar samen kom je verder!
    • Bekijk profiel
    • Prostaatkanker op 45 jaar
« Reactie #2 Gepost op: juni 19, 2018, 21:14:35 pm »
Ja maar waarom ?  :)

grts,
Manu

Quincy

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juni 20, 2018, 21:29:40 pm »
Misschien omdat mannen op een andere manier met hun problemen omgaan of erger, het probleem laten aanslepen. Ik weet ook niet of yoga of mindfulness op zich hulp of verlichting bieden. Als dat zo ervaren wordt ok. Ervaren sommigen dat anders ook ok. Misschien is het in groep zijn de doorslaggevende factor waarom deze dingen werken of althans die indruk geven. Ook een mogelijke reden is dat wanneer de therapie stopt en je plots alleen staat met je probleem, angst en onzekerheid je toch iets wil doen dat je lichaam en geest beter , sterker of zekerder maakt. Ik denk dat vrouwen dan veel makkelijker heil zoeken in alternatieve behandelingen voor de gemoedstoestand dan mannen. Enfin , dat is misschien een mogelijke verklaring. Let wel, ik heb hier 3x het woord misschien gebruikt maar jij ervaart dat vrouwen meer ingaan op deze mogelijkheden dan mannen. Als je echt de reden wil weten  waarom dat zo is ,zal  je met veel mannen moeten praten . Jij schrijft er heel veel over misschien is dat ook therapie voor jou.   Grt
« Laatst bewerkt op: juni 20, 2018, 21:32:32 pm door Quincy »

limman

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juni 21, 2018, 23:32:13 pm »
Hoi,

Denk dat voor  mannen het een beetje " iets te vrouwelijk " voelt  dat Yoga en andere gebeuren , en denk dat ook de meeste mannen niet graag of zelfs niet willen praten  over hun probleem ,het blijft toch een intieme ingreep en volgens mij schrikt dat vele lotgenoten af .Ik ervaar toch ook wel dat er maar enkele mannen zijn die hun hart willen luchten ,de reden waarom weet ik ook niet .Och zoals met alles in het leven sta je op zulke momenten er toch alleen voor .Maar denk wel dat een groepsgebeuren wel positief kan zijn ,ik zelf ben van het asociaal type en voel me minder goed in groep ,maar gelukkig is elke mens anders en beleeft iedereen het op zijn manier.
Groeten,Rudi