Auteur Topic: Gezocht: dragers BRCA 1/2-mutatie voor thesisonderzoek  (gelezen 279 keer)

thinkpink

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Gezocht: dragers BRCA 1/2-mutatie voor thesisonderzoek
« Gepost op: februari 09, 2018, 14:30:55 pm »

!Gezocht: dragers BRCA1/2-mutatie! (Delen mag)

Als masterstudente Psychologie (Universiteit Gent) schrijf ik mijn masterproef over het proces van familiecommunicatie bij erfelijke borst- en eierstokkanker, meer specifiek in het geval van BRCA1/2-mutaties. Dergelijke erfelijke fout resulteert in een verhoogd risico op dragerschap voor familieleden, in het bijzonder voor eerstegraadsverwanten.

In deze studie willen mijn promotor en ik een beter zicht krijgen op dit communicatie proces. Wat maakt dat het voor sommigen gemakkelijk en voor anderen moeilijk is om deze informatie te geven? Hiervoor doen we graag een beroep op uw ervaring. Op die manier kunnen we bijdragen tot betere patiëntgerichte zorg.
Daarom zouden we jou graag , en als dat mogelijk is een eerstegraadsverwant die jij geïnformeerd hebt/die jou geïnformeerd heeft, interviewen rond hoe jullie dit proces ervaren hebben. Het interview zal ongeveer 60 minuten duren.

Indien interesse om bij te dragen aan dit onderzoek of in geval van vragen kunt u mijn promotor en ik bereiken op volgende e-mailadressen: sabine.hellemans@ugent.be, yannick.pyra@ugent.be
Bedankt!