Auteur Topic: Pancreaskanker  (gelezen 221 keer)

Aster

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Pancreaskanker
« Gepost op: februari 01, 2018, 21:26:26 pm »
Ik ben een vrouw van 52 jaar en weet sinds oktober 2017 dat ik aan pancreaskanker met uitzaaiingen naar lever en ruggengraat  lijd. Het is alsof je wereld instort...
Zeker met een prognose van nog maar enkele maanden...
Als alleenstaande moeder met een dochter van 21 jaar, heb ik enorm veel verdriet en angst.
Ik probeer me sterk te houden en tot nu toe lukt dit ook wel min of meer.
Ik ben gelukkig omringd door familie en vrienden en dit op een hartverwarmende manier.
Ik ben een heel open persoon en kan er gemakkelijk met anderen over praten.

Het is niet alleen het weggaan dat pijnlijk is;
het is het loslaten, het achterlaten dat hartverscheurend is....

Graag reacties van lotgenoten want alleen jullie weten hoe het echt voelt...

Aster

Ilse

• Niet-roker met longkanker
    • Bekijk profiel
Re: Pancreaskanker
« Reactie #1 Gepost op: februari 02, 2018, 10:48:37 am »
Dag Aster,

Ik weet niet goed hoe ik moet reageren.  Wat jij nu meemaakt is zo ontzettend zwaar en oneerlijk.
Gelukkig heb je die lieve mensen om je heen, waarmee je er over kan praten, en dat moet je blijven doen, want je kan dat niet alleen dragen.

Ik heb longkanker, en heb ook een periode gehad dat het er niet goed uitzag, mijn jongste zoon was toen net 12 geworden.  En het is inderdaad die gedachte aan het moeten achterlaten van mijn kinderen en mijn man dat ik het allermoeilijkst vond.  Je wil ze niet in de steek laten.
Ik heb het geluk gehad dat ze me toch nog hebben kunnen helpen.

Ik hoop voor jou dat je toch nog meer tijd krijgt, en dat je niet te veel pijn gaat hebben zodat je nog kan "genieten" van die tijd.

Heel veel moed, en veel sterkte!

dikke knuffel,
Ilse

Aster

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: februari 02, 2018, 13:47:57 pm »
Merci Ilse,

Je steekt me hiermee echt een hart onder de riem.

Lieve

Wish

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: februari 02, 2018, 18:07:04 pm »
Beste Aster,

Ik vind het vreselijk om jou verhaal te lezen. Ikzelf sta aan de andere kant van lijn, ik ben mama van een 15 jarige zoon met een zeldzame tumor. Ook wij kregen het verdict in oktober 2017. Onze wereld stortte totaal in en tot op vandaag leef ik met de angst en het verdriet dat ik mijn zoon misschien wel veel te vroeg moet afgeven. Er gaat geen dag voorbij zonder dat ik mij afvraag waarom hij en niet ik, maar ook dat maakt mij angstig want dat zou dan betekenen dat ik hem ook niet zie opgroeien... kortom in het hele kankerverhaal zijn er alleen maar verliezers!
Ondertussen zijn we bezig met een heel zware behandeling en hopen wij nog op het beste, maar ik blijf toch vooral bang voor de toekomst.
Deze verschrikkelijke oneerlijke ziekte zorgt dat iedereen die erin betrokken is terecht komt in een emotionele rollercoaster en het enige wat ik eruit heb geleerd is dat je vooral moet genieten van elk (goed) moment dat je samen mag beleven.
Ik hoop dat er ook voor jou nog een behandeling is die je meer tijd heeft en ik zou zeggen GENIET van elke dag!
Ik wens je heel veel sterkte en moed!
Dikke knuffel
Wish

Aster

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: februari 03, 2018, 14:22:44 pm »
Beste Wish,

Momenteel onderga ik een tweede chemotherapie, de eerste is niet aangeslagen.
Of ik al dan niet meer tijd krijg, hangt dus af van de uitslag van de scan die pas na een achttal sessies wordt genomen.
Die onzekerheid maakt me angstig.
Ik voel me ook elke dag zwakker worden: pijn en moe, moe, moe...
Dit staat het genieten (al dan niet samen met anderen) wel in de weg.

Toch hou ik nog vast aan het leven en geniet van elk moment dat het nog kan.

Bedankt voor je begripvolle reactie,

Lieve

Aster

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: februari 15, 2018, 20:22:48 pm »
Beste Wish,

Hoe gaat het ondertussen met je zoon?
En met jou?
Het lijkt me verschrikkelijk om als moeder deze onzekerheid te moeten ondergaan...

Alvast heel veel moed en hoop toegewenst.

Gr.
Lieve

Wish

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: Vandaag om 20:45:46 »
Dag Lieve,

Wij zijn voorlopig een beetje op de sukkel. Half januari werd tijdens een zware operatie de tumor verwijderd samen met heel wat omliggende spieren en zenuwen en werd een heupprothese geplaatst. Een deel van de wonde geneest heel slecht en nu blijkt er ook een bacterie op te zitten. Daardoor kunnen we voorlopig niet verder met de chemo en bestralingen... Hopelijk raakt het vlug opgelost zodat we vooruit kunnen.

Zijn er bij u al resultaten bekend van de tweede chemo of is het nog te vroeg daarvoor?
Wij duimen alvast dat het aanslaat !!!

groetjes
Wish