Auteur Topic: hardlopen met longkanker?  (gelezen 7 keer)

Sandra76

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
hardlopen met longkanker?
« Gepost op: januari 08, 2018, 11:43:28 am »
Vlug eventjes voorstellen, ben Sandra, 41 jaar en op 4 januari 2016 te horen gekregen dat ik longkanker had, een niet kleincellige kanker. We gingen voor de volledige genezing. Ik heb Chemo en bestraling tergelijkertijd had. Het was een helse weg maar het resultaat was goed. De tumor was afgenomen.. In december 2016 had ik terug een ct-scan en daar zagen ze dat ik uitzaaiingen had in de lymfebanen.  Tot op de dag van vandaag neem ik het medicijn Xalkori en met succes. Nu mijn vraag is het volgende. Het medicijn heeft ook zijn bijwerking, het meest voorkomend bijwerking is de vermoeidheid. Ik zou deze willen tegengaan door te sporten, voor mijn ziekte was ik een fervent loopster, 3 a 4 keer in de week deed ik mijn 10 km en deed af en toe mee aan een stratenloopwedstrijd. Heb al paar pogingen gedaan om mijn loopje te hervatten maar door de bestraling zijn de helft van mijn longblaasjes kapot verbrand.  Toch wil ik opnieuw gaan lopen en me eens volledig willen geven in die sport. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? Of kennen iemand bij wie ik ten rade kan?
Groetjes
Sandra