Auteur Topic: Kleincellige longkanker  (gelezen 1580 keer)

SarahL

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Kleincellige longkanker
« Gepost op: oktober 26, 2017, 09:07:30 am »
Hallo iedereen,

Mijn naam is Sarah en vorige maand werd kleincellige longkanker vastgesteld bij mijn mama. Wat eerst leek op een zware longontsteking bleek uiteindelijk longkanker te zijn. Een resum aan onderzoeken werd gestart teneinde na te gaan of er uitzaaiingen zijn. Gelukkig heeft mama geen uitzaaiingen (lever, botten en hersenen zijn ok). Dit was voor ons een lichtpuntje in deze donkere periode. Mama heeft ondertussen haar 2de sessie chemo achter de rug en ook de bestralingen zijn sedert dinsdag gestart. De bestralingen zijn in totaal 25 keer en normaal krijgt ze nog 2 sessies chemo. Nadien is het wachten en terug onder de scanner om na te gaan of de chemo goed aanslaat. Het is allemaal zo onwezenlijk, wij leven nu al 1 maand in een complete roes, we worden erdoor gesleurd, het leven gaat door... Ik ben samen met mijn zus naar een 2de arts geweest om een second opinion te vragen. Zij bevestigde ons dat de behandeling die mama krijgt correct is. Toen ik de vraag stelde of mijn mama nog te genezen is zei ze dat er effectief mensen zijn die van dit soort kanker genezen. Ik trek mij hier enorm aan op alleen merk ik dat het heel erg moeilijk is om verhalen te vinden met een positief einde, ik hoop er hier toch wat te kunnen vinden...
Mijn mama is 57 jaar, ikzelf ben er 28 en heb 1 dochtertje van 1,5 jaar. Ik kan/wil/mag er niet aan denken dat mijn mama haar niet zou zien opgroeien. De gedachte alleen al maakt me misselijk :(. Mijn mama en ik zijn 2 handen op één buik. Het is soms zo moeilijk te geloven dat mijn mama zo ziek is want ze ziet er zo niet uit. Ze voelt haar over het algemeen goed en is voorlopig nog niet ziek geweest van de chemo. Kanker... een vreselijk woord, maar je beseft het pas wat voor een rotziekte het is als het iemand overkomt die zo dicht bij je staat.
Ik hoop hier in dit forum toch wat gelijkaardige verhalen te mogen lezen.
Alvast bedankt om de moeite te willen nemen om mijn verhaal te lezen...
xxx Sarah
« Laatst bewerkt op: oktober 30, 2017, 12:19:26 pm door SarahL »

bibke.l@hotmail.com

• Nieuwkomer
  • *
  • bibke
    • Bekijk profiel
Re: Kleincellige longkanker
« Reactie #1 Gepost op: april 16, 2018, 06:12:50 am »
hallo Sarah,
Bij mij is ook sinds maart  2018 een kleincellige longkanker ontdekt, gelukkig nog in de begin fase .
Waardoor ze mij meteen aan chemo en radio-therapie gezet hebben .Nu voel ik  me schuldig tov mijn man ,dat hij als invalide met mij overal  moet rijden omdat ik een zout te kort heb door de longkanker.
Hopelijk kunnen ze het stabiliseren , en dat ze de chemo minder zwaar maken want daar heb ik ook heel wat neveneffecten gehad.En  aangezien ik er heel graag met lotgenoten erover wil praten ( maar ik heb al gelezen dat er niet veel zijn met kleincellige longkanker).
Ik wens jou en je mama veel moed en sterkte 
groetjes

tenderke

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: mei 15, 2018, 01:16:06 am »
hey sarah, hey bibke,
t spijt me te horen van jullie "bad luck". kleincellig longcarcinoom is inderdaad een vreselijke ziekte. een geluk bij een ongeluk is echter, dat het bij jullie in het beginstadium is, waardoor er snel ingegrepen kan worden. zo ineens geconfronteerd te worden, van de ene dag op de andere is een heftige klap, niet alleen voor jezelf, maar ook voor de wereld rond jou. dit is iets waar je volgens je gevoel machteloos tegen staat, en t verandert ineens je hele wereld. ik ken t gevoel wat door jullie beiden gaat, maar..... er is niks verloren, zolang jullie willen vechten. ben blij te horen dat de chemo en bestralingen jullie ook ni echt ziek maakt. ik weet, met dit berichtje dat jullie niet in dezelfde situatie zitten, maar k probeer te spreken voor beide. longkanker verandert ni alleen je wereld als getroffene, maar ook als familielid zijnde. ik wens jullie beiden veel moed en doorzettingsvermogen!!
« Laatst bewerkt op: mei 15, 2018, 12:02:57 pm door tenderke »

Cathygaemers

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juli 25, 2018, 16:33:07 pm »
Hallo,
Ik ben Cathy, 62 jaar en kreeg in augustus 2017 de diagnose kleincellige longkanker met uitzaaiingen naar de lymfeklieren. Toen werd er gestart met chemo en radiotherapie. In december 2017 wees de scan uit dat alles weg was maar op de scan van maart 2018, waren er uitzaaiingen naar de bijnier. Toen opnieuw gestart met chemo in pillen tot op heden.
Nu ben ik op zoek naar lotgenoten met kleincellige longkanker wat blijkbaar niet zo evident zijn omdat 85% van de lotgenoten met longkanker niet-kleincellig zijn en hier ligt de behandeling net iets anders.
Ik heb een besloten groep aangemaakt op Facebook "Kleincellige longkanker lotgenoten" in de hoop op die manier lotgenoten beter te leren kennen, elkaar een hart onder de riem te steken en informatie uit te wisselen over alle mogelijke opties van behanedlingen voor kleincellige longkanker. Iedereen welkom in de groep! Groetjes en veel sterkte aan allen! Cathy