Auteur Topic: Uitzaaiing?  (gelezen 53 keer)

Knufje

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Uitzaaiing?
« Gepost op: oktober 12, 2017, 23:09:27 pm »
Lieve lotgenoten,
Ik ga ff mijn verhaal hier neerpennen en dan mijn vraag formuleren.

Het begon allemaal als ik eind aug 2015 stopweg langs mijn linkerborst wreef, ik een enorme knobbel voelde en nadien ook zag, ikzelf wist al meteen dat het fout was, dat was een zaterdagnacht, de dagen die erop volgde van testen kwam de gevreesde diagnose.
Mijn vermoeden werd dus bevestigd.
Nadien ook MRI waarin duidelijk werd dat de andere borst ook was aangetast en mss ook de lymfeklieren linkerkant, ze wilde een biopsie doen in de andere borst maar weigerde ik, ik was het gepook en geprik beu, die dingen moesten eraf en liefst zo snel mogelijk!
Na lang aandringen kon ik de oncoloog en chirurg overtuigen beide borsten te amputeren en meteen ook okselspoeling, dat was 10 sept 2015
In okt moest ik BRCA-gen test ondergaan omdat na de testen op de tumors bleek dat ze allebei tripple negatief waren en toch elk op zichzelf staand, dus geen uitzaaiing.
Lymfeklieren bleken schoon gelukkig
Ik moest ook met chemo beginnen (dik tegen mijn zin) eerst 4 zware, nadien 12 andere en 19 bestralingen.

Ik heb ook MS en na die 4 zware chemo’s was mijn lijf geradbraakt en kon ik het allemaal niet meer aan, emotioneel en lichamelijk kapot en besloot ik met de behandeling te stoppen ik kon zo niet vechten, hoe ik er aan toe was wenste ik om te sterven.
De oncoloog begreep me want hijzelf vond dat ik wel heel heftig op de chemo reageerde.
Half december kreeg ik te horen dat ik drager ben van de BRCA 1 gen, baarmoeder, eileiders en stokken moesten dus ook weg, dat gebeurde in april 2016.

Ondertussen behelp ik mezelf met cbd olie en gezonde voeding en vind ik van mezelf dat ik het goed doe zowel op vlak van MS als de rest
Ik verplaats me voor verre afstanden met een elektriche rolstoel
Ik neem niks meer van medicatie sinds de chemo eind 2015, zelfs geen pijnstillers, alles probeer ik met natuurlijke middelen.
Wel ga ik elke 6 maand op controle en jaarlijks pet scan, de volgende is op 5 dec

Dit gezegd zijnde, de angst steekt soms hardnekkig de kop op en soms beschuldig ik mezelf ervan een soort van hypoconder te zijn.
Maar omdat oncoloog me toen zei dat bij uitzaaiing bij deze kankervorm over het algemeen fataal zijn helpt niet echt
Zoals nu, sinds een week steekt op de avond die zeurende pijn op in mijn linkerheup en bovenbeen en onderrug, maakt me zo moe ook, naast die extreme vermoeidheid van MS lijk ik nu nog vermoeider, er is iets...
Of neemt angst weer over?
Herkennen jullie dit of hebben jullie de spijtige ervaring van uitzaaiing bot
Maar klopt dit

Warme groetjes
Knufje ❤️