Auteur Topic: diagnose longkanker met uitzaaiing op de borstkas type 3b  (gelezen 98 keer)

topwijn

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
diagnose longkanker met uitzaaiing op de borstkas type 3b
« Gepost op: oktober 10, 2017, 10:31:50 am »
hey,

mijn naam is Philippe en 52 jaar, vier weken geleden heb ik de diagnose longkanker met uitzaaiing aan de rib ,type 3b, gekregen , de tumor bevindt zich ter hoogte van de linkerlong en de luchtpijp wat opereren onmogelijk maakt en een uitzaaiing ter hoogte van de onderste rib, hiervan zullen ze as donderdag 12/10 een Ebus maken om te kijken welke therapie hier het best past radio/immuun.
Wel weet ik dat dat ze volgende week zullen starten met de chemo.
ik ben zo bang op wat er af gaat komen , ben maar 52 een zoon van 15 en een geweldige vrouw, die , en daar ben ik ook ongerust een bipolaire stoornis heeft, tot nu toe is ze sterk ,maar......
Wie herkent deze situatie en kan me een beetje gerust stellen,

philippe,
dank alvast voor de antwoorden

Ilse

• Niet-roker met longkanker
    • Bekijk profiel
Re: diagnose longkanker met uitzaaiing op de borstkas type 3b
« Reactie #1 Gepost op: oktober 18, 2017, 18:37:23 pm »
Dag Philippe,

Wat een vreselijk nieuws.  Als die diagnose gesteld wordt komt er zo veel op je af.  Ik hoop dat de chemo zal aanslaan en je er niet te veel last van zal ondervinden.
Ik ben ook pas 52 geworden, en heb nu 4.5 jaar geleden de diagnose longkanker gekregen.  Ik heb wel een operatie gehad, en ondanks alle ongemakken die dat me oplevert ben ik er natuurlijk heel blij mee dat ze mij hebben kunnen helpen.
Ik dacht toen, en nu nog steeds eigenlijk ook alleen maar aan mijn zonen, de angst om er niet te kunnen zijn voor hen blijft.  Maar ik ben van in het begin heel open tegenover hen geweest, heb hen alles verteld.  Ze vangen veel op en merken ook dat je je niet goed voelt.  Ik ben heel blij dat we ze er van in het begin bij betrokken hebben.
Ik hoop dat je in je directe omgeving mensen hebt die jullie gezin mee een beetje ondersteunen, want dat heb je echt wel nodig.  Je kan dit niet alleen.
Ik duim voor jullie!!!!!
veel sterkte!

Ilse

topwijn

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: diagnose longkanker met uitzaaiing op de borstkas type 3b
« Reactie #2 Gepost op: oktober 19, 2017, 12:41:23 pm »
hey ,

erg bedankt voor je reactie, moet vandaag om 15.30 naar het Uza om de therapie te bespreken, zal om de drie weken zijn, heb jammer genoeg wel de melding type 4 meegekregen, ben erg ongerust van wat er zal gebeuren vanaf maandag as, dan start effectief de chemo, ik blijf dan een nachtje in het ziekenhuis (om in de gaten te houden hoe ik reageer)en mag dinsdag naar huis, gelukkig zijn alle mensen rondom mij erg begripvol en lief, daar heb je erg veel aan, wat het ergst is , is dat ik mij op dit ogenblik 'goed' voel en me afvraag of chemo wel de juiste keuze is als je weet dat je ongeneeslijk ziek bent en of de chemo in dit geval wel de goede/juiste keuze is ?

philippe