Auteur Topic: prostaatkanker op 45 jaar  (gelezen 175 keer)

Manu

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
prostaatkanker op 45 jaar
« Gepost op: augustus 18, 2017, 16:55:42 pm »
Beste lotgenoten,

In het najaar van 2011 kreeg ik het nieuws te horen dat ik prostaatkanker had. Ik was toen 45 jaar.
Daar alle waarden veel te hoog lagen (psa en gleasson) raadde mijn uroloog (in samenspraak met een team van andere urologen) mij zeer sterk een zenuwsparende DaVinchi  robotoperatie aan.
Mede ook omdat ik genetisch belast was. (mijn vader heeft ook prostaatkanker gehad op jonge leeftijd)

Mijn wereld stortte in, plots had het woord eindigheid een heel andere betekenis voor mij. Maar ik kon de waarheid zoals ze me door andere werd voorgesteld niet aanvaarden.
Het is een hele reis geworden voor mij. Vandaag ben ik 51 en nog steeds niet behandeld. Ik heb me actief laten opvolgen. 2 a 3 controles per jaar. (wait and see) Mijn resultaten zijn stabiel gebleven tot voor kort.
Ik heb sindsdien mijn leven anders gaan beleven.

Echter, 3 maand geleden zijn mijn psa waarden (op 5 maanden tijd) behoorlijk gestegen en dringt een behandeling zich nu op.
Ik heb mijn ganse verhaal trachten te verwoorden in een website en schrijf ook 2-wekelijks een blog.
Het is een positief verhaal en hoop mijn lotgenoten hiermee mogelijk te kunnen helpen.

http://www.prostaatkankerop45.be/

groetjes

Manu

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: prostaatkanker op 45 jaar
« Reactie #1 Gepost op: september 09, 2017, 11:25:34 am »
Afgelopen week is een heel moeilijke geworden. Een datum van operatie ligt vast.

Ik weet niet of er al lotgenoten mijn site/blog hebben gelezen...maar 6 jaar lang heb ik het uiterste trachten te doen om dit verhaal stabiel te houden. Net voor de zomer is mijn psa-waarde de hoogte in geschoten en heb niet veel keuze meer. Langer wachten lijkt me zeer onverstandig...

Jaren lang heb ik me laten opvolgen door een uroloog die de pionier is van de hifu. Ik heb hier als behandeling zeer sterk in geloofd maar ben op het laatste moment beginnen twijfelen.
Ik ga me klassiek laten behandelen in UZA.

hierbij nog een linkje naar mijn laatste blog : https://prostaatkankerop45.blogspot.be/2017/09/uitslag-mrithis-is-it.html

groetjes