Auteur Topic: Kleincellig longcarcinoom met uitzaaiingen lever en hersenen  (gelezen 438 keer)

Gigi

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Kleincellig longcarcinoom met uitzaaiingen lever en hersenen
« Gepost op: juli 28, 2017, 14:55:30 pm »
2 maanden geleden hebben wij het nieuws gekregen dat onze mama kleincellige longkanker heeft met uitzaaiingen hersenen en lever. Ondertussen heeft ze bestralingen aan haar hoofd gekregen en de derde chemokuur zit erop. Vandaag het goeie nieuws gekregen dat haar uitzaaiingen op haar hersenen verdwenen zijn. Geeft ons terug wat hoop....
Volgende week vrijdag scan lever en longen en dan weten we ook of de chemo daar aanslaat.
Zijn er nog mensen hier op dit forum met hetzelfde verdict en hoe het verder verloopt?
Wij hopen op een wonder dat het nog heel lang stabiel zal blijven ...

Karine15

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Kleincellig longcarcinoom met uitzaaiingen lever en hersenen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 08, 2017, 00:31:49 am »
Dag gigi   ik wens jullie veel sterkte toe met dit slecht nieuws van je mama.in 2014 kregen wij ook het nieuws van mijn man,longkanker met uitzaaiingen in de hersenen.bestralingen hoofd was de eerste behandeling daarna chemo,spijtig genoeg heeft mijn man maar een jaar meer geleefd na de diagnose. Hopelijk is het bij je mama anders. Groetjes

tenderke

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Kleincellig longcarcinoom met uitzaaiingen lever en hersenen
« Reactie #2 Gepost op: september 05, 2017, 01:06:29 am »
hey gigi,
hier een lotgenoot :-(
mijne papa heeft ook kleincellig longcarcinoom, met metastases in de lever.
verleden week is laatste behandeling geweest met carboplatine/etoposide .
max 6 cyclussen, is wereldwijd standaard behandeling, meer kan niet omdat uiteindelijk de chemo ook de gezonde cellen schade toebrengt.
vanaf de diagnose , is ons echter meegedeeld dat er weinig hoop is op genezing.
ik ben blij voor je, dat de metastasen in de hersenen al weg zijn, na derde cyclus; da's heel goed nieuws, want metastasen zijn meestal meer resistent tegen chemo , dan de moeder-tumor.
bij menne papa gaat t redelijk, tot nu toe heeft hij de chemo al goed verdragen, maar nu hij geen chemo meer gaat krijgen ben k nog meer bang nu. 15 september as volledige scan van zen lichaam.... mijne verjaardag!! ik heb al gezegd dat ik een heel speciaal wensje heb dan!!!
ik hoop voor jou en je mama dat de behandeling succesvol blijft!! veel sterkte toegewenst, patje
« Laatst bewerkt op: september 05, 2017, 09:30:53 am door tenderke »