Auteur Topic: Eigen beleving zet tot nadenken bachelorproef  (gelezen 161 keer)

Benlie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Eigen beleving zet tot nadenken bachelorproef
« Gepost op: juli 28, 2017, 14:14:55 pm »
Hallo,

Onlangs ben ik ( 21 jaar ) zelf in contact gekomen met de verschrikkelijk gevolgen van de diagnose van kanker.
Ruim een week geleden kreeg ik te horen dat mijn vader kanker ( 2 darmkankers met uitzaaiing op de lever en longen ) heeft en deze is niet meer te genezen.

Aangezien ik nog nooit met dergelijke zaken in contact ben gekomen, zocht ik direct op het internet naar verhalen waaruit ik enige kracht kon putten.
Jammer genoeg vond ik heel veel verhalen over de personen zelf die kanker hebben of dit hebben overleefd. Vanuit het standpunt van de naasten vond ik weinig verhalen, tips omtrent omgang en dergelijke. De enige informatie die ik vond was het raadplegen van psychologen en dergelijke.
Als studente toegepaste psychologie en als iemand die de situatie van heel nabij beleefd, weet ik uit eigen ervaring dat men niet direct zelf hulp gaat zoeken bij een psycholoog.

Nu is mijn vraag aan jullie... voor mijn bachelorproef ( toegepaste psychologie ) moet ik een eindproduct ontwikkelen die kan bijdragen aan de praktijk.
Vanuit mijn eigen ( en nog maar korte ) beleving dacht ik aan het ontwikkelen van een website waarbij men een online praatgroep kan opstarten voor de naasten van personen met kanker. Op deze websites zou ik ook graag tips en verhalen verzamelen om anderen te steunen en te helpen doorheen deze moeilijke tijd.

Als dit bestond, zouden jullie dit gebruiken? Zou dit een hulp zijn om elkaar te steunen in dergelijke situaties of om er zelf kracht uit te putten ?
Graag jullie respons !

Alvast bedankt !
Benedicte