Auteur Topic: financieel  (gelezen 632 keer)

Tonia

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
financieel
« Gepost op: april 19, 2017, 17:40:32 pm »
Ik kreeg in 2015 borstkanker aan de linkerkant. Borstbesparende operatie, 2 klieren weg en 31 bestralingen. Na 6 maand kon ik mijn werk hervatten.Zes maand later bij mijn eerste controle kreeg ik te horen dat ze rechts iets zagen... Terug thuis van het werk.De éne kanker heeft helemaal niets met de ander te maken , 2 heel verschillende kankers. Brute pech zeggen de dokters. Borstamputatie en volledige okselruiming. 16 chemo's en terug bestralingen. Nu nog herceptine tot en met september. Ik ben een alleenstaande vrouw. Heb wel een vriend maar wonen niet samen. Sinds deze maand val ik terug op een invaliditeitsuitkering. 38€ per dag Iedereen zegt : genieten van het leven en je richten op je genezing. Maar met 38€ per dag is dit wel niet gemakkelijk. Gelukkig is mijn vriend er , zonder hem zou ik het financieel niet redden.Maar durf soms zijn hulp niet vragen. Nog mensen met dit probleem?
Groetjes Tonia

sociale dienst Kom op tegen Kanker

• Moderator
    • Bekijk profiel
Re: financieel
« Reactie #1 Gepost op: mei 10, 2017, 13:59:57 pm »
Beste Tonia,

Ziektekosten kunnen voor kankerpatiënten met een laag vervangingsinkomen bijvoorbeeld een lage ziekte-uitkering  bijzonder problematisch zijn. Voor hen kan het Kankerfonds van Kom op tegen Kanker mogelijk een financieel steuntje in de rug bieden.
Lees meer op http://www.komoptegenkanker.be/kankerfonds en ga eventueel eens langs bij de dienst maatschappelijk werk van je ziekenfonds, mogelijks heb je rechten inzake sociale voorzieningen waar je niet van op de hoogte bent. Dank om je verhaal te delen.

Tonia

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juni 02, 2017, 10:16:20 am »
Dank u voor de informatie. Ik was hier al een tijdje niet meer komen kijken , dus nu pas gezien. Ik nam al contact op met de sociale dienst en ze bellen me straks terug. Ik hou jullie op de hoogte. Groetjes Tonia

Tonia

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juni 07, 2017, 09:37:55 am »
Blijkbaar kom ik niet in aanmerking omdat ik een hospitalitatieverzekering heb. Maar ik moet toch eens langsgaan voor een gesprek.

sociale dienst Kom op tegen Kanker

• Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juni 13, 2017, 15:50:02 pm »
Beste Tonia,

Het kankerfonds helpt mensen met een laag inkomen en in verhouding hoge kosten.
zie  http://www.komoptegenkanker.be/sites/kotk/files/voorwaardenkankerfonds2017-2018_def.pdf

Het hebben van een hospitalisatieverzekering sluit mensen niet uit, want lang niet alle kosten worden gedekt door de verzekering, dus zeker langs gaan bij de dienst maatschappelijk werk van je ziekenfonds
Vriendelijke groeten,