Auteur Topic: Hulphonden bij kanker (Onderzoek)  (gelezen 545 keer)

Fauve

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Hulphonden bij kanker (Onderzoek)
« Gepost op: november 17, 2016, 10:07:01 am »
Beste Lezers,

Mijn naam is Fauve en ben woonachtig in Zuid-Holland. Ik volg een studie psychologie en ben momenteel bezig met mijn afrondende fase; de scriptie. Voor mijn scriptie doe ik onderzoek naar "Hoe hulphonden kunnen bijdragen aan het opbouwen van zelfvertrouwen bij (ex)kankerpatiënten."

Hulphonden kunnen op vele manieren positieve effecten hebben, zowel op het fysiek als mentaal herstel. In mijn onderzoek ga ik op zoek naar hoe deze honden kunnen worden ingezet bij kankerpatiënten. Zodat uiteindelijk de behandel- en nazorgtrajecten verbeterd kunnen worden.

Het onderzoek betreft een wetenschappelijk onderzoek, waarvan de uitkomsten een serieuze bijdrage kunnen leveren aan het verbeteren van de (na)zorg voor (ex)kankerpatiënten.
Daarom ben ik op zoek naar mensen die mij met dit onderzoek zouden willen helpen.

Ik zoek 15 kandidaten die mee zouden willen doen aan zogenaamde 'testsessies'. Dit betreffen 2 sessies waarbij de hond ingezet wordt voor het spiegelen van gedrag. Daarnaast worden er samen met de hond een aantal oefeningen gedaan (denk hierbij bijvoorbeeld aan de hond over een parcours leiden). De kandidaten dienen voorafgaand aan de sessies en naderhand een vragenlijst in te vullen. ALLE GEGEVENS BLIJVEN ANONIEM!

Naast 15 kandidaten die mee zouden willen doen aan de testsessies, zoek ik nog eens 15 kandidaten die alleen de vragenlijst in willen vullen. Deze kandidaten hoeven dus niet deel te nemen aan de sessies, maar vullen alleen 2x de vragenlijst in (dit kan online of per mail).

Ik zoek dus in totaal 30 kandidaten die mij zouden willen helpen. Dit mogen mannen en vrouwen zijn tussen de 18-65 jaar die een vorm van kanker hebben gehad en momenteel schoon (verklaard) zijn.

Ben je geïnteresseerd en zou je graag deel willen nemen aan of meer informatie willen over dit onderzoek. Neem dan gerust contact op voor meer informatie door een mail te sturen naar: fauvegoossens@gmail.com onder vermelding van 'Aanmelding onderzoek'

Wanneer je mailt betekent dit niet dat je automatisch kandidaat bent, je kunt hier altijd nog vanaf zien!

Indien er over de inhoud van dit bericht vragen en/of opmerkingen zijn, kan er via dit topic gereageerd worden.
Vragen over de inhoud van het onderzoek kunnen gemaild worden naar fauvegoossens@gmail.com

Hartelijke groet,
Fauve Goossens