Auteur Topic: LARS syndroom na endeldarmkanker  (gelezen 6526 keer)

bob10

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: LARS syndroom na endeldarmkanker
« Reactie #15 Gepost op: mei 08, 2017, 14:36:02 pm »
Aan de belangstellende.
Vanaf ca. 8 mrt ben ik begonnen aan het fodmap dieet. Nu ca 8 weken later heb ik wel een vast patroon. Waarvan ik denk dat het gevolg van het dieet is.
- De ontlasting is vaster geworden. en de hoeveelheid per keer iets meer. Soms is te vast en is en keutelachtig. Met als gevolg is dat er te weinig komt per 24 uur. Dan ontstaan er  darm krampen en komt er een grote ontlasting wat verdeelt zich over meerder stoelgangen kort na elkaar. Ik heb ook het gevoel dat ik zelf de ontlasting meer uit de onderste darm moet drukken door te persen door middel van buikademhaling.
- Het aantal stoelgangen is wel iets vermindert maar toch nog altijd  6 of meer. Het aantal loze stoelgangen en winden zijn minder. Tijdens de nacht is het zelden dat ik er uit moet voor een stoelgang. De aandrang om te gaan is lager en potlood stoelgangen komen minder vaak voor. Door de vastere ontlasting is het iets eenvoudiger de toiletgang uit te stellen wanneer er geen mogelijkheid  in de omgeving is, of even niet uitkomt ca. 15 min.
- De volgende stap is het zoeken wat ik bij het fodmap dieet moet eten om goed uitziende drollen te produceren. Ik denk aan het gluten vrij brood te vervangen door spelt brood of normaal bruin brood. Ik gebruik verder geen medicijnen die de ontlasting beïnvloeden.
Hopelijk heeft iemand  baat bij mijn poepverhaal
m.v.g. Bob

marijke57

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: mei 08, 2017, 15:29:58 pm »
Mijn man heeft nu 3 jaar geleden de diagnose darmkanker gekregen met uitzaaiingen naar de lever.
Na 25 keer bestralen en 25 keer chemo is nu anderhalf jaar geleden de darmkanker en de uitzaaiingen in de lever via een kijkoperatie weggehaald.
Hij heeft nu een blijvende stoma en een anusamputatie ondergaan.
De stoma werkt prima, helemaal geen last van, maar van de anusamputatie heeft hij erg veel last, hij kan maar een klein stukje lopen, daarna heeft hij het gevoel dat het helemaal doorzakt.
Weet iemand hier iets op?

Romagi

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: mei 15, 2017, 15:23:22 pm »
Na het verwijderen van een tijdelijke  stoma( op een maandag)  mocht ik pas naar huis als ik ontlasting had gehad. NIET DUS. Vrijdags kreeg ik een mierzoet drankje en vanaf die dag had ik de hele dag diaree. Toen wist ik nog niet dat het nooit meer goed zou komen.
Ik had de tijdelijke stoma op de dunne darm omdat ik een endeldarm-operatie had gehad. Poliepen, geen kanker.
Uit voorzorg bestraald.
Ik dacht: ik wil in 1 keer veel ontlasting kwijt zien te raken. Daarvoor nam ik stoelgangthee, daar zit senna in. Dat mag je niet te lang gebruiken, dan worden darmen lui. Maar het hielp  wel een beetje, ik had een paar uurtjes rust en kon even snel boodschappen doen.
Het bleek ook dat ik koemelk niet meer verdraag. Ik neem nu geitenkaas, soms melk en/of yoghurt van de geit. Ook de tarwe gluten heb ik weggelaten.
In de Eko-winkel lag een artikel over kanker en suiker van WestonPrice. .Kanker leeft van suiker. Dus suiker gebruik ik niet meer. 
Er bleek een forum te zijn over voeding, dit forum heet nu: www.fa(c)tsforum.nl. Interessant om daar eens een kijkje te nemen.
Langzamerhand ben ik de diaree kwijtgeraakt, maar de angst om onderweg naar het toilet te moeten zit diep. Als ik plotseling naar het toilet moet kan ik het niet inhouden. Dus incontinent.
Heel vreemd dus, geen impuls om te ontlasten maar toch soms diaree.
Ik gebruik nu een plank (zie www.colema.com) plus apparatuur van Braun en spoel iedere dag mijn darmen met water. Zittend op het toilet loopt het water er net zo hard weer uit, maar liggend gaat goed.
Ik heb gezien wat de reguliere  artsen en ziekenhuizen adviseren, vezels en pillen met bijwerkingen.
Dat doe ik dus niet. Ik schrijf sinds 2009 op wat ik eet en probeer te achterhalen waardoor ik diaree krijg. Is moeilijk.
Sinasappelsap kon ik eerst niet verdragen, maar lijkt nu goed te gaan. Als ik sap drink op mijn nuchtere maag kan het fout gaan, laat in de middag gaat meestal goed. Dus de tijd van innemen is belangrijk. Ik ben vaak van alles en nog wat aan het uitproberen en aan het zoeken.
bv een trage schildklier (heb ik dus) kan een uitwerking hebben op de darmen. Te kort aan vitB12. idem dito.
Sinds 2009 heb ik ook een slechte vertering. Dit laat ik onderzoeken middels een ontlasting-onderzoek.
Dit komt waarschijnlijk doordat ik jarenlang tetracycline (is antibiotica) heb geslikt voor puistjes. Voorgeschreven door een huidarts. Ik wist helaas niet hoe slecht dit is voor je darmflora. Ik heb dus geen vertrouwen in de reguliere artsen, sorry. .
De vertering lijkt iets beter te gaan, kan ik zien in de WC pot. Later in het jaar laat ik het nogmaals onderzoeken.
Van alle bloedonderzoeken enz. heb ik zelf de uitslagen, zodat ik mee kan denken en mijn eigen beslissingen neem.
Ik kwam op een website waar werd gesproken over enzymen. Die ben ik gaan slikken en zowaar, de ergste diaree klachten zijn verdwenen.
Artsen die ik bezoek zijn orthomoleculair. Die zoeken naar oorzaken i.p.v. pillen met bijwerkingen.
Wat ik niet heb gevonden (helaas) is dit. De diaree die af en toe optreed komt met zo,n kracht naar buiten, dat is niet tegen te houden. Waar komt die kracht vandaan. Vrijdag was ik heel goed leeg gespoeld, ik kon geen diaree verwachten en toch onderweg 2x naar de WC geweest. Gelukkig had ik het al bijtijds gevoeld en al een WC opgezocht in de Bib. Afijn, iedereen kent dit probleem.
Ik heb echt alles geprobeerd wat er te proberen valt, allemaal op eigen initiatief.
Als ik zoek naar bv vezels eten dan zie ik voor- en tegenstanders. Regulier = voor, orthom. is tegen.
Zo is het met veel dingen. In the end moet ik het allemaal zelf uitzoeken. 
Iedereen die dit leest wens ik veel wijsheid en sterkte met de ongemakken.

Romagi

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: mei 15, 2017, 15:42:14 pm »
P.S.
Soms laat ik 1,5 liter water inlopen en komt het water niet terug en ook geen ontlasting.
Dat geeft tot nu toe geen problemen. IK vermoed dat de darmen dan niet voldoende gevuld zijn met ontlasting (dan zit het wel in de dunne darm maar niet in de dikke darm) en de darm is misschien een beetje uitgedroogd.
Als darmen niet werken en er een zekere verstopping ergens zit dan is de dunne darm ook verstopt.
Als darmen spoelen niet voldoende resultaat heeft dan gebruik ik stoelgangthee. In de middag of avond drinken en wachten tot je weer leeg bent.

jdan

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: november 07, 2017, 17:44:21 pm »

Romagi

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: november 18, 2017, 16:10:41 pm »
Ik heb 1x een bericht geplaatst op 15 mei 2017 - Romagi.
Toen ik begon met de klachten zoals jullie hebben ben ik begonnen met Fytotherapie = kruiden. Zo,n boekje ligt vaak bij de Ekowinkels.
Voor darmkrampen - Venkel of Melisse
Voor diaree - Plantaardige kool of blauwe bosbesvrucht of Acidophilus.
Ik ben destijds begonnen met de plantaardige kool - ik had toen de hele dag door diaree en zat de hele dag op mijn bed.
Van te voren wist ik niet of het zou helpen maar dat weten jullie van de reguliere medicijnen ook niet. 
Ik wilde in 1 keer van de diaree af en heb bij de drogist stoelgangthee gekocht. Daar zit senna in en zet de darmen aan het werk. Dit was een tijdelijke oplossing want senna mag niet langdurig worden gebruikt.
Maar hierboven  gebruikte iemand wel 8x per dag immodiums. Darmen stilzetten heb ik NOOIT gedaan. Darmen moeten gezond worden en hun werk blijven doen.
Dus in ieder geval moet de ontlasting indikken.
Dat heeft bij mij ook heel lang geduurd . Ik ben in 2010 begonnen met darmspoelingen. Ik ben dus al 7 jaar aan het spoelen. Het hoort er gewoon bij.
Zittend krijg ik geen water naar binnen, het loopt er weer net zo hard uit. Ik doe het dus liggend met een Braun pompsysteem. Dan wordt het water erin gepompt. De conus smeer ik eerst in en ook mijn anus even insmeren.
In andere landen verkopen ze een plank - zie www.colema.com. Die heb ik dus gekocht.
Nederland weet daar dus niets van dat die mogelijkheid er is.

In de loop der jaren hebben we allemaal poliepen gekregen. Vraag is dus waardoor kreeg ik poliepen en/of kanker. Antwoord - voeding en gifstoffen.
Men kan jarenlang geen problemen hebben van gluten maar uiteindelijk is of komt er wel een probleem.  Ook koemelk lijkt geen problemen te geven maar uiteindelijk wel.
Ik gebruik nu dus geen tarwegluten. Koemelk en lactose geeft diaree. Geitenmelk gaat goed. Vooral kwark en yoghurt waar natuurlijke probiotica in zit zou goed moeten zijn voor de darmen. (van de geit)
Er is ons jaaaren verteld dat vet niet goed voor ons is. In America zijn er nog nooit zoveel mensen geweest met overgewicht door de koolhydraten en suiker. Eet minder koolhydraten en meer vet. Maar dan geen TRANSvetten.
Sinds 2010 schrijf ik alles op dat met voeding en diaree en verstopping te maken heeft.
Daardoor krijg ik inzicht in het effect op de darmen.
Helaas worden we door het voedingscentrum voorgelogen over de invloed van bv E-nummers, suiker, aspartaam, nachtschades.
Ik gebruik geen enkel medicijn maar heb mijn darmen en de stoelgang nu heel redelijk verbeterd.
En ik ga door met verbeteren.
Ik neem nu levertraan, de B-vitamines, vit C, ENZYMEN, Probotica, Glutathione, Alfa-luponzuur, Darmmanagement (www.powerdetox)
Als iemand mij vraagt waardoor ik verbetering heb gekregen? Weet ik eigenlijk niet!!.
In ieder geval door de enzymen. Gewoon constant van alles geprobeerd.

Romagi

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: november 18, 2017, 16:25:48 pm »
Er bestaan zetpillen met hennepolie/wietolie. niet goedkoop. 10 voor ongeveer 50 euro.
Ik heb zelf geen pijn maar wel interessant om te proberen als er veel pijn in de anus is.
Ik zou er 1 inbrengen voor de nacht.