Auteur Topic: Boek: Omgaan met kanker, Auteur: Nathalie Cardinaels  (gelezen 1632 keer)

Karel

• **
  • Acute Myeloïde Leukemie sinds 16/01/2014
    • Bekijk profiel
Boek: Omgaan met kanker, Auteur: Nathalie Cardinaels
« Gepost op: oktober 29, 2015, 10:14:29 am »
Hallo iedereen,

Omdat ik mij de laatste weken een beetje ziek en vermoeid heb gevoeld, ben ik eens op zoek gegaan naar een goed boek over kanker.

Ik vind het boek "Omgaan met kanker" heel goed omdat alles over kanker er in beschreven staat en met concrete tips komt over hoe je het best kunt leven met deze ziekte. Toen ik begon met het boek te lezen, voelde ik mij meteen aangesproken door de schrijfster en dat gaf mij een fantastisch gevoel. Heel veel ervaringen die ikzelf al heb meegemaakt staan erin beschreven en telkens staat er een tip bij hoe je daar het best mee omgaat.

Groetjes, Karel

witte vlinder

• borstkanker van 2006 en herval aan oog in 2012
    • Bekijk profiel
    • http://users.telenet.be/SabineMoons/Dagboek.html
Re: Boek: Omgaan met kanker, Auteur: Nathalie Cardinaels
« Reactie #1 Gepost op: oktober 31, 2015, 20:23:59 pm »
ja "omgaan met kanker" is een fantastisch boek
en ook een fantastische schrijfster, ik ken haar persoonlijk
was mijn psychologe na mijn herval en heb ik ook mindfulness bij gevolgd
ze heeft nog 2 andere mooie boek: mindfulness en borstkanker en burnout bij hulpverleners
groetjes Sabine

Karel

• **
  • Acute Myeloïde Leukemie sinds 16/01/2014
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: november 01, 2015, 09:50:03 am »
Dag Tinne,

Ja, gaat terug opnieuw beter met mij. Ik kan eindelijk weer naar buiten komen, maar ik moet ook nog veel slapen.
Ik hoop echt voor jou dat die tumormarker eind november wat lager zal zijn, want is echt niet leuk hé, telkens maar terug naar het ziekenhuis moeten terwijl je andere dingen wilt doen. Als je dan uit het ziekenhuis komt moet je daarvan ook weer nog eens recupereren.

Als je dat boek op de een of andere manier kunt bemachtigen, laat het dan niet liggen. Geloof me, je gaat je zo veel beter voelen op het mentale vlak.

Groetjes, Karel

Anemos

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: mei 07, 2018, 09:13:33 am »
Ik ben volledig akkoord. Het is een heel goed boek, eerlijk, duidelijk, klaar. Ik heb er in het begin van mijn ziekte veel in gelezen. Nu heb ik het altijd ergens dichtbij en grijp er nog wel eens naar terug. Het is voor mij niet zo dat ik er van in het begin alles in moet gelezen hebben. Ik neem het nu vast om te herlezen en/of de dingen waar ik nu (pas) aan toe ben om te lezen en te verwerken.
Een aanrader!