Auteur Topic: blog starten  (gelezen 417 keer)

Anemos

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
blog starten
« Gepost op: mei 22, 2018, 10:42:52 am »
Beste lotgenoten,

Ik zou graag, voor wie er ook mee bezig is, praktische, technische enz... informatie verzamelen over het starten van een blog. Waar moet ik rekening mee houden? bv. Lay-out, welke ondersteuning (wordpress vind ik wel betrouwbaar maar zijn er nog andere die betrouwbaar zijn?), ...
Graag zou ik het willen opbouwen, ik denk hierbij bv aan de dingen die me in deze periode van (luxe) van veel tijd hebben waarover ik nadenk en in goede energieke dagen me ook mee bezig houd. En op welk punt zet je het echt online? Moet je met veel wetgeving rekening houden? Betaling nodig of niet (aanvankelijk zou ik het toch graag gratis doen, aangezien ik zelf wil uitzoeken wat er allemaal op kan en hoe ik het presenteer)
De inhoud zelf, denk ik niet dat zo een probleem van writer's block zal zijn. Ik het intussen een tweede natuur ontwikkeld. Schrijven !  ;)

Alvast heel erg bedankt en ik lees jullie blog ook heel graag, zet hier je link bij als je dat wil.

Anemos (dit woord betekent 'wind' in het Grieks, soms is het een fijn briesje, soms is het een heuse orkaan, ... Als je het in het meervoud zet klinkt als mijn echte naam).  :)

« Laatst bewerkt op: mei 22, 2018, 21:06:20 pm door Anemos »

Manu

• Nieuwkomer
  • *
  • Alleen ben je sneller maar samen kom je verder!
    • Bekijk profiel
    • Prostaatkanker op 45 jaar
Re: blog starten
« Reactie #1 Gepost op: mei 28, 2018, 20:27:28 pm »
Beste Anemos,

Met hetgeen ik al van jou heb gelezen denk ik dat je blog een succes gaat worden... ik zal alvast een vaste lezer zijn  ;)

Toen ik de diagnose kanker kreeg heeft schrijven mij ook veel geholpen. Ik ben eerst gestart met een website en nadien een blog. Een blog kan je veel voldoening geven, het is iets spannend, je creëert iets.

Persoonlijk heb ik altijd een 'atoma'schrifje in de buurt waar ik gedachten en ideeën in noteer. Soms ben ik tegelijk bezig met 2 of meerdere posts die ik in Word wegschrijf. Wanneer een onderwerp goed is gebruik ik Blogger om mijn post verder te bewerken en online te plaatsen. (dit moment is altijd superspannend  :) )
Met Blogger kan je al aardig wat doen... het is ook gratis en je onderwerpen worden vrij gemakkelijk door zoekmachines opgenomen (SEO). Ook kan je met Facebook dan een pagina aanmaken (als blogger) om hiernaar te verwijzen en meer bezoekers te krijgen.
In het begin zijn dat er een paar maar als je goede posts schrijft op een regelmatige tijd zie je je bezoekersaantal stijgen... op een gegeven moment krijg je je vaste trouwe lezers en dat is fijn.

Ik zou zeggen niet teveel over nadenken en gelijk experimenten met de verschillende templates, lay-outs, tekststijlen in (bijvoorbeeld) Blogger. Pas als alles voor jou in orde is kan je op de knop 'Publiceren' drukken en staat jouw verhaal online, spannend!

Mag ik jou uitnodigen om mijn blog -en site eens te bezoeken?

http://www.prostaatkankerop45.be/

https://prostaatkankerop45.blogspot.be/

https://www.facebook.com/Prostaatkanker.op.45/

Veel succes!
(je kan me ook mailen met vragen hoor)

Manu

Anemos

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: mei 28, 2018, 21:41:46 pm »
Dag Manu,

Heel erg bedankt. Ik zal dit zeker proberen.
En zal zeker jouw blog / site / Facebook pagina te bezoeken.

Veel succes ook voor jou.
Anemos

Anemos

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juni 17, 2018, 19:13:16 pm »
Ik heb een blog :).

Er is nog een beetje opsmuk werk aan maar dat komt in orde.

Manu, ik heb niet voor blogspot gekozen. Ik heb het geprobeerd, zoals ook wordpress. Die laatste beviel met het beste. Misschien zie ik het wat groots. In het leven met een verdict, is dat niet zo erg van belang. Geprobeerd kan goed uitdraaien. Niet geprobeerd is altijd missen.
In elk geval heel erg bedankt!!

https://anemos.blog/

Anemos