Auteur Topic: Nolvadex: duivels dilemma  (gelezen 742 keer)

Hillona

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Nolvadex: duivels dilemma
« Gepost op: februari 18, 2018, 13:56:13 pm »
Hey allen,

ik kreeg borstkanker in 2013 met de all-in behandeling erna (chemo, bestraling, herceptine en hormoonbehandeling). Na 4 jaar nolvadex slikken ben ik echt op een punt dat ik niet meer kan. Gewrichtspijnen, cyste in onderbuik, humeurschommelingen, .... Ik heb het er volledig mee gehad. Elke avond twijfel ik om het pilletje door te slikken of te stoppen. Bij de oncoloog gaan levert niks op...die kan sowieso niet zeggen: 'stop maar mevrouw, geen enkel probleem..'. Dan zwaait ze met percenten en kans op herval en bla bla..en dan ga je met schuldgevoel weer buiten. Soms denk ik: de tumor was volledig weggesneden, alle behandelingen zijn preventief, dan is het toch genoeg geweest?
Nog mensen die het hier zo moeilijk mee hebben? Dankjewel!

Hilde50

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Nolvadex: duivels dilemma
« Reactie #1 Gepost op: februari 26, 2018, 20:58:25 pm »
Hoi,

Ik heb op 12 februari een borstamputatie gehad links. Had hormmogevoelige kanker. 2 tumoren dus borst moest weg. Nu ga ik op 1 maart starten met anti hormoontherapie.
Ik snap dat je twijfelt of je je pilletje zou nemen. Maar we hebben weinig keus,he.

witte vlinder

• borstkanker van 2006 en herval aan oog in 2012
    • Bekijk profiel
    • http://users.telenet.be/SabineMoons/Dagboek.html
« Reactie #2 Gepost op: maart 03, 2018, 13:06:33 pm »
Hoi Hillona,

Ik begrijp je frustraties maar al te goed, heb voor de 1ste keer borstkanker gehad in 2006. Ook all in gehad: chemo, bestralingen en 5 jaar hormoontherapie, had er ook geweldig veel last van: spier en gewrichtspijnen, heb van de nolvadex een poliep in de baarmoeder gehad, toen overgeschakeld op aromasin, maar ook héél véél klachten, gooide regelmatig mijn pillen door de keuken op of soms zelfs in de vuilnisbak om ze even later er weer uit te halen, stoppen durfde ik toch niet.
Ik heb dus de 5 jaar hormoontherapie uitgedaan, ben toch hervallen na 6 jaar. Maar mijn oncologe zei dat als ik die geen 5 jaar had genomen ik nog eerder was hervallen, dus toch 6 jaar goed geweest dankzij dat pilletje
weet dat het niet fijn is en zoveel bijwerkingen heeft, maar zoals Hilde zegt, we hebben jammer genoeg geen keuze
gr Sabine

Austria-fan

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: maart 15, 2018, 10:24:13 am »
Ik heb in januari een borstbesparende operatie ondergaan.  Momenteel krijg ik bestralingen.  Na afloop moet ik ook voor 5 jaar Nolvadex slikken.  Als ik al die reacties hier lees krijg ik ook schrik voor de nevenwerkingen.

Kleintje

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juni 06, 2018, 22:22:01 pm »
Hallo
Ik neem van 2009 Nolvadex en heb het ermee gehad!
Opvliegers humeurschommelingen pijn en geen libido enz...
Toch na
9 jaar stop ik niet ermee ik durf niet!
Zijn er nog mensen die al 9 j Nolvadex nemen?
Ik ben bij d proeffase van de mensen die het al meer of 5j nemen!
Pffff.. ik ben nu 48 jaar en het beu die nevenwerkingen en ben weer in behandeling bij de psycholoog..

witte vlinder

• borstkanker van 2006 en herval aan oog in 2012
    • Bekijk profiel
    • http://users.telenet.be/SabineMoons/Dagboek.html
« Reactie #5 Gepost op: juni 09, 2018, 13:44:48 pm »
hoi kleintje,

ik heb toen in 2006 ook begonnen met nolvadex, na 2 jaar en half overgeschakeld op aromasin omdat ik poliepen in de baarmoeder kreeg van nolvadex. Mag jij niet overschakelen op een ander hormoon dan?
begrijp jou frustraties maar al te goed, heb in het verleden ook zoveel last gehad van hormoontherapie en nu nog
we hebben helaas geen keuze hé, maar het doet goed om hier eens van je af te kunnen praten
wij begrijpen elkaar als geen ander
ik heb van mijne chemo vroeger zenuwbeschadiging overgehouden aan rechtervoet, van vorige hormoonmedicatie lichte osteoporose in de onderrug
en van huidige medicatie té hoge cholesterol, weer een pilletje bij en van mijn hormoonmedicatie vochtproblemen
ben het soms ook zo beu, elke medicatie heeft zoveel bijwerkingen, is maar voor 1 ding goed
voor de rest breekt het alleen maar af
ik praat ook om de 3 weken eens met de psychologe, is gratis voor ons in het ziekenhuis
en kan zo verhelderend zijn hé
dikke bemoedigende knuffel xxx
Sabine