Auteur Topic: Mijn verhaal over acute myeloïde leukemie  (gelezen 5455 keer)

Karel

• **
  • Acute Myeloïde Leukemie sinds 16/01/2014
    • Bekijk profiel
Re: Mijn verhaal over acute myeloïde leukemie
« Reactie #15 Gepost op: september 26, 2015, 08:48:47 am »
Dag Tinne,

We kunnen er inderdaad niets aan doen dat we kanker gekregen hebben. Mijn ouders helpen mij graag, daar ben ik van overtuigd. Het probleem is een beetje dat vooral mijn moeder erg vermoeid begint te worden. Ze slaapt iedere namiddag twee uur. Door die vermoeidheid begint ze ook steeds meer dingen te vergeten. Volgens mij slaapt ze 's nachts niet meer zo goed door de stress. Ik heb de indruk dat ze zelf meer vermoeid is dan mezelf. Gelukkig hebben we nog thuisverpleging en poetshulp.

Dankjewel voor de steun.
Ik wens jou ook het beste toe.

Groetjes, Karel

Tinne

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: september 26, 2015, 20:20:59 pm »
Goed dat je thuishulp krijgt, gelukkig maar . Je moeder zal misschien ook door de psychische belasting van de hele situatie vermoeider zijn..  Als jij er nog wat bovenop komt zal zij dat ook wel doen

Karel

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: september 26, 2015, 20:51:06 pm »
Ja, zo denk ik er ook over. Naarmate ik beter word kan ik meer dingen zelf doen en zal zij minder stress ervaren waardoor ze minder vermoeid zal zijn.

krietje

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: september 28, 2015, 10:22:09 am »
Karel,

Dank je voor je steun bij mijn verhaal. Het is nooit makkelijk om afhankelijk te zijn en te moeten rekenen op de steun van anderen. Mijn man voelde zich schuldig en vond dat hij mij tot last was daar kon ik dan zo kwaad om worden. Ik heb hem gezegd dat als ik dat niet wou meemaken ik hem, toen we hoorden van zijn kanker, toen wel zou hebben verlaten. Klinkt misschien cru maar op die manier kon ik het beste duidelijk maken dat hij altijd op mij kon blijven rekenen en dat hij helemaal geen last was.
Je deed er goed aan Karel om dit forum op te zoeken want zoals je zegt mensen die het niet meemaken verstaan het niet. Het is op een manier om te verwerken wat er allemaal gebeurt en, persoonlijk dan, het afschrijven is een deel van het genezingsproces.
Ik ben blij dat het goed gaat met jou en dat het de goede richting uitgaat. Ga zo veel mogelijk naar die koffie ochtenden het helpt je denk ik dan
Veel sterkte nog en succes.
Groetjes
Krietje

steve

• Nieuwkomer
  • *
  • www.oigo.be
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: september 28, 2015, 16:38:43 pm »
Hey Karel

Weet jij soms niet ofdat ze die koffie ochtenden ook in west- vlaanderen doen?
Alvast bedankt

Mvg

Steve

Karel

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: september 28, 2015, 18:18:59 pm »
Dag Steve,

Door hier bovenaan rechts op "activiteiten" te klikken, kun je zien wat er georganiseerd wordt. Er is bijvoorbeeld op 5 oktober een praatcafé in Ieper.

Dag Krietje,

Ik ben inderdaad niet echt een last voor mijn ouders. Het is gewoon nogal frustrerend. Maar ja, ik kan er eigenlijk niets aan doen. Op dit forum heb ik al veel bijgeleerd, vaak soms gewoon door eens de verhalen te lezen. Ik heb ook al met bepaalde lotgenoten persoonlijk contact gelegd en van hun goede tips gekregen.

Groetjes, Karel

krietje

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: september 29, 2015, 16:45:19 pm »
Hey Karel

Dit is denk ik zo een beetje de opzet van deze forums. In de longkanker forum kreeg ik veel steun en vooral kon ik mijn hart en ongerustheid luchten zonder iemand lastig te vallen. Je weet wat ik bedoel. Mijn familie is een hele grote steun voor mij maar ja sommige dingen die waren en zijn nog nu nog steeds makkelijker neer te schrijven of tegen buitenstaanders te vertellen dan aan mijn ouders zussen of mijn kids. Dit gewoon omdat zij te kortbij staan dan weer.

Groetjes
Krietje

mirke

• Nieuwkomer
  • *
  • Chronisch Lymfatische leukemie
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: oktober 13, 2015, 22:37:03 pm »
Hallo Karel net je verhaal proberen te lezen ( beetje moeilijk lange teksten na een paar epilepsieaanvallen. sindsdien lukt dit heel moeilijk :-(  )
Mijn God het is al een hele boterham, en een hele lange weg die je hebt afgelegd.
Heel veel respect en moed heb ik voor je , vriendelijke groetjes mirke