Auteur Topic: Personenbelasting  (gelezen 1397 keer)

Dirk

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Personenbelasting
« Gepost op: augustus 14, 2014, 11:20:56 am »
Beste lotgenoten  ;),

Ik ben 11 maanden thuis geweest sinds eind november 2012 tot 01 oktober 2013, ik was dus 11 maanden buiten strijd, ik heb mijn personenbelastingen ingediend via tax-on-web en schrok enorm als ik de berekening deed wat ik moet betalen, normaal krijg ik altijd terug van de belastingen maar dit jaar mag ik op 12€ na 2000€  >:( neer tellen, ik wist wel dat het ziekenfonds bijna zo goed als niets afhoud qua belastingen, ik wou toch eens weten of er nog mensen zijn die dit ook schandalig vinden, ten 1ste, je wordt al getroffen door deze vreselijke ziekte, ten 2de, je krijgt maar 60% van je brutoloon uitbetaald en ze houden zoals bovenvermeld bijna niets af en ten 3de het jaar daarop mag je serieus neertellen voor de personenbelasting, gelukkig heb ik nog een hypotheek dat ik kan aftrekken anders was het een pak meer geweest, ken een collega die ook in een soort situatie zit en die mag er 5000€ neertellen, ik vind dit echt schandalig hoe deze (toekomstige) regering in zit met mensen die getroffen zijn door een vreselijke ziekte !

groetjes Dirk

keane

• Borstkanker oktober 2008 - opnieuw november 2015
    • Bekijk profiel
Re: Personenbelasting
« Reactie #1 Gepost op: augustus 22, 2014, 08:44:20 am »
Hey Dirk,

Daar schrik ik van. Hoe kan je nu 2000€ - laat staan 5000€ - ophoesten als je op ziekenfonds bent ? Dat wordt toch dikke ellende. Op medisch vlak is ons land dan wel OK qua voorzieningen, maar op niveau belastingen..  Even bekijken of de zaken wat herschikt kunnen worden misschien ?
Grtjs
Keane