Auteur Topic: Nooit opgeven  (gelezen 4570 keer)

jean-pierre

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Nooit opgeven
« Gepost op: oktober 21, 2013, 11:07:01 am »
Beste lotgenoten ,

Verleden week heb ik weer het bericht gekregen dat er weer sporen zijn gevonden van kanker . Het is de 4de maal in 10 jaar dat ik een behandeling ga krijgen tegen het zwarte beest . Hier een overzicht
2003 : Lymfeklier kanker Non-Hodgekin : Chemo
2007 : gezwel achter mijn oogbol : 20 bestralingen
2011 : gezwel in mijn luchtpijp : 20 bestralingen
2013 : gezwel stembanden en klieren  : Mabthera
Het is niet leuk om dat weer te horen en zeker niet als je iemand bent die niet rookt , veel werkt en veel sport .
En het is ook niet leuk  voor vrouw en kinderen . Zij vragen zich ookaf waarom weer met mijn man /papa ??
Maar opgeven doe ik nooit , ze moeten van verder komen om mijn moraal te kraken en elke dag hoop ik toch dat ze het zwarte beest kunnen overwinnen .
vanaf 5 november start ik met de kuur van 2 jaar 

Jet

• Bekijk profiel
Re: Nooit opgeven
« Reactie #1 Gepost op: oktober 21, 2013, 11:47:10 am »
HeJ dappere strijdvaardige meneer!

Een hele waslijst aan ongemakken.. simpel uitgedrukt dan..
Maar ook een power man.. die het toch maar gelukt is om er steeds weer uit te geraken..
Natuurlijk niet zonder slag of stoot en met steun van diegene die je liefhebben..
Kanker heb je nooit alleen namelijk!

Enne... je vraagt er ook niet om, om het te krijgen..
Dus laat dat stille verdriet of zelfverwijt t.a.v. jezelf en je geliefden los!
Het zijn van die ongewenste : "negatieve" cadeautjes in het leven..
Die je voorzichtig uit  mag/moet pakken en dan gelijk gaan proberen te vernietigen.

En dat is je tot nu toe, toch maar mooi goed gelukt!!
Positieve kracht is een super extra geneesmiddel!
Voor de komende behandelingen veel succes, moed en kracht..

Gr, Jet ;)

keikopje

• 42, mama van een dochtertje van 7j
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 21, 2013, 12:32:58 pm »
Ik heb er bewondering voor hoe dapper jij klinkt! Ik heb 6j geleden NHL in stadium 3B gehad en ben met momenten nog steeds zoooo bang dat het terugkomt. Ik ben behandeld met chemo in combinatie met mabthera, naar het schijnt een heel zwaar medicijn, dat een aanslag op je lichaam pleegt, maar wel heel effectief zou zijn tegen de kanker. Dixit mijn controle-arts bij de CM ooit... Misschien kan je daar nog wat extra kracht uit putten.
Veel sterkte,
keikopje

wannes1952

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 13, 2013, 14:16:13 pm »
Beste Jean-Pierre, ga voort op de mentale weg waar je opzit. Doorbijten is de boodschap man, ik geef me ook niet gewonnen aan de ziekte. Ik had 6j geleden een autologe stamceltransplantatie en dit jaar 24 Juli, ook na herval, een allogene stamceltrans-plantatie. Het oogje van mijn naald was nog wat groot zodat ik nu goed herstellende ben. De kanker die ik heb is momenteel niet meer te bespeuren, maar het blijft opletten geblazen want ik moet mijn medicatie tegen afstoting nog een lange tijd innemen (in theorie tot 1 j na transplantatie. 
JP, doe zo verder en we duimen voor mekaar, go for it ...

marloes

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: november 14, 2013, 19:56:15 pm »
Hoi hoi,

wat een verhaal. Ik heb zelf hodgkin lymfoma in stadium 4 en ik ga volgende week horen of ik terminaal ben voor de reguliere geneeskunde. En dat na 6 behandelingen! Ik reageer zelf dus helemaal niet op chemo en ik kan niet bestraald worden omdat het op mijn hart zit. Maar ik geef nog niet op... ik ben onder behandeling bij een alternatieve arts en wonder boven wonder gaat het eigenlijk steeds beter en worden mijn symptomen minder.

Wat ik afgelopen weken heb geleerd is dat wat we eten veel van onze kanker veroorzaken. Het beste wat je kan doen (preventief) en daarmee kan niemand beloven dat het weg blijft : abrikozen pitten gaan eten. Daar zit B17 in en wanneer dat in je bloedbaan komt vecht dat direct tegen je kanker (begin met 10 verspreid over de dag (nooit tegelijk) en dat mag oplopen tot max.50 met 3 per dag (wat je lichaam aan kan) -> en hou uit de buurt van kinderen). Vitaminen B3 omdat je lichaam die vitaminen nodig heeft om slechte cellen op te ruimen. Kamille thee: daar zit apigenine in die apoptosis (celdood) veroorzaakt. Verminder de inname van granen/meel, zetmeelhoudende groenten en producten, suikers en melkproducten (groeihormonen, tumoren etc.). Hou een dieet aan met veel noten, groenten (voornamelijk rauw), vetten en vlees (jagers/oermens dieet). Verwijder kip uit je dieet (tenzij wild): 99% van de kippen heeft kanker wanneer deze geslacht worden. Wil je wel kippen of vogels eten, dan zonder huid.
En.. het budwig papje. De verhouding is 2 lepels kwark met 1 lepel lijnzaagolie (koud) en dan stafmixen. Wat lijnzaden erin en ik gebruik er stevia in en nogmaals mixen. Let op: wanneer je stevia als suikervervanger gaat gebruiken moet je goed de verpakking lezen. Vaak zit er zetmeel bij en in de ergste gevallen kaliumnitraat. Deze mevrouw is 7x genomineerd voor de nobel prijs omdat dit zo goed werk maar waarschijnlijk heeft ze die nooit gewonnen omdat ze een vrouw was!

Ik hoop je een beetje te hebben geholpen. Ik weet dat het een levensveranderd proces is wil je kankervrij blijven maar het is het wel waard!

jean-pierre

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: november 20, 2014, 08:26:19 am »
Hoi lotgenoten ,

Hier ben ik er weer een jaar na mijn laatste topic. En weer staat het zwarte beest voor de deur, ik zou zelfs meer zeggen hij zit terug binnen.
Momenteel ben ik nu in behandeling met de CVP-kuur en heb inmiddels al de 2de chemo achter de rug. Nog 4 of 6 te gaan om de drie weken.
Erg ja maar niet zo erg als die klote sociale zekerheid die mij na 1 maand op 60% zet, dwz dat ik van € 900,00 moet leven met een gezin. Daarom probeer ik telkens na mijn behandeling 1 week thuis te blijven om te recupereren en nadien terug 2 weken volle bak te werken.Ik heb het ook niet gevraagd om weer kanker te krijgen.
Terwijl er honderden of duizenden profiteurs rondlopen die zogezegd ziek zijn om dan nog karweien te gaan doen.

Koen73

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: december 31, 2014, 13:09:23 pm »
Hallo Jean-Pierre,

Mag ik vragen welk non-Hodgkinlymfoom je hebt /had? Traaggroeier zoals folliculair lymfoom of agressievere zoals het diffuus grootcellig B-cellymfoom?
In welk ziekenhuis en bij welke dokter word je behandeld?
Ik had een agressief (grootcellig B-cel) lymfoom in 2012 en na 8 R-CHOP kuren was ik in remissie. Afgelopen zomer (2014) ben ik echter hervallen en heb 4 ICE-kuren gehad waarmee al een gedeelte weg was en nu ben ik goed thuis na een maand ziekenhuis met eerst een week superzware chemo (BEAM) en nadien stamceltransplantatie. Half januari 2015 volgt een scan om te zien of de restanten ook weg zijn met die BEAM-chemo.
Ik ben in behandeling in het UZ Leuven, Gasthuisberg.

Gr, Koen

jean-pierre

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: februari 04, 2015, 18:42:08 pm »
Hoi Koen ,

Het is de Non-Hodgkin van het type A , traag groeiend en gaat ook trag weg met de chemo. Overmorgen ( 06/02/2015) mijn zesde chemo. Daarachter moet ik er nog 2 krijgen.
Na mijn kuur blijf ik een week thuis en dan ga ik terug 2 weken werken, en voorlopig lukt dat, ook probeer ik mijn conditie op peil te houden door te gaan fitnessen. Ik doe een half uur fietsen en dan 3 kwartier krachttraining, dit wel op mijn eigen tempo.
Ik word behandelt in AZ Damiaan in Oostende door Dr. Dhondt Randall , top oncoloog .
Maar ja we proberen de moed niet te verliezen, er zijn ergere dingen in de wereld zeg ik altijd en als ik opsta 's morgens zeg ik in mezelf " weer 1 dag erbij :-) "

Gr
J-P

jean-pierre

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: juni 10, 2015, 17:39:08 pm »
Ja vrienden , ik dacht dat ik er vanaf ging zijn met de chemo ! Maar neen hoor ik ben nu in behandeling met bestraling.
Heb er al 11 achter de rug nog 9 te gaan, eerste symptomen steken de kop op namelijk veel pijn bij slikken, zowel lopend als vast voedsel . Ben er bijna vanaf en dan weer afwachten op de resultaten.

Karel

• **
  • Acute Myeloïde Leukemie sinds 16/01/2014
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: juli 19, 2015, 08:43:08 am »
Dag Jean-Pierre

Ik ben nieuw op dit forum en ik heb eens gelezen wat je zoal hebt meegemaakt. Ik vind het heel moedig dat je na zoveel tegenslag toch maar steeds blijft doorzetten. Het is zwaar om steeds te hervallen als je zo hard je best hebt gedaan. Ik ben zelf ook iemand die er een gezonde levensstijl op nahield (wie eet er bvb nog dagelijks zelfgemaakte soep). Ik herken dus dat gevoel van oneerlijkheid.

Ik hoop echt dat de resultaten van je bestraling nu goed meevallen en dat het de laatste keer is dat je kanker terugkeert.