Auteur Topic: Autofinanciering aangaan  (gelezen 2283 keer)

Dirk

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Autofinanciering aangaan
« Gepost op: oktober 17, 2013, 17:02:28 pm »
Hoi beste lotgenoten, ;)

Ik heb een vraagje en hopelijk weet iemand daar een antwoord op, ik ben spijtig genoeg getroffen door NHL stadium 4A, ik ben 11 maanden thuis geweest en ben vanaf 1 oktober terug aan het werk, moet nog al mijn verlof opnemen dus is het precies of ik werk maar 50%, op het werk stelden ze al voor of ik niet beter 50% zou werken en 50% onder mutualiteit en zelfs de arbeidsgeneesheer heeft dit zelfs voorgesteld alsook de behandelde dokters, ik wil dit gerust doen maar ben verplicht om tegen het volgend autosalon een nieuwe wagen te kopen, mijn vraag is; als ik op 50% werkgever en 50% mutualiteit ben kan ik dan nog wel een autofinanciering krijgen van een bank of een kredietinstelling ?

Alvast bedankt voor de reacties !

Groetjes Dirk

keikopje

• 42, mama van een dochtertje van 7j
    • Bekijk profiel
Re: Autofinanciering aangaan
« Reactie #1 Gepost op: oktober 18, 2013, 19:57:45 pm »
Dag Dirk,

ik weet niet of het feit of je deeltijds op mutualiteit bent, meespeelt in krijgen van een krediet. Algemeen is je medische voorgeschiedenis sowieso van belang om bijvoorbeeld een hypotheeklening te krijgen. Zodra je ergens een medische vragenlijst moet invullen en je gevraagd wordt naar ziktes in de voorbij 5 jaar, hang je jammer genoeg... (aan een hogere premie of een weigering). Al dan niet op mutualiteit zijn, speelt daar niet in mee denk ik.
Los daarvan kan ik je alleen maar aanraden om deeltijds op mutualiteit te gaan als je lichaam daarom vraagt. Ik heb zelf NHL 3B gehad, intussen 6 jar geleden. Ik dacht dat ik na de chemo weer voltijds kon gaan werken, maar mijn lichaam en mijn kopke hebben daar anders over beslist. (lang verhaal, elders hier op eht forum te vinden :)). Uiteindelijk heb ik meer dan 4 jaar op 50% mutualiteit gewerkt en ben ik pas sinds een jaar weer voltijds aan de slag.
Ik hoop dat je nog wat meer info vindt over die autofinanciering, en wens je veel kracht tijdens je herstel.

groetjes,
keikopje

rie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: november 03, 2013, 16:59:29 pm »
Hallo,

Men kijkt enkel naar het totaal bedrag van je inkomen en niet van waar dit bedrag komt. Heb je geen andere leningen lopen buiten eventueel een hypotheek zal men er geen probleem van maken. Ik kreeg zelfs nog een lening voor renovatiewerken aan de woning ondanks dat ik ouder ben en kanker heb wat ik de bank uiteraard meedeelde. Het was voor hen geen probleem omdat ze me wel vertelde dat bij overlijden ze mijn kinderen zullen aanspreken. Na overleg met mijn kinderen hebben we de dringende renovatiewerken dan toch kunnen laten uitvoeren.

wannes1952

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 13, 2013, 14:01:26 pm »
Dag Dirk, ik ben bijna zeker dat hetgeen je dan financiëel hebt op een maand (50%+50%) of je een autofinanciëring zal krijgen. Een autolening is meestal niet zoooo groot. Geven de dokters goede vooruitzichten wat betreft je ziekte?

Dirk

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: augustus 14, 2014, 11:02:06 am »
Hi Wannes1952 en bovengenoemde lotgenoten,
Sorry voor de héél late reactie, maar ik dacht als ik een reactie krijg dat ik dan ook een email zou krijgen maar blijkbaar dus niet, het is al een lange tijd geleden dat ik nog eens op deze website ben geweest en lees nu pas je reactie, de dokters hebben goede vooruitzichten en ze vinden geen enkele sporen meer van mijn ziekte  :), ik ben nog steeds in nabehandelingen en moet om de 2 maanden mijn antilichamen krijgen via baxter en dit tot midden 2015, ik ben ook in een studie gestapt van die antilichamen, ondertussen heb ik mijne nieuwe wagen al en heb een autofinanciëring afgesloten bij Opel zelf, die deden een promotie zonder intresten (no questions asked), ik had al ondertussen ook van een ex collega gehoord dat de banken of krediet instellingen niet moeilijk doen en kijken ze het totaal wat je op de maand binnen krijgt van inkomsten.

Groetjes Dirk
« Laatst bewerkt op: augustus 14, 2014, 11:04:42 am door Dirk »