Auteur Topic: REVALIDEREN NA EEN STAMCELTRANSPLANTATIE  (gelezen 3272 keer)

astridkanker

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
REVALIDEREN NA EEN STAMCELTRANSPLANTATIE
« Gepost op: maart 25, 2013, 21:19:58 pm »
Ik ben een jaar geleden getransplanteerd in de behandeling tegen leukemie. Op dit eigenste moment werd ik in coma gebracht ten gevolge van een compleet orgaanfalen. Ik ben er heel erg aan toe geweest. Al mijn organen vielen uit en men zag geen uitweg meer. De dokters wilden mij afkoppelen omdat er geen hoop meer was. Gelukkig hebben mijn ouders volgehouden om mij toch uit coma te halen en mij zelf te laten beslissen over mijn leven. slechts een op honderd komt hier goed en wel uit. En ik ben er een van. ER IS HOOP. Maar ik moet wel toegeven dat de weg lang en moeilijk is van revalideren. Na vier maand, eigenlijk zes maand isolatie in 2012 moest ik alles opnieuw leren; stappen, spreken, schrijven...Ik ben heel erg verouderd, mijn huid is perkament aan het worden van alle cortisone, maar ik leef. Ik kan niet meer zo goed eten, spreken en roepen zoals vroeger. Ik ben geen haantje de voorste meer die opvliegt bij minste, maar ik leef nog. Ik probeer dus ondanks de enorme vermoeidheid tevreden te zijn met kleine stapjes. Is er iemand die hetzelfde meemaakte dan mij en kan zeggen blij te zijn dat hij/zij nog leeft. En hoe loopt dat leven nu? Zijn er nog veel complicaties geweest nadien. Momenteel tracht ik de winter door te komen zonder extra opnames: is niet eenvoudig.

Astrid

KirstenS

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: REVALIDEREN NA EEN STAMCELTRANSPLANTATIE
« Reactie #1 Gepost op: november 14, 2013, 19:06:23 pm »
Hallo,

Wij zijn Sophie en Kirsten. We zitten in ons laatste jaar verpleegkunde en doen ons eindwerk over stamceltransplantatie.
Wij zijn opzoek naar personen die een stamceltransplantatie ondergaan hebben of ooit donor zijn geweest.
Zou je jouw ervaringen willen delen met ons? Graag dan een seintje!

Sophie en Kirsten.

rudy coolens

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: REVALIDEREN NA EEN STAMCELTRANSPLANTATIE
« Reactie #2 Gepost op: maart 25, 2014, 16:32:16 pm »
ik heb stamceltransplantatie gehad op 11 oktober 2013! voor info altijd welkom! voel met helemaal genezen!

groetjes, Rudy